تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۵
کد مطلب : ۴۱۸۶۹۷
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

تولید ۲۰۰ هزار ماسک قابل شستشو در استان / فعال شدن ایستگاه غربالگری ویروس کرونا درجاده اقلید به یاسوج/ رصد روزانه بهداشت نانوایی‌های استان

۰
تولید ۲۰۰ هزار ماسک قابل شستشو در استان / فعال شدن ایستگاه غربالگری ویروس کرونا درجاده اقلید به یاسوج/ رصد روزانه بهداشت نانوایی‌های استان
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:
اشغال۴۰تخت بیمارستان شهیدجلیل توسط بیماران مشکوک کرونایی
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان داریم و هم‌اکنون ۴۰ تخت بیمارستان شهید جلیل در رابطه با بیماران مشکوک به کرونا اشغال است.
"پرویز یزدان‌پناه" امروز سه شنبه ۲۰ اسفند ماه  در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه تا ۱۶ اسفند از ۱۲۴ نمونه مشکوک به کرونا، ۹ نمونه مثبت گزارش شد، افزود: نتایج آزمایش‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اسفند، امروز اعلام می‌شود و این احتمال وجود دارد که موارد مثبت افزایش یابد.
وی در رابطه با وسایل مورد نیاز حفاظت شخصی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، افزود: دیروز ۹۰۰۰ ماسک در بیمارستان‌های استان توزیع شد و یک سری تجهیزات دیگر نیز خریداری شده که انتظار داریم امروز یا فردا برسد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا یک سیستم ثبت برای افراد مشکوکی که وارد استان می‌شوند و هنوز بیمار نیستند داشته باشیم تا بر اساس آن بتوانیم این افراد را قرنطینه کرده و از شیوع ویروس جلوگیری کنیم.
یردان‌پناه با بیان اینکه در توزیع ژل و الکل طبی هنوز مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: توزیع این اقلام یا نظم خاصی ندارد یا به اندازه کافی وارد بازار و ادارات نمی‌شود که نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است و برخی مراکز مانند پاتاوه، لوداب و دیشموک تماس می‌گیرند که این اقلام وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۰ تخت بیمارستان شهید جلیل (بیمارستان معین کرونای استان) در رابطه با بیماران مشکوک به کرونا اشغال است، ادامه داد: ۱۴تخت "آی‌.سی.یو" نیز جدیدا در این بیمارستان راه‌اندازی شده تا اگر نیاز داشته باشیم، استفاده شوند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در سایر بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان امام سجاد یاسوج، بیمارستان شهید رجایی گچساران و بیمارستان دهدشت نیز یک بخش برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 11 نفر در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند.

بهداشت نانوایی های کهگیلویه و بویر احمد به صورت روزانه رصد می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در نانوایی های استان برای مقابله با این ویروس بیش از گذشته و با جدیت دنبال می شود.
سیدحشمت الله صمیمی دوست سه شنبه ۲۰ اسفند ماه در نشست کمیته اقتصادی مبارزه با کرونای استان افزود: مقرر شد جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی تمامی نانواداران میز جلوی نانوایی خود را بعد از اتمام کار به درون واحد صنفی خود منتقل کنند.
وی اظهار کرد: اگر این امکان وجود نداشته باشد صفحه روی میز به صورت متحرک طراحی که انتقال و جابه جایی آن به داخل نانوایی پس از اتمام کار امکان پذیر باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جهت رعایت مسائل بهداشتی در تمامی نانوایی ها یک نفر فروشنده صرفا جهت اخذ وجه و کارت بانکی بکار گرفته شود و به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.
صمیمی دوست ادامه داد: انتظار می رود مردم استان برای خرید و فروش در حد امکان از تبادل وجه نقد خودداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه کارگران نانوایی ها موظف به استفاده از ماسک، دستکش و لباس کار مناسب هستند، بیان کرد: برای این افراد شستشوی مکرر دست ها هر نیم ساعت یکبار با مواد شوینده و ضدعفونی ضروری است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان روی آن قرار می گیرد باید به صورت روزانه قبل از شروع کار و در طول روز در حین کار جهت رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شوند.
صمیمی دوست خاطرنشان کرد: کلیه کارکنان نانواخانه ها قبل و بعد از اتمام کار موظف به استحمام، شستشو و تعویض لباس کار خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه ورود هرگونه افراد متفرقه به داخل نانوایی به طور مطلق ممنوع است، افزود: کلیه روسای اتحادیه نانوا خانه ها در شهرستان های ۸ گانه استان موظفند در ۴۸ ساعت آینده نسبت به تامین ژل ضدعفونی کننده و آب ژاول جهت ضدعفونی واحدهای خبازی به ادارات صمت و مرکز بهداشت شهرستان های مربوطه مراجعه و اقلام مورد نیاز را دریافت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معاونت غذا و دارو موظف شد نسبت به تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده صنوف نانوا خانه های استان اقدام کند.
صمیمی دوست اظهار کرد: حسن نظارت بر اجرای رعایت مسائل بهداشتی در نانواخانه های استان بر عهده مراکز بهداشتی شهرستان های ۸ گانه استان است.
وی عنوان کرد: کلیه دستگاه های عضو کمیسیون آرد و نان موظف هستند به محض مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و ادارات صمت در  شهرستان های تابعه اعلام تا تصمیمات قانونی اتخاذ شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعضای کمیته نظارت بر صنوف خبازان را شامل نماینده صمت، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، رئیس اتحادیه صنف نانوایان شهرستان تابعه و نماینده فرمانداران برشمرد و گفت: این افراد موظفند به صورت روزانه نسبت به بازرسی از واحدهای خبازی اقدام کرده و نتیجه عملکرد خود در شهرستان های ۸ گانه را به فرمانداران و رئیس صمت شهرستان مربوطه گزارش دهند و سپس گزارش نهایی از سوی سازمان صمت استان تجمیع و به معاونت اقتصادی استاندار ارائه شود.
گفتنی است که نشست کمیته اقتصادی مبارزه با کرونا به ریاست معاون اقتصادی استاندار و با حضور کلیه اعضاء کارگروه آرد و نان استان در استانداری برگزار شد.

ایستگاه غربالگری ویروس کرونا درجاده اقلید به یاسوج فعال شد
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: با هماهنگی های صورت گرفته تیم غربالگری ویروس کرونا در ورودی شهریاسوج مستقر شد.
"سید امان الله جهانبین" افزود: در این استان  برای مقابله با این ویروس اقدامات مختلفی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در همین راستا پست غربالگری در ورودی شهر یاسوج از روز وفات حضرت زینب س تدارک دیده شده است اظهار کرد: کار غربالگری، تست اولیه و آموزش‌هایی در خصوص شناخت ویروس کرونا به مسافرانی که به شهریاسوج وارد میشوند توسط نیروهای هلال احمر و با همکاری سپاه پاسداران و تیپ مقتدر ۴۸ فتح و دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور با اشاره به اینکه تاکنون مورد مشکوک به کرونا در این طرح غربالگری مشاهده نشده بیان کرد: در صورت مشاهده، فرد یا افراد با علایم مشکوک در فضای پیش بینی شده قرنطینه و برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان شهید جلیل شهریاسوج اعزام میشوند.

مردم کهگیلویه و بویراحمد بصورت غیرحضوری عید را مهمان نیازمندان کنند
 مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مردم خیر و نیکوکار استان دعوت می‌کنیم تا با مشارکت غیرحضوری در جشن نیکوکاری از طریق درگاه‌های الکترونیکی عید را مهمان خانه‌های نیازمندان کنند.
"قباد مبشری" در جمع خبرنگاران افزود: ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد به دستور امام راحل برای یاری نیازمندان و محرومان جامعه است.
وی اظهارکرد: هرساله به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد و پایان سال و با توجه به نزدیک شدن به عید کمیته امداد جشن نیکوکاری را برای کمک به مددجویان این نهاد برگزار می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کمیته امداد هرساله با راه‌اندازی پایگاه‌های ثابت و سیار جشن نیکوکاری در استان و در مدارس کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم را برای نیازمندان دریافت می‌کرد.
مبشری تصریح کرد: امسال با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و در استان پایگاه‌های جشن نیکوکاری را نخواهیم داشت اما با توجه به اینکه نیازمندان زیادی چشم‌انتظارند که به آنان کمک کنیم از مردم نیکوکار استان دعوت می‌کنیم که به‌صورت غیرحضوری ۱۴ تا ۲۱ اسفند ماه ما را یاری کنند.
وی با اشاره به اینکه  تاکنون در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال یک میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان جمع‌آوری‌شده است، ادامه داد: شماره‌حساب ۰۱۱۱۵۸۵۳۴۹۰۰۴ بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۸۹۴۱ یکی از راه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شماره‌گیری کد #۰۷۴*۸۸۷۷*، تماس با تلفن نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷، مراجعه به تارنمای emdad.ir  و منوی مشارکت، ارسال عدد ۱۱۰ به شماره ۸۸۷۷ و دانلود نرم‌افزار سکه و سنا از کافه بازار از مهم‌ترین درگاه‌های الکترونیکی جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال است.
مبشری تاکید کرد: دفاتر کمیته امداد در سراسر استان نیز آماده دریافت کمک‌های غیرنقدی مردم خیر و نیکوکار است.
وی بابیان اینکه در نظر داریم در آستانه عید امسال ۳۰ هزار بسته به ۳۰ هزار خانوار نیازمند تحت حمایت در کهگیلویه و بویراحمد اهداء کنیم، بیان کرد: یک‌بار دیگر از مردم نوع‌دوست استان دعوت می‌کنیم تا با مشارکت غیرحضوری خود در جشن نیکوکاری امسال همانند سال‌های گذشته یاریگر نیازمندان این نهاد باشند و با مشارکت همگانی بتوانیم عید را به خانه‌های نیازمندان ببریم.

۲۰۰ هزار ماسک قابل شستشو در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ هزار ماسک قابل شستشو توسط سپاه فتح استان تولید می‌شود.
سردار حمید خرم‌دل صبح امروز سه شنبه ۲۰ اسفند ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان با اشاره به اقدامات سپاه فتح در پیشگیری از ویروس کرونا، افزود: پارچه‌های موردنیاز برای تولید ۲۰۰ هزار ماسک قابل شستشو توسط سپاه فتح خریداری شده است.
وی اظهار کرد: اگر دستگاه‌ها در تهیه پارچه با ما همکاری کنند، می‌توانیم نیاز استان به ماسک را به راحتی برطرف کنیم.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تیم غربالگری سپاه فتح در پلیس راه "یاسوج-شیراز" مستقر بوده و تا ۲۰ فروردین به کنترل این ورودی ادامه می‌دهد، تصریح کرد: در صورت نیاز استان، آمادگی برپایی بیمارستان صحرایی را داریم.
 سردار خرم‌دل بیان کرد: پایگاه "چنارستان" سپاه فتح آمادگی تجهیز برای شرایط بحرانی را دارد و از دستگاه‌های متولی خواهش می‌کنیم هر چه زودتر برای تجهیز این مکان اقدام شود تا خدایی ناکرده در صورت بروز شرایط بحرانی، غافلگیر نشویم.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1