تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۱۸۶۹۱
به مناسبت روز جهانی رژیم درمانگر؛

بیانیه انجمن تغذیه استان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی رژیم درمانگر 

۰
بیانیه انجمن تغذیه استان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی رژیم درمانگر 
کبنا ؛سلامتی یکی از مهم‌ترین نیازهای بشری است؛ که ایجاد هر گونه زیر ساخت و ارائه خدمت برای تحقق آن در جامعه گامی ارزشمند قلمداد می‌گردد و به عنوان یک لوح زرین تا همیشه در کارنامه نوع دوستی افراد ثبت خواهد شد.
هر ساله دومین چهارشنبه ماه مارس که امسال مقارن با ۲۱ اسفند (۱۱ مارس) می‌باشد؛ به عنوان روز جهانی رژیم درمانگر اعلام و در پی گرامیداشت این روز مراسم و برنامه‌های مختلف در سرتاسر کشور برگزار می‌گردد. امسال شرایط به گونه دیگر رقم خورد و کشور عزیزمان ایران در شرایط حساس مبارزه با بیماری کرونا (کووید ۱۹) به سر می‌برد. لذا لازم دانستیم تا با توجه به این شرایط  فرصت را مغتنم شمرده و به همه همکاران عزیزمان در عرصه رژیم درمانی که در این میان نقش پر رنگی در ارتقا سواد سلامت جامعه در دو حوزه پیشگیری و درمان داشته و  پا به پای تیم درمانی با حضور بر سر بالین بیماران مداخلات لازم را اجرا می‌نمایند و خود نیز  در معرض هر گونه خطرات احتمالی به سر می‌برند، خسته نباشید ویژه عرض نماییم و در ادامه به منظور مبارزه جدی با این بیماری نکات قابل توجه و مهمی که در ذیل آمده را به اطلاع مردم عزیز برسانیم:
_ خواهشمندیم تمامی اخبار و توصیه‌های لازم را از مجاری رسمی و منابع معتبر دنبال نمایید.
_ بهترین راه مبارزه با این بیماری پیشگیری از ایجاد آن می‌باشد. لذا همه افراد به رعایت بهداشت فردی توصیه می‌گردند.
_ با توجه به اینکه افزایش قدرت سیستم ایمنی از راه حل‌های مناسب مبارزه با بیماری می‌باشد، لذا توصیه می‌شود افراد روزانه از انواع میوه و سبزیجات از رنگ‌های مختلف مصرف کنید و حتماً در وعده‌های روزانه از منابع غذایی پروتئینی (انواع گوشت، لبنیات، حبوبات و مغزها) و همچنین مایعات گرم استفاده نمایید. در ادامه افراد از مصرف هر گونه مکمل غذایی به منظور افزایش سیستم ایمنی بدون مشورت با متخصصین تغذیه پرهیز نمایند.
_ حفظ خونسردی و جلو گیری از هر گونه تنش و استرس، از بهترین راه‌های افزایش قدرت سیستم ایمنی است. لذا از داشتن هر گونه استرس و اضطراب در این شرایط پرهیز گردد.
_ با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته استان، در کنار پمپ بنزین، سوپر مارکت و بیمارستان‌ها به عنوان مراکزِ پر خطرِ ابتلا به این بیماری، نانوایی‌ها نیز به عنوان ضلع چهارم اضافه می‌گردد و اکیداً توصیه می‌شود افراد در هنگام خرید نان و مصرف آن موارد بهداشتی را رعایت نمایند. (استفاده از کیسه پارچه‌ای تمیز به جای پلاستیک، عدم گذاشتن نان بر روی پیشخوان و ترازو، عدم استفاده از پول نقد و دست زدن به تخت و وسایل نانوایی، شست و شوی دست‌ها به محض ورود به منزل و در نهایت پیش از مصرف نان با استفاده از تستر، ماهی تابه و یا مایکروویو گرم شود.)
_ بهترین راه ریشه کن نمودن بیماری رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه می‌باشد. لذا خواهشمندیم روزانه دست‌ها را مرتب شسته و به جز مواقع اضطراری به هیچ بهانه‌ای از منزل خارج نشوید.
در آخر ضمن تشکر از همه همکاران بزرگوارمان در مراکز بهداشتی و درمانی (کلیه نیروهای بهداشتی، پزشکان، اورژانس، بهیاران، پرستاران، بهورزان، نیروهای اداری، مالی و پشتیبانی، آزمایشگاه، نیروهای خدماتی و حراستی) به طور خاص از همه مشاورین و متخصصین تغذیه و رژیم درمانی استان تشکر نموده و اعلام می‌داریم که امسال با توجه به شرایط پیش آمده هیچ بزرگداشت و مراسمی به مناسبت روز جهانی رژیم درمانگر در استان توسط انجمن تغذیه برگزار نمی‌گردد و تمام هزینه‌های مربوط به آن که از منابع شخصی تأمین می‌گردد، صرف خرید بسته‌های حمایتیِ غذایی و بهداشتی شده و در امور خیر هزینه خواهد شد.

با تشکر
انجمن تغذیه استان کهگیلویه و بویراحمد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1