تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۱۸۶۴۶
 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور؛

شمار قربانیان الکل تقلبی در اهواز به ۲۰ نفر رسید

۰
شمار قربانیان الکل تقلبی در اهواز به ۲۰ نفر رسید
کبنا ؛علی احسان پور اظهار کرد: تا پیش از ظهر امروز تعداد قربانیان مصرف الکل‌های تقلبی در اهواز به ۱۶ نفر رسید و تعداد فراوانی نیز هنوز تحت درمان هستند.
به گزارش مهر، وی افزود: متأسفانه طی بررسی و آنالیز مشروبات غیر مجاز مصرف شده توسط قربانیان دو روز اخیر، مشخص شده که این مشروبات حاوی مواد سمی کشنده است، لذا از هم استانی‌ها درخواست می‌شود ضمن مراقبت از فرزندان خود، هشدار‌های لازم در خصوص عدم قبول الکل‌های توزیع شونده در سطح شهر را به فرزندان گوشزد کنند.
احسان پور بیان کرد: در صورت نیاز به استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شوینده‌های الکلی، این مواد را صرفاً از داروخانه‌های سطح شهر تهیه کنند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: تا شب گذشته ۱۱۳ مورد مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند که از بین آن‌ها ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند.
فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در خصوص این حادثه اظهار کرد: تعدادی از شهروندان اهوازی به دنبال شایعه در فضای مجازی درباره مؤثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا اقدام به خرید الکل غیرخوراکی کرده و سپس به مصرف آن روی آوردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: یکی از مسموم شدگان بینایی خود را از دست داد و هشت نفر از آن‌ها نیز در بخش مراقب‌های ویژه در بیمارستان‌های اهواز بستری هستند.
ابول نژادیان تأکید کرد: از همشهریان خواهش می‌کنم که از متانول استفاده نکنند و همچنین اتانول را از داروخانه‌های مجاز برای ضدعفونی تهیه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ما تلاش داریم که مسئله کرونا ویروس را کنترل کنیم و آمار کشته‌شدگان از مصرف الکل نباید بالاتر رود.
وی در پایان گفت: جای امیدواری است که طبق آمار دیگر شهرستان‌های استان موردی از مسمومیت مصرف الکل مشاهده نشده است.
 تعداد افراد فوت شده به ۲۰ نفر رسید
ایرنا نوشت: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس آخرین گزارش ۲۱۸ نفر بر اثر مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های اهواز مراجعه کردند که تا کنون۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکترعلی احسان پور از پذیرش ۲۱۸ مورد مسمومیت الکلی تا شامگاه ۱۸ اسفند در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.
وی افزود: متاسفانه ۲۰ نفر در پی مصرف الکل‌های تقلبی جان خود را از دست دادند.
احسان پور ادامه داد: بیشترین پذیرش در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام گرفته که بنا به ضرورت بیمارستان‌های گلستان و آیت الله کرمی نیز پذیرای مسموم شدگان است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز با کادر متخصص و فعال آمادگی کامل برای ارائه خدمات را دارد افزود: تمهیدات لازم در بیمارستان شهیدبقایی یک اهواز نیز انجام گرفته و به عنوان بیمارستان پشتیبان آماده ارائه خدمات است.
وی در خصوص خدمات دهی به بیماران مبتلا به کروناویروس نیز بیان کرد: ارائه خدمات به این بیماران نیز کمافی سابق در حال انجام است. (فرارو)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1