تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۴۱۸۶۲۱
علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین:

رهاکردن دستکش و ماسک ها موجب شیوع ویروس کرونا می‌شود

۰
رهاکردن دستکش و ماسک ها موجب شیوع ویروس کرونا می‌شود
کبنا ؛علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین روز یکشنبه (18 اسفند ماه 98 ) با اعلام این مطلب گفت: رها کردن دستکش، دستمال و ماسک های استفاده شده، در معابر، می تواند موجب شیوع آلودگی و بیماری شود و  به تنهایی عامل انتشار ویروس کرونا باشند، پس ضروری است که آن ها پس از استفاده به صورت مناسب دفع شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه انداختن آب دهان و رها کردن دستمال و ماسک های استفاده شده در معابر و محیط خانه، می تواند موجب شیوع آلودگی و بیماری شود، اظهار کرد: ممکن است ویروس ها روی سطوح این وسایل بنشینند و در خصوص ویروس کرونا، تا مدت چند ساعت یا چندین روز، زنده بمانند، در نتیجه ماسک ها و دستکش ها، خود می‌توانند موجب انتقال بیماری شوند، بنابر این باید به گونه ای از سطح بدن جدا شوند که هیچ تماسی با پوشش خارجی آن‌ها رخ ندهد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین به مردم توصیه کرد که پوشش خارجی دستکش ها و ماسک را بدون ایجاد کوچکترین تماس با پوست بدن، به سمت داخل مچاله کنید، آن‌ها را درون کیسه فریزر انداخته و گره بزنید، سپس بسته خود را به داخل سطل زباله دردار بیاندازید.
 وی، بر اهمیت شستشو و ضدعفونی کردن دست ها پس از خارج کردن وسایل حفاظتی تاکید کرد و افزود: ممکن است دستکش ها در زمان استفاده، سوراخ شود یا در زمان خارج کردن آن‌ها، تماسی با پوست بدن صورت بگیرد، در نتیجه شستن دست ها با آب و صابون حداقل  به مدت ۲۰ ثانیه توصیه می شود.
دکتر مهرعلیان، با بیان این که شستشوی دست، حتی در وضعیت عادی باید نهادینه شود، گفت: اگر دسترسی به آب و صابون نباشد، می توان از محلول سفید کننده یا آب ژاول ( هیپوکلرید سدیم ۵ درصد) استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1