تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۱۸۵۷۳
کبنا خبر می دهد؛

مسئولان تعارف را کنار بگذارند / چرا برخی فست‌فودها، سمبوسه فروشی‌ها و جمعه بازار یاسوج تعطیل نشده است؟

۱
۱
مسئولان تعارف را کنار بگذارند / چرا برخی فست‌فودها، سمبوسه فروشی‌ها و جمعه بازار یاسوج تعطیل نشده است؟
کبنا ؛کرونا این روزها به جدی‌ترین دشمن کشور و مردم تبدیل شده است، اما هر مسئله‌ای در نهایت حل شدنی است، و هر دشمنی با تلاش نابودشدنی است. اما این روزها شاهد ناملاحظاتی هستیم که قابل چشم پوشی نیست.
چطور ممکن است هنوز فست فودها، سمبوسه فروشی‌ها و دست فروش‌ها، که در معرض خطر شیوع و انتشار ویروس هستند، به ویژه  جمعه بازار یاسوج که افرادی زیادی به آن مراجعه می‌کردند و می‌کنند، تعطیل نشده‌اند و کماکان برخی از مردمی که در بازار تردد می‌کنند از این مکان‌های در معرض خطر ویروس، خرید می‌کنند.
شبکه بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری که مسئول رسیدگی و کنترل اغذیه فروشی‌ها هستند چطور هنوز مشغول فعالیت هستند؟ اغذیه فروشی‌هایی که در روزهای معمولی نیز مکانی کاملاً بهداشتی محسوب نمی‌شوند، در چنین شرایط ویژه‌ای با جان و سلامتی مردم بازی می‌کنند.
وقتی مسئله سلامتی و جان مردم شهر در میان باشد، مهم است که مسئولان سیاست بازی‌ها و طایفه گرایی و تعارفات را کنار بگذارند، مکان‌هایی که از بهداشت کافی برخوردار نیستند را تعطیل کنند.
لازم به ذکر است بارها وزارت بهداشت در توصیه‌های خود به مردم تاکید کرده است، در تهیه غذا از بیرون رعایت نکات بهداشتی الزامی است، لذا مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و در صورت امکان غذا از بیرون، فست فود و اغذیه‌های غیربهداشتی و ... خرید نکنند.
هنوز تا گرم شدن هوا یک تا دو ماه مانده و بر اساس پیش بینی‌ها، این ویروس تا آخر فروردین ماه میهمان ناخوانده مردم خواهد بود، تنها چیزی که پشیمانی به بار نمی‌آورد، پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از تردد غیر ضرور است.
برخی از دلسوزان جامعه و شهروندان از مسئولان این درخواست را دارند که آموزش‌های بهداشتی را از طریق رسانه‌ها افزایش دهند تا خطر این ویروس تبدیل به موضوعی عادی برای مردم نشود. مردم برای حفظ جان خود و هم نوعان خود بهتر است عید خود را با رعایت نکات بهداشتی در خانه بمانند و امسال یک ماه دیرتر به دید و بازدیدها و دیگر تفریحات خود بپردازند
نام شما

آدرس ايميل شما

ع7
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هیچ برنامه ای که برای این مبارزه با این بیماری لازمه در سطح یاسوج نمیبینیم یه دونه ماسک یا دستکش وجود نداره بیشتر قهوه خانه ها خصوصا در هجرت ها هنوز کار می کنند و کسی نیست جلوگیری کنه پمپ گاز ها وپمپ بنزینها هنوز راننده خودش بنزین میزنه و این برمیگرده به مسیولان که ضعیف عمل میکنند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1