تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۴۱۸۵۲۱
دبیر فدراسیون کشتی:

ملی‌پوشان تمرینات را با هماهنگی کادر فنی دنبال می‌کنند

۰
ملی‌پوشان تمرینات را با هماهنگی کادر فنی دنبال می‌کنند
کبنا ؛ دبیر فدراسیون کشتی گفت: ملی‌پوشانی که خود را آماده حضور در پیکارهای کسب سهمیه بازی‌های المپیک می‌کنند با تعطیلی اردوها، تمرینات خود را به طور شخصی و با هماهنگی کادر فنی و سرمربیان تیم ملی انجام می‌دهند.
«سیدجلال عسگری» افزود: بیش از هر چیز در این برهه از زمان، سلامتی ورزشکاران و کادر فنی تیم‌های ملی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و این احتمال وجود داشت که با ادامه روند اردوها، خدای ناکرده دچار بیماری شوند.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر ملی‌پوشانی که قرار است در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک حضور یابند، تمرینات خود را به طور شخصی و با هماهنگی کادر فنی و به خصوص «محمد بنا» و «غلامرضا محمدی» سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در شهر خود پیگیری می‌کنند.
عسگری در عین حال افزود: به دنبال آن هستیم تا با کمتر شدن بیماری، اردوهای تیم ملی را به طور محدود برگزار کنیم. در این شرایط کنونی، هدف اصلی ما کسب ۶ سهمیه باقی‌مانده کشتی در بازی‌های المپیک است و بعد از آن برای اردوهای بعدی برنامه‌ریزی خواهد شد. به طور حتم در ایام عید نوروز تهران خلوت‌تر خواهد شد و در آن شرایط می‌توان برای اردوی تیم ملی برنامه‌ریزی کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال برگزاری اردوی تیم ملی در شهرهایی که کمتر درگیری بیماری کرونا هستند، وجود دارد؟ گفت: این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و متاسفانه همه جا هست. از سوی دیگر برخی شهرستان‌ها درخواست برگزاری اردوی تیم ملی را داده‌اند، با این وجود به نظر می‌رسد بهترین جا برای برگزاری اردوی تیم ملی از نظر در دسترس بودن امکانات، تهران باشد و ضمن آنکه در تهران ملی‌پوشان را از لحاظ کنترل این ویروس بهتر می‌توان زیر نظر داشت.
دبیر فدراسیون کشتی در خصوص اینکه اتحادیه جهانی زمان و مکان برگزاری مسابقه‌های گزینشی در آسیا را چه زمانی اعلام می‌کند، خاطر نشان کرد: بیشتر رقابت‌های ورزشی همچون کشتی در قاره‌های آسیا و اروپا که میزبان بودند به دلیل اپیدمی جهانی ویروس کرونا، لغو شده و قرار است «نناد لالوویچ» رییس اتحادیه جهانی کشتی پس از بررسی، نتیجه را اعلام کند و ما هم منتظریم که اتحادیه جهانی چه تصمیمی در این رابطه اتخاذ خواهد کرد.
وی در خصوص بدهی‌های فدراسیون نیز گفت: «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون طی این مدت به دنبال راهکاری جهت تسویه بدهی‌های فدراسیون است و در آینده در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد کرد و ضمن آنکه در این شرایط همه تمرکز خود را برای ایجاد آرامش در اردوهای تیم ملی گذاشته‌ایم تا آنان با فراق بال راحت‌تری بتوانند در مسابقات کسب سهمیه و بعد از آن در المپیک، حضور یابند.
عسگری همچنین با اشاره به انتظار بالای جامعه ورزش از کشتی در بازی‌های المپیک گفت: نه تنها وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک، بلکه مردم ایران از کشتی توقع دارند و در مجموع امیدواریم که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، کاروان ورزشی ایران موفق عمل کند و در کنار آن نیز کشتی بتواند انتظارات را برآورده سازد. خوشبختانه همه ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی، نگاه‌شان المپیکی است. به طور حتم با موفقیت کشتی، انگیزه در کشورمان برای روی آوردن به این رشته دو چندان خواهد شد و جامعه آماری این رشته در کشورمان افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری لیگ گفت: بعد از المپیک، برگزاری به موقع و با کیفیت لیگ برای فدراسیون اهمیت فراوانی دارد. سازمان لیگ فدراسیون از هم اکنون به دنبال برنامه‌ریزی جهت برگزاری خوب این پیکارها است و از سوی دیگر آیین‌نامه‌ها آماده شده و امیدواریم که لیگی پویا و جذاب را در سال ۹۹ شاهد باشیم. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1