تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۱۸۴۵۳
بهرام قاسمی:

ایران و فرانسه در زمینه ادامه همکاری برای مقابله با کرونا تفاهم کردند

۰
ایران و فرانسه در زمینه ادامه همکاری برای مقابله با کرونا تفاهم کردند
کبنا ؛بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه از تفاهم دو کشور برای ادامه همکاری و هم‌افزایی در چارچوب تبادل اطلاعات و یافته‌ها و ارسال کمک‌های لازم برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
«بهرام قاسمی» روز دوشنبه در توییتی نوشت: امروز عصر در «مرکز بحران» دولت فرانسه با حضور رئیس این مرکز و برخی دیگر از مسئولین وزارت امور خارجه فرانسه گزارشی از اقدامات و تلاش‌های دولت ایران در خصوص کنترل و مقابله با ویروس کرونا را ارائه کردم.
وی افزود: این مبارزه بایستی همگانی و همه جانبه باشد و لذا مقرر گردید با توجه به تجارب دو کشور در بسیاری از حوزه ها، همکاری ها و هم افزایی بین دو طرف در چارچوب تبادل اطلاعات و یافته ها و ارسال کمک های لازم در حد توان ادامه یابد.
سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند.
بر اساس این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، محموله‌ کیت‌های آزمایشگاهی، دستکش و لباس‌های مخصوص حفاظتی امروز (دوشنبه) سریعا با هواپیما به تهران منتقل خواهد شد.
سه کشور اروپایی همچنین متعهد شده‌اند که حدود ۵ میلیون یورو از طریق سازمان بهداشت جهانی و سایر آژانس‌های بین‌المللی برای ایران ارسال کنند.
حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن نیز پیشتر با انتشار پیامی در توییتر این خبر را اعلام کرد و افزود که در کنار تلاش مهندسان و فن آوران ایرانی برای تامین نیازهای داخلی، هماهنگی با مقامات انگلیسی برای خرید برخی از اقلام مهم فوری پزشکی مقابله با کورونا از بازار این کشور نیز در جریان است.
بر اساس آخرین آمار مقام های بهداشت و درمان ایران، شمار مبتلایان در کشور به بیش از یک هزار نفر و آمار جان باختگان به ۶۶ تن رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1