تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۴۱۸۴۴۹
کبنا گزارش می‌دهد

استمداد جوانان چرامی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ مرکز فنی و حرفه‌ای را راه‌اندازی کنید

۱
۰
استمداد جوانان چرامی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ مرکز فنی و حرفه‌ای را راه‌اندازی کنید
کبنا ؛جوانان شهرستان چرام، متأسفانه به دلیل نبود زمینه‌های اشتغال، کارخانه‌های بزرگ با وجود ظرفیت‌های زیادی در بحث معادن سال‌ها است که از معضل بیکاری رنج می‌برد و ناتوانی برخی مدیران این شهرستان رنج جوانان این دیار زرخیر را مضاعف کرده است. در حالی که انتظار می‌رفت با راه اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان چرام جوانان این دیار فن و مهارت‌های لازم را فرا گیرند و در بازار برای خود شغلی دست و پا کنند، ساختمان این مرکز در اختیار فرمانداری چرام قرار گرفته که 10 نفر پرسنل بیشتر ندارد و در واقع ظرفیت این ساختمان را می‌توان به آموزش جوانان اختصاص داد.
به گزارش کبنا از چرام، جمعی از جوانان چرام با ارسال متنی به کبنا نیوز از حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواسته‌اند که این ساختمان را از فرمانداری پس بگیرد و در اختیار آموزش جوانان جویای کار قرار دهند.
متن کامل این مطلب به شرح زیر است؛
 برادر گرامی جناب آقای دکتر کلانتری استاندار محترم استان کهکیلویه و بویراحمد
با عرض سلام و ادب و ادای احترام و خدا قوت و تشکر از تمهیدات و تلاش‌های ارزشمندتان در برگزاری باشکوه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان، به استحضار می‌رساند:
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/268zU6i_xBCBv7mur0x9ciBa_KKA0STrwy2HFSI-pFDiXssqM9NEjOaGP3tvUaPIWMh__HJalxrgWDrJgu02ENH1sjVQsKIkhOyYNv0D55UQXQ
در سال 1382 با پیگیری نمایندگان وقت استان در مجلس شورای اسلامی و براساس نامه شماره 98137 /101 مورخ 31 / 5 /1382 معاون محترم رییس جمهور و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور به منظور تحرک بخشیدن به اقتصاد مناطق کمتر توسعه یافته و آموزش حرَف و مشاغل، پروژه احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چرام با اختصاص مبلغ سیصد میلیون تومان ابلاغ و با همکاری شورای اسلامی شهر چرام و اداره کل مسکن و شهرسازی استان و شهرستان کهگیلویه زمینی به مساحت دوازده هزار متر مربع خریداری و عملیات احداث شروع گردید و در مدت یک سال بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که متاسفانه بنا به دلایلی از جمله تغییر مدیریت‌ها با 13 سال تأخیر و سهل انگاری تکمیل و آماده بهره برداری گردید.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000418/nf00418449-2.jpg
 با توجه به وجود شهرک صنعتی فعال، معادن غنی فسفات، بوکیست، آهک هیدراته، کارخانه‌های آسفالت و تولید شن و ماسه و طرح‌های آب معدنی و ده‌ها طرح دیگر فقط در شهرستان چرام، نیاز مبرم و فوری به تربیت و تأمین نیروهای ماهر و متخصص و آموزش دیده در رشته‌ها و حرف مختلف هست که تجهیز و راه اندازی کارگاه‌های مختلف برگزاری دوره‌های آموزشی در این مرکز بزرگ که به همین منظور تأسیس شده می‌تواند گره گشای برخی از معضلات تولید و اشتغال و آسیب‌های اجتماعی، مهار بیکاری که جزء اولویت‌های اصلی دولت جمهوری اسلامی و شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشد.
در حالی که بیکاری و عدم اشتغال یکی ازمعضلات کشور از جمله استان ماست و شهرستان چرام در این مسأله از هر جای استان وضعیتی به مراتب نامناسب و آسیب پذیرتر دارد، نبود امکانات کافی و عدم فعالیت طرح‌های زود بازده و صنعتی و زیربنایی در شهرستان چرام، باعث مهاجرت اکثریت جوانان شهرستان و همچنین اعتماد به نفس پایین اهالی و رشد آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد، نزاع‌های دسته جمعی و خشونت در شهرستان شده است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000418/nf00418449-1.jpg
متاسفانه در این شرایط بحرانی، باخبر شده‌ایم که فرماندار محترم شهرستان چرام به جای پیگیری و تلاش در جذب استاد کار و مربیان آموزشی و تمرکز بر توسعه شهر و تعریف و پیگیری طرح‌های اشتغال زایی و برنامه ریزی مدون در زمینه توسعه و اشتغال پایدار، تنها محل اتکا و امید جوانان شهر یعنی ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرستان چرام را تبدیل به ساختمان اداری فرمانداری - با حدود ده نفر پرسنل، نموده است.
در چنین وضعیتی که اداره فنی و حرفه‌ای چرام می‌تواند با آموزش و تربیت جوانان مستعد جویای کار همه حوزه کهگیلویه بزرگ، باعث رونق تولید و کسب و کارهای پر درآمد و طرح‌های اشتغال زایی زود بازده شود، این اقدام غیر معقول نقطه مقابل سیاست‌های ابلاغی دولت تدبیر و امید و رهنمودهای مقام معظم رهبری و زمینه ساز نگرانی و نارضایتی عمومی مردم می‌باشد.
لذا استدعا و انتظار داریم دستور فرمائید ساختمان مذکور به طور کامل تخلیه و پیگیری‌های مجدانه جهت تخصیص اعتبارات لازم و تجهیز و راه اندازی آن و استفاده حداکثری از ظرفیت این مرکز برای تربیت نیروی کار در شهرستان‌های کمتر توسعه یافته چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی را فراهم نمایند.
لازم به ذکر است، بخش کارگاهی این ساختمان بیشتر مورد تاکید است، که اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان یقیناً باید به دنبال راه اندازی آن باشد. این ساختمان دارای دو بخش کارگاهی و اداری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرامی
Iran, Islamic Republic of
احسنت حقیقت تلخ چرام رو به گوش استاندار بافهم وانقلابی رسوندی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1