تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۴۱۸۴۴۳

همه چیز درباره دستیاران خارجی اسکوچیچ؛ سومین همکاری مشترک مثلث یوگوسلاو

۰
همه چیز درباره دستیاران خارجی اسکوچیچ؛ سومین همکاری مشترک مثلث یوگوسلاو
کبنا ؛دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به همراه ۲ دستیار کروات و اسلوونیایی خود به صورت همزمان برای سومین بار فعالیت خواهد داشت؛ آنها پیش از این در تیم فوتبال النصر عربستان و خونه به خونه بابل با یکدیگر کار کردند.
دراگان اسکوچیچ بعد از بازگشت به ایران توافقات نهایی خود با فدراسیون فوتبال را بر سر دستیاران خارجی‌اش انجام داد و به زودی شاهد حضور مِلادن زِگانجِر و آنتون (تونی) اوسنیک در کادر فنی تیم ملی فوتبال بزرگسالان خواهیم بود. اما در ادامه قرار است کمی بیشتر با این ۲ مربی کروات و اسلونیایی آشنا شویم. ۲ مربی که با اسکو به خوبی آشنا هستند و سابقه همکاری چه در دوران بازیگری و چه در زمان مربیگری را دارند. هر سه نفر ریشه یوگوسلاو دارند اما پس از تجزیه دهه ۹۰ میلادی کشورهایشان جدا شد.
ملادن زگانجر:

مانند اسکوچیچ متولد شهر ریه‌کا است و حدود ۲ سال از اسکو بزرگتر است و ۵۳ سال دارد. او به عنوان دروازه‌بان حدفاصل سال های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۳ بازی کرد و سپس وارد دنیای مربیگری شد. حدفاصل سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ زگانجر و اسکوچیچ در تیم ریه‌کا با یکدیگر هم‌تیمی بودند اما پس از آن اسکو به اسپانیا رفت. زگانجر اما تا سال ۱۹۹۸ در ریه‌کا ماند. یک سال به اتریش رفت و سپس در کرواسی به فوتبال خود پایان داد. بیش از ۲۰۰ بازی انجام داد ولی در تیم ملی بزرگسالان کرواسی فرصت حضور پیدا نکرد.
او با اینکه تا سال ۲۰۰۳ و تا سن ۳۷ سالگی بازی کرد اما از ۳۵ سالگی در تیم پوموراک به عنوان مربی گلرها نیز فعالیت داشت. ملادن در سال ۲۰۰۷ در تیم ریه‌کا مربی شد. سپس به تیم ملی یمن آمد و ۲ سال مربی دروازه‌بان‌های این تیم بود. در النصر عربستان اولین همکاری‌اش با دراگان اسکوچیچ در دوران مربیگری شکل گرفت. ۲ سال بیکار بود اما در سال ۲۰۱۳ در تیم زیر ۲۱ ساله‌های کرواسی مشغول به فعالیت شد. مجددا در سال ۲۰۱۵ به ریه‌کا برگشت و سه سال گلرهای این تیم را آموزش داد. در سال ۲۰۱۸ دومین همکاری‌اش با اسکوچیچ شکل گرفت و در خونه به خونه چندماهی حضور داشت اما پس از کنار رفتن اسکو ایران را ترک کرد و در تیم ملی کویت مشغول شد. او حالا قرار است دروازه‌بان‌های ایرانی را زیر نظر داشته باشد و با آنها فعالیت داشته باشد. زگانجر در دوران بازیگری و در فصل ۱۹۹۳-۹۴ توانست ۶۲۲ دقیقه دروازه خود را بسته نگه دارد و رکورد جدیدی در تیم باشگاهی‌اش به ثبت برساند.
آنتون اوسنیک:

احتمالا دست راست اسکوچیچ در تیم ملی ایران همین شخص خواهد بود. آنتون اوسنیک که او را تونی اوسنیک نیز صدا می‌زنند. ۴۶ سال سن دارد و در شهر لیوبلیانای اسلوونی به دنیا آمده است. او در دوران بازیگری خود در پست هافبک بازی می‌کرد و ۱۲ باشگاه عضویت داشت. او فقط ۲ بار کشورش را ترک کرد. یک بار در سال ۲۰۰۳ کشورش را ترک کرد و به ایسلند رفت تا برای تیم لیفتور دالویک توپ بزند و مدتی نیز در تیم دوم کایزسلاترن آلمان عضویت داشت. اوسنیک برای تیم‌های ملی زیر ۱۵ و زیر ۱۸ سال یوگوسلاوی به میدان رفت و هشت بازی نیز برای تیم زیر ۲۱ سال اسلوونی انجام داد و یک گل به ثمر رساند ولی هیچوقت به تیم بزرگسالان کشورش نرسید.
 آخرین تیم اوسنیک، اینتربلاک بود و سپس در سن ۳۳ سالگی کفش‌هایش را آویخت. او در همان تیم اینتربلاک کار مربیگری را شروع کرد و همانجا دستیار اسکوچیچ شد. در العربی کویت و النصر عربستان همراه دراگان بود. از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ در تیم ملی کشورش به عنون دستیار فعالیت کرد و بعد از چند سال بی‌خبری دوباره با اسکوچیچ به میادین برگشت و مربی خونه به خونه شد. او در صنعت نفت نیز همراه دراگان بود و حالا سومین تجربه‌اش در فوتبال ایران، تیم ملی فوتبال کشورمان خواهد بود.
اسکوچیچ، زگانجر و اوسنیک بعد از النصر عربستان و خونه به خونه بابل برای سومین بار به صورت همزمان با یکدیگر کار می‌کنند. ۲ تجربه قبلی آنها موفقیت‌آمیز نبود یا به یک اتفاق عالی ختم نشد و حالا دید این بار چه اتفاقی برایشان رخ می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1