تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۱۸۳۵۹
کبنا گزارش می‌دهد

همبستگی در کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با کرونا؛ از ضد عفونی بیمارستان‌ها تا مدارس

۰
همبستگی در کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با کرونا؛ از ضد عفونی بیمارستان‌ها تا مدارس
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم توصیه‌های پزشکی بهداشتی در راستای پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند.
ویروس کرونا ۱۰ روزی هست وارد کشور شده و در این مدت تمام همت حوزه سلامت و دستگاه‌های متولی مقابله با این ویروس بوده است‌.
در مدت ۱۰ روزی که کرونا وارد کشور شده از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گرفته تا ضدعفونی و گندزدایی مراکز حساس و بسیاری اقدامات دیگر همه در راستای مقابله با این ویروس بوده است.
اما ساده‌ترین و مهمترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، رعایت توصیه بهداشتی، عدم حضور در تجمعات و شستن دست‌ها و برخی نکات دیگر است که بارها و بارها هم از طریق رسانه‌ ملی و هم خبرگزاری‌های معتبر داخلی به مردم اطلاع‌رسانی شده است.
رعایت نکات بهداشتی مهمترین نکته در جهت مقابله با کرونا است و مستلزم همکاری مردم است اما گویا در استان کهگیلویه و بویراحمد این مورد جدی گرفته نشده و برخی از مردم این توصیه‌ها را جدی نگرفته و رعایت نمی‌کنند.
پرویز یزدان‌پناه روز گذشته در نشست شورای پیشگیری از بیماری کرونا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با این بیماری، دو هفته اخیر را با توجه به بازگشت دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی که در تهران و قم مشغول تحصیل هستند به استان مهم دانست و خواستار همکاری همه حوزه‌ها با بخش سلامت و دانشگاه علوم پزشکی این استان شد.
به هر حال دوباره از مردم تقاضا داریم در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از حضور در تجمعات، مراسمات و جشن‌های عروسی خودداری کنند تا این بیماری را هر چه سریعتر شکست دهیم.


تعطیلی داوطلبانه 76 سفره‌خانه بین راهی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا 76 واحد صنفی بین راهی فعالیت خود را تعطیل کردند.
مهدی بانشی در جمع خبرنگاران از پلمب 90 واحد قلیان‌سرا با هدف پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: گروه بازرسی ویژه برخورد با فعالیت قلیان سرا‌ها در نخستین طرح پیشگیری از گسترش بیماری کرونا، ۹۰ واحد قلیان‌سرای فعال در استان را پلمب کردند.
بانشی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل شورای سلامت استان، مبنی بر کنترل و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در روز‌های گذشته اخطاریه‌هایی را برای صاحبان قلیان سرا‌ها صادر کرده بود، افزود: با توجه به اینکه برخی از این افراد به این ابلاغیه‌ها بی‌توجهی کردند ۹۰ واحد قلیان‌سرا به صورت موقت پلمب شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ قلیان‌سرا و کافه در استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: ۷۶ واحد صنفی در روز‌های گذشته به صورت داوطلبانه با هدف پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس مغازه‌های خود را تعطیل کردند.
 
ضدعفونی بیمارستان‌های شهر یاسوج توسط تیپ 48 فتح

تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از تجهیزات رفع آلودگی زمین و اماکن، اقدام به ضد عفونی کردن بیمارستان‌های شهر یاسوج کرد.
در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در شهر یاسوج در اقدامی جهادی تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از تجهیزات رفع آلودگی زمین و اماکن، اقدام به ضدعفونی کردن بیمارستان‌های شهر یاسوج کرد.






عملیات ضدعفونی بیمارستان‌های شهر یاسوج به همت جهادی نیروهای تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد به وسیله ماشین‌های مخصوص در حال سمپاشی و گندزدایی است قرار است این عملیات از فردا در تمامی معابر و مکان‌های پرتردد شهر یاسوج انجام گیرد.
      

ضدعفونی مدارس در برابر شیوع ویروس کرونا در بخش چاروسا در حال انجام است.

ضدعفونی مدارس در برابر شیوع ویروس کرونا در بخش چاروسا در حال انجام است
 جهت مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش چاروسا، آموزش و پرورش این منطقه کار ضدعفونی و شستشوی کامل مدارس را آغاز کرد.
مدیران مدارس به جهت حساسیت کار و بیماری شروع بکار کردند و تمامی مدارس از سوی مدیران مدارس اقدام به ضدعفونی کردن مدارس کردند.


محمد شکوهی در این خصوص اظهار داشت: ضدعفونی  واحدهای آموزشی منطقه چاروسا برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن از روز گذشته آغاز شده و تمامی مدارس مکلف به انجام این کار هستند.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا تصریح کرد: با توجه به تعطیلی واحدهای آموزشی چاروسا قرار  شد که کار ضدعفونی قبل از بازگشایی در همه مدارس استان انجام شود اما بعد از شروع به کار مدارس، ضدعفونی واحدهای آموزشی روزانه انجام می شود.



در استان کهگیلویه و بویراحمد براساس آخرین آمار تاکنون دو نفر در استان به این بیماری مبتلا شده‌اند.


بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه بویراحمد است که در 70کیلومتری شهر دهدشت قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1