کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای مقابله با شیوع ویروس کرونا؛

آخرین توصیه‌های کلانتری به مدیران کهگیلویه و بویراحمد؛ استفاده از دستگاه‌های تب سنج در ورودی‌های استان

10 اسفند 1398 ساعت 2:43

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم استفاده از دستگاه‌های تب سنج در ورودی و خروجی‌های محور‌های استان تاکید کرد.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم استفاده از دستگاه‌های تب سنج در ورودی و خروجی‌های محور‌های استان تاکید کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر روز ( جمعه 9 اسفند ماه 98 ) در کمیته پیشگیری از بیماری کرونا به استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با انتشار کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: استفاده از دستگاههای تب سنج در ورددی و خروجی های استان کمیته‌های تبلیغی و آگاه‌سازی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما راه‌اندازی شود و مرجع اصلی اخبار باید دانشگاه علوم پزشکی و از طریق صدا و سیما باشد.
آقای کلانتری مهمترین موضوع در زمینه پیشگیر از این ویروس را آموزش دانست و افزود: آموزش‌ها باید سازمان یافته باشد و تناقضی در آن نباشد.
وی با اشاره به اینکه راه‌های پیشگیری باید در کل استان اجرا شود ادامه داد: مردم و مسئولان باید تردد‌ها را کنترل و از رفت و آمدهای غیر ضروری در شهر پرهیز کنند.
استاندار از مردم خواست اگر از بستگان آنها که در استان‌های دیگر هستند به این استان سفر کردند حتماً معاینه شوند و موارد کنترلی نیز انجام شود.
کلانتری به استفاده تب سنج دیجیتال در ورودی‌های استان تاکید کرد و گفت: باید همه افراد که وارد استان می شوند کنترل شوند وکسانی که علائم این بیماری را دارند شناسایی و تحت درمان قرار گیرند.
وی اضافه کرد: وزارت دفاع تامین ماسک مورد نیاز استان را عهده دار شده و تا چند روز آینده ماسک وارد استان می‌شود ضمن اینکه تعدادی ماسک هم به زودی از شیراز وارد استان می شود.
وی به لزوم گندزدایی اماکن عمومی در شهر‌های استان اشاره کرد و گفت: با کمک سپاه پاسداران گندزدایی از شهر‌ها و اماکن عمومی به صورت کامل تا غروب فردا انجام می شود.
استاندار همچنین اضافه کرد: به جانباز‌ان و کسانی که مشکل تنفسی دارند در اداره ها باید مرخصی داده شود.
کلانتری در خصوص نظارت بر مواد غذایی گفت: سازمان صنعت و معدن باید در خصوص نظارت‌ها بر نانوایی‌ها و فروشگاه های عرضه ی میوه و سبزیجات و واحد‌های تولیدی نظارت بیشتری داشته باشد. بازار و قیمت‌ها باید کنترل شود و نباید تامین اقلام اساسی مردم تحت الشعاع بیماری کرونا قرار گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: تاکنون ۳۸۸ بیمار با علائم سرماخوردگی و تب به بیمارستان شهید جلیل مراجعه کرده اند که از این تعداد فقط ۳۰ بیمار بستری هستند و بقیه مرخص شدند.
یزدان پناه گفت: از ۶ نمونه‌ بیمار مشکوک به ویروس کرونا که به تهران ارسال شد یک مورد مثبت بوده و بیمار هم اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد.
وی ادامه داد: شش نمونه دیگر هم ارسال شده که جواب اولیه آن منفی بوده و جواب قطعی فردا اعلام می شود.
وی با اشاره به اینکه ورودی شهر‌های دهدشت گچساران و یاسوج کنترل می‌شود گفت: کسانی که از تهران و قم وشهر‌های دیگر به استان می‌آیند کنترل و شرح حال آن‌ها پیگیری می شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به وجود دانشجو‌یان هم استانی در قم و تهران افزود: حدود ۷۰۰ دانشجو‌ی کهگیلویه وبویراحمد در شهر قم هستند که احتمال انتقال این ویروس توسط انان دور از انتظار نیست.
یزدانپناه بیان کرد: با همکاری سپاه پاسداران و تدارک خودروی ویژه، ضد عفونی اماکن عمومی از امشب آغاز می شود.
وی به نبود آزمایشگاه مرجع در استان هم اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا آزمایشگاه مرجعی برای انجام آزمایش‌های ویروسی در استان راه‌اندازی کنیم تا نیازی به ارسال نمونه ها به دیگر استانها نداشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با اشاره به اینکه ۲۴۰۰ مدرسه در استان وجود دارد گفت: تاکنون بیش از هزار مدرسه به صورت کامل ضد عفونی شده است.
وی همچنین به چالش تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: تعطیلی‌مدارس موجب عقب ماندگی درسی دانش‌آموزان می‌شود که با همکاری شبکه آموزش صدا و سیما، آموزش‌های درسی در سطوح مختلف در ساعت‌های مشخص انجام می‌شود و اطلاع رسانی به دانش آموزان و والدین آن‌ها انجام شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم به برپایی چادر‌ها در ورودی و خروجی شهر‌ها اشاره کرد و گفت: برای نیرو‌های داوطلب فراخوان انجام شده تا در کنار پرستاران و پزشکان برای مبارزه با این ویروس فعالیت کنند.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج هم با اشاره به راه‌های انتقال این ویروس گفت: قبل از این فکر می‌کردیم این بیماری فقط از طریق عطسه و سرفه منتقل می شود اما به گفته پزشکان چینی این ویروس از طریق هوا هم قابل انتقال است.
جاودان سیرت به کمبود امکانات در مراکز درمانی استان هم اشاره کرد و گفت: امکانات لازم در اختیار پرستاران و پزشکان نیست و باید تجهیزاتی برای جلوگیری از انتقال این بیماری از راه هوا در نظر گرفته شود.
وی به کمک‌های داوطلبانه و نوع دوستانه خیران اشاره کرد و گفت: یکی از خیران هم استانی  ۲۵ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پرستاری اهدا کرده است.


کد مطلب: 418347

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/418347/آخرین-توصیه-های-کلانتری-مدیران-کهگیلویه-بویراحمد-استفاده-دستگاه-های-تب-سنج-ورودی-های-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1