تاریخ انتشار
جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۱۸۳۴۱
نیویورک‌تایمز:

واشنگتن اطلاع‌رسانی متخصصان درباره کرونا را محدود کرده است

۰
واشنگتن اطلاع‌رسانی متخصصان درباره کرونا را محدود کرده است
کبنا ؛دولت آمریکا از متخصصان پزشکی و دانشمندان دولتی خواسته تمامی بیانیه‌ها و برنامه‌های خودشان برای اطلاع‌رسانی درباره کرونا را با معاون رئیس‌جمهور این کشور هماهنگ کنند.
 یک رسانه آمریکایی گزارش داده کاخ سفید به متخصصان پزشکی و دانشمندان دولت این کشور دستور داده تمامی بیانیه‌ها و برنامه‌های خود برای اطلاع‌رسانی درباره «کرونا» را با «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا هماهنگ کنند. 
روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از چند مقام مطلع این خبر را جمعه گزارش داده است. 
به نوشته این روزنامه، در روزی که کاخ سفید به دنبال پیدا کردن راهبردی منظم‌تر برای مدیریت اطلاع‌رسانی درباره این ویروس بود ترامپ از فرصت جلسه‌ای که در اختیارش قرار داشت برای انتقاد از رسانه‌ها استفاده کرد و گفت که رسانه‌ها مشکل را بزرگ جلوه می‌دهند. 
او با اشاره به لغو سفرها به چین گفت: «فکر می‌کنم کاری که کشورمان کرده دستاوردی باور نکردنی است.»
با آنکه شمار افراد مبتلا به کرونا در آمریکا ۶۰ نفر است ترامپ تنها به آمار ۱۵ نفری اشاره کرد که بر اثر سفر به خارج به این ویروس مبتلا نشده‌اند. او گفت: «می‌توانم بگویم اینکه تنها ۱۵ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند نوعی معجزه است.»
این سخنان بعد از آن مطرح شد که مایک پنس با اعضای کارگروهی که در دولت آمریکا برای مقابله با کرونا مطرح شده تشکیل جلسه داد. اعضای این کارگروه شماری از مقام‌های ارشد آمریکایی در زمینه بهداشت را شامل می‌شوند. پنس به اعضای این کارگروه گفت که قرار است به او گزارش بدهند. 
پنس گفت: «من رهبری این کارگروه را به عهده دارم.»
برخی از مقام‌های دولت آمریکا در گفت وگو با نیویورک‌تایمز مدعی شده‌اند هدف مایک پنس کنترل اطلاعاتی که متخصصان و کارشناسان ارائه می‌کنند نیست بلاکه او می‌خواهد تلاش‌ها و اقدامات آنها را هماهنگ کند. 
«جو بایدن»، از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از این رویکرد دولت ترامپ انتقاد کرده و گفته دولت او به دنبال «ساکت کردن» صدای متخصصان پزشکی و جلوگیری از اطلاع‌رسانی آنها درباره این بیماری است. (فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1