تاریخ انتشار
جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۱۸۳۱۹
سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد

بهبود ۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در کشور / تعطیلی مدارس در استان‌های درگیر کرونا تا 3 روز دیگر

۰
بهبود ۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در کشور /  تعطیلی مدارس در استان‌های درگیر کرونا تا 3 روز دیگر
کبنا ؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۷۳ نفر از کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.
کیانوش جهانپور در مصاحبه خبری بعد از پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور معاون اول رئیس جمهو در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: از روز گذشته تا کنون ۱۴۳ نفر به تعداد مبتلایان ما در کشور اضافه شد و با احتساب این افراد جدید در مجموع ۳۸۸ نفر تا این لحظه ابتلا قطعی به کرونا در کشور داریم که از این میان ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.
وی گفت: سن بستری مبتلایان در کشور به طور میانگین بیش از ۵۰ سال است و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از میان مبتلایان جدید ۶۴ نفر در تهران، ۲۵ نفر در گیلان، ۱۶ نفر در قم، ۱۰ نفر در اصفهان و بقیه در استان‌هایی نظیر مازندران، کردستان، آذربایجان شرقی، قزوین و اردبیل هستند.
آقای جهان پور افزود: در پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع‌هایی نظیر کاهش ترددها، اعمال محدودیت در تجمع‌ها، کاهش ساعات اداری در شرایط خاص و دور کاری و مرخصی افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: آمار ما در روزهای آینده صعودی خواهد بود و علت آن هم فعال‌تر شدن بیماریابی ما در استان‌هاست، در حال حاضر برای بررسی کرونا ۱۵ آزمایشگاه مورد تأیید در کشور داریم که روزهای آینده به ۲۲ آزمایشگاه افزایش خواهند یافت.
سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: کاهش شیب نمودار شیوع کرونا در کشور به مشارکت مردم و رعایت نکات بهداشتی بستگی دارد هر چه قدر که سفرهای بین شهری کاهش یابد و مردم کمتر از خانه خارج شوند، بهتر می‌توانیم این بیماری را کنترل نماییم.
وی گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش سفرها به بعضی استان‌ها بودیم، طبق گزارش وزیر راه ورودی اتومبیل‌ها به استان مازندران بیشتر از خروجی آن‌ها بوده و این یعنی مردم آن جا را به عنوان مقصد مسافرتی انتخاب کرده‌اند که این موضوع خطرساز است.
 
تعطیلی مدارس در استان‌های درگیر کرونا
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در استان‌های درگیر کرونا با ابلاغ وزیر بهداشت مدارس تا ۳ روز دیگر تعطیل است.
 کیانوش جهانپور در مصاحبه اختصاصی افزود: درباره تعطیلی مدارس در ستاد کشوری مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌شود، در حال حاضر پس از ابلاغ وزیر بهداشت مدارس تا روز دوشنبه تعطیل خواهد شد و بعد از آن در صورت نیاز درباره آن مجدداً تصمیم گیری می‌شود.
وی گفت: کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تا پایان هفته تعطیل هستند و بعد از آن هم براساس ارزیابی خطر تصمیم گیری‌های جدید اعلام خواهد شد.
 تائید تولید کیت تشخیص قطعی کووید ۱۹ وزارت دفاع
مدیرکل مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از تائید نهایی کیت تشخیص کووید ۱۹ تولید شده در وزارت دفاع خبر داد.
دکتر کیانوش جهانپور در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: کیت تشخیص قطعی کووید ۱۹ با تلاش فناوران وزارت دفاع، پس از تأیید نهایی به زودی و ظرف هفته آتی، تولید و وارد نظام آزمایشگاهی کشور می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1