کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از سید یوسف مرادی خطاب به «نماینده بویراحمد و دنا»؛

زارعی بنیانگذار «گفتمان مهربانی» / «شما رهبر منسجم اجتماعی دو شهرستان بویراحمد و دنا هستی» / چای وحدت را با روشنفکر بنوش

8 اسفند 1398 ساعت 23:20

دوستتان داشتم چون این افتخار را داری که پشت ارزشهای اصلاح طلبی یا اصولگرایی مخفی نشدی و برای نظام دشمن نساختی.
چون حتی در ظاهر هم که باشد (که البته صادقانه بود) اگر کسی به شما مراجعه می‌کرد که به شما رأی نداده بود هوایش را حتی بیشتر داشتی.


سید یوسف مرادی از فعالین محیط زیست، اجتماعی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی غلام محمد زارعی را بنیانگذار «گفتمان مهربانی» قلمداد کرد و نوشت: «شما از همین الان می‌توانید رهبر یکی از جریانات منسجم اجتماعی در دو شهرستان بویراحمد و دنا شوید و از این ظرفیت عظیم در جهت خدمت به مردم و نظام و انقلاب بهره ببرید.»
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛
جناب آقای حاج غلام محمد زارعی
سلام و عرض ادب این کمترین را پذیرا باشید.
نمی‌دانم یادتان هست یا نه، زمستان سال ۱۳۸۱ که من تازه ازدواج کرده بودم، شما اولین مهمانی بودید که خانه ما تشریف آوردید، در خیابان تختی.
از همان روز دوستت داشتم و می دانم شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که پس چرا در تمام شانزده سالی که از آن زمستان می‌گذرد، به شما رأی نداده‌ام.
نمی‌خواهم اینجا از دلایل رأی ندادن‌هایم یا از اینکه چرا طی تمام دوره‌های گذشته یا مسوول یا از تاثیرگذاران ستاد رقبایت بوده‌ام بنویسم (که دیگر زمان این حرفها نیست)، امروز می‌خواهم از دلیل دوست داشتنتان بگویم، از اینکه چرا همیشه می‌ستودمتان.
دوستتان داشتم چون این افتخار را داری که پشت ارزشهای اصلاح طلبی یا اصولگرایی مخفی نشدی و برای نظام دشمن نساختی.
چون حتی در ظاهر هم که باشد (که البته صادقانه بود) اگر کسی به شما مراجعه می‌کرد که به شما رأی نداده بود هوایش را حتی بیشتر داشتی.
شما در خاطره تاریخی ما خواهی ماند، که اگرچه خاستگاه طایفه‌ای داشتی، اما هیچکس در برقراری ارتباط با شما مشکلی نداشت.
در ارتباط برقرار کردن با جامعه، همیشه صبور و مردم دار بودی تا جایی که طی تمام دوران نمایندگی‌ات تلاش کردی در غصه‌ها و شادی‌های مردمت در کنارشان باشی.
سرمایه‌ای که شما داری، فقط هشت سال نمایندگیتان نیست، مهم‌ترین سرمایه شما، یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های مردمی در همه لایه‌های اجتماعی بویراحمد و دناست.
 آقای حاجی
 شما یکی از زیباترین گفتمانها را ایجاد کردی، «گفتمان مهربانی» و بعد از تو دیگر کسی نمی‌تواند به گذشته بازگردد و با مردم با نامهربانی برخورد کند، تو مهربان بودن نمایندگان را نهادینه کردی.
و از این بابت نامت در خاطره تاریخی ما خواهد ماند.


https://cdn.isna.ir/d/off-old/Yasouj/Files/News/Image/139410/20505.jpg
  جناب حاجی
شما از طایفه‌ای فرهیخته، خوشنام و نخبه پرور به صحنه اجتماعی پا گذاشتی و نشان دادی که حقیقتاً طایفه تیرتاجی، همچون دیگر طوایف افتخارآفرین بویراحمد و دنا، طایفه‌ای بزرگوار و سرمایه‌ای عظیم برای بویراحمد است.
 ضمن عرض خسته نباشید بابت هشت سال نمایندگی، که خودم در مجلس بارها شاهد زحمات شما در رفع مشکلات مردم بوده‌ام و به عنوان کمترین عضو از جامعه بزرگ بویراحمد و دنا، چند درخواست از شما دارم:
اول: همانطور که خود می دانید متاسفانه در این انتخابات بد اخلاقی‌های بسیاری از همه طرفهای ماجرا صورت گرفت، که البته به نظر می‌رسد، اتاق فکرش از طرف کسانی بوده باشد که اساساً اهل بویراحمد یا دنا نبوده‌اند.
در این بداخلاقی‌ها به طوایف مختلف از طرف همه ستادها و هواداران، توهین‌هایی شد، که خدای ناکرده می‌تواند زمینه ساز اختلافات قومی و طایفه‌ای شده و بویراحمد و دنای عزیزمان را دستخوش اتفاقات ناگوار کند.
لذا از همه نامزدهای انتخاباتی و شما عزیز بزرگوار می‌خواهم در جهت ایجاد مهر و محبت در قلوب مردمِ همیشه مهربانِ بویراحمد و دنا، به هرطریق که صلاح می دانید، نسبت به واکنش مناسب و هدایت و نصیحت تعداد اندکی از طرفداران که تحت تأثیر فضای انتخابات اقدام به انتشار برخی مطالب ضد قومیتی می‌کنند، از مردم شریف بخواهید که خطشان را از این عده معدود جدا کنند.
 دوم: باز هم به عنوان کوچکترین عضو از جامعه بزرگ بویراحمد و دنا، از شما که معروف به مهربانی، صبر و گذشت هستید، درخواست دارم که همین روزها یک شب تشریف ببرید منزل «نماینده منتخب مردم شریف بریراحمد و دنا»، به رسم عشایری کنار هم بنشینید و چایی وحدت بنوشید و تصویر لبخندهای آینده سازتان را انتشار دهید تا مرهمی باشد بر اتفاقات تلخ این چند مدت و درسی باشد برای امثال حقیر که شاید بصیرت تفکیک دامنه‌های مختلف را نداریم.
 سوم: شما طی شانزده سال فعالیت میدانی در بویراحمد و دنا و ارتباط دائمی و مؤثر با مردم، توانسته‌اید یک شبکه گسترده مردمی ایجاد کنید، این سرمایه بزرگ می‌تواند در جای خود، بسیار ارزشمندتر از نماینده شدن باشد، شما از همین الان می‌توانید رهبر یکی از جریانات منسجم اجتماعی در دو شهرستان بویراحمد و دنا شوید و از این ظرفیت عظیم در جهت خدمت به مردم و نظام و انقلاب بهره ببرید.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000418/nf00418307-1.jpg
این ظرفیت می‌تواند یک نهضت گسترده برای ایجاد مطالبه عدالت، نظارت بر مسوولین، گسترش فرهنگ ناب اسلامی، رفع محرومیت با کمک خود مردم به شیوه‌های مختلف و موارد بسیار دیگر باشد که الگوهای موفق آن در سراسر کشور فعال هستند.
 جناب حاج زارعی
 در آخر: به عنوان یک شهروند که سالها نماینده‌ام بوده‌اید، به خاطر زحمات بسیاری که برای مردم طی این سالها داشته‌ای و البته به خاطر رفتارهای مهربانانه و مردم دارانه ات که سرمایه‌ای بزرگ برای نظام بود، شما را می‌ستایم و به نوبه خودم از شما تشکر می‌کنم و از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را مسألت دارم.
----------------------------------
سید یوسف مرادی
 


کد مطلب: 418307

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/418307/زارعی-بنیانگذار-گفتمان-مهربانی-رهبر-منسجم-اجتماعی-دو-شهرستان-بویراحمد-دنا-هستی-چای-وحدت-روشنفکر-بنوش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1