تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۴۱۸۲۸۹
کبنا گزارش می‌دهد

رواج کافه‌های غیرمجاز در کهگیلویه / آنها را به رعایت قانون ملزم کنید

۱
۰
رواج کافه‌های غیرمجاز در کهگیلویه / آنها را به رعایت قانون ملزم کنید
کبنا ؛ویروس کرونا را باید جدی گرفت و به مقابله با آن رفت، رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی تنها راه مقابله با این ویروس ناخوانده است. با تلاش مسئولان و همکاری مردم در برخوردهای فردی و اجتماعی که با همدیگر دارند، شیوع بیشتر این ویروس فعلاً کنترل شده است. 59 نفر از کسانی که در سطح کشور مبتلا به ویروس کرونا بودند، بهبود یافتند و ترخیص شدند. کرونا ویروسی است که با رعایت بهداشت می‌توان شیوع آن را کنترل کرد.
اما متأسفانه با وجود تذکر مسئولان کشوری و استانی هنوز برخی از مدیران و مکان‌های عمومی این مقوله را جدی نگرفته اند و گویا نمی‌خواهند که با این ویروس واگیردار مقابله کنند.
در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان که روز گذشته ( چهارشنبه 8 اسفند ماه 98) به ریاست فرماندار و با حضور اعضای این ستاد برگزار شده بود فعالیت کافه‌های فاقد مجوزی مطرح شد که به راحتی به کار و کاسبی مشغول‌اند.
فارس نوشت: این کافه‌ها بر عکس سفره‌خانه‌های زیرزمینی در خیابان‌های اصلی واقع بوده و فعالیت آنها در دید عموم است اما اینکه چرا و به چه علت تاکنون برخوردی صورت نگرفته سؤوالی است که متولیان باید پاسخگو باشند.
رئیس اداره مالیات کهگیلویه می‌گوید: از 21 واحد کافه فعال در این شهرستان تنها دو واحد مجوز دارند و مابقی به صورت غیر مجاز خدمات ارائه می‌دهند.
برازش در حالی از این صنوف به کافه بین راهی نام برد که رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آنها را در ردیف رستوران‌های بین راهی ندانسته و می‌گوید سفره‌خانه بین راهی به صورت مجتمع مجوز می‌گیرد اما فعالیت این نوع کافه‌ها در قالب سفره‌خانه نیست.
زمان افزود: نظارت بر این کافه‌ها در حیطه وظایف میراث فرهنگی نیست اما بر حسب تعامل با متولیان همکاری کردیم به دستور دادستان تعهد محضری گرفتیم اما پایبند نبودند.
وی گفت: به علت عدم پایبندی به تعهدات محضری اتاق اصناف می‌تواند نسبت به پلمب این واحد اقدام کند.
رئیس اتاق اصناف کهگیلویه نیز گفت: این کافه‌ها متولی ندارند و معلوم نیست چه نهادی باید برخورد کند.
اخوان افزود: اگر بر عهده اتاق اصناف بود 20 روز مهلت صدور مجوز می‌دادیم بعد از آن با همکاری اماکن تعطیل می‌کردیم.
وجود کافه‌های غیرمجاز، محلی است که احتمال دارد، ویروس‌های واگیردار خیلی سریع انتقال پیدا کنند. بنا براین متولیان امر باید در برخورد با این کافه‌ها قانون را مدنظر قرار بدهند. و این کافه‌ها را به رعایت قانون ملزم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سوگلی
Iran, Islamic Republic of
قحط رجال است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1