تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۱۸۲۷۳
کبنا گزارش می‌دهد

حرف‌های جدی و شوخی در باره ویروس کرونا

۰
حرف‌های جدی و شوخی در باره ویروس کرونا
کبنا ؛با شایعه شدن «ویروس کرونا» و مبتلا شدن برخی از هموطنان‌مان به این ویروس هر کسی از ظن خود، در باره این ویروس حرف می‌زند. در ادامه اینفوگرافیک‌های زیر در باره ویروس کرونا مطالبی بیان شده است. همچنین برخی از هنرمندان محلی با این ویروس شوخی کرده اند که فیلم آنها را خواهید دید.

کروناویروس جدید چه علائمی دارد؟
علائم عمده کروناویروس جدید به این صورت است که در اغلب موارد به شکل یک بیماری تنفسی خفیف شبه‌آنفلوآنزا ظاهر می‌شود و در مواردی منجر به بیماری شدید تنفسی خواهد شد. این ویروس همچنین می‌تواند منجر به ایجاد علائمی نظیر تب، سرفه و تنگی نفس شود. در این اینفوگرافیک به مهمترین علائم ابتلا به این ویروس اشاره شده است.


  نقشه جدید استان‌های درگیر ویروس کرونا در ایران
 
طبق آخرین خبرهای رسمی اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکنون ۱۹ استان به طور قطعی درگیر شیوع ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) شده‌اند؛ یعنی حداقل یک مورد قطعی در هریک از آنها شناسایی و اعلام شده است. این آمار تا صبح چهارشنبه محدود به ۱۳ استان بود که تا عصر این روز به ۱۹ استان افزایش یافته است. در این اینفوگرافیک، نقشه پراکندگی این ویروس در استان‌های مختلف کشور (بر اساس اطلاعات ارائه‌شده تا عصر چهارشنبه، ۷ اسفند) را مشاهده می‌کنید.

 
 نکات مهم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا راه‌هایی وجود دارد که از بین آنها می‌توان به ضدعفونی کردن دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از محلول‌های الکلی اشاره کرد. در این اینفوگرافیک به ۹ نکته مهم در پیشگیری از این ویروس جدید اشاه شده است.

 
 کدام مواد غذایی سرفه و سرماخوردگی را تشدید می‌کنند؟
 
افراد نسبت به مواد غذایی که ممکن است سرفه و سرماخوردگی را تشدید کنند از آگاهی لازم برخودار نیستند. به طور مثال، افراد بر این باورند مصرف بدون نسخه داروهای آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی مناسب است که تصور اشتباهی است. درحقیقت، استفاده از داروهای آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی معمولی می‌تواند با عوارض جانبی نیز همراه باشد.


توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا
 
بیش از یک ماه است که ویروس تازه‌ای از خانواده ویروس‌های کرونا در جهان شیوع پیدا کرده است. منشاء این ویروس شهر «ووهان» چین بوده و تاکنون هزاران نفر را در چین و دیگر کشورهای جهان مبتلا کرده است. به‌تازگی چند مورد ابتلا به این ویروس در ایران نیز گزارش شده و موجب فوت چند ایرانی شده است. مهمترین عامل جلوگیری از انتشار این ویروس، پیشگیری عنوان شده است. در این اینفوگرافیک با توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس آشنا می‌شویم.

 
چند نکته مهم در مورد کروناویروس جدید
 
کمتر از یک ماه است که ویروس تازه‌ای از خانواده ویروس‌های کرونا در جهان شیوع پیدا کرده که شهر «ووهان» چین منشا آن گزارش شده است. تا کنون ابتلای هزاران نفر به این ویروس گزارش شده است. بیماری ناشی از این ویروس قابل انتقال از حیوان به انسان است. بیماری تنفسی همراه با تب شدید تنها یکی از نشانه‌های آن است. در این اینفوگرافی با نشانه‌های دیگر، موارد مشکوک، راههای پیشگیری و شرایط انتقال آن آشنا می‌شویم.


در ادامه دو کلیپ را مشاهده می‌کنید که هنرمندان خوش ذوق محلی با ویروس کرونا شوخی کرده اند.
 

  
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1