کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بسیج مسوولان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با «ویروس کرونا» / قائدی: هیچ گونه کمبودی در خصوص ماسک و مواد ضد عفونی نداریم

7 اسفند 1398 ساعت 22:04

التهاب «ویروس کرونا»، همه را، از مسئولان گرفته، تا والدین را هوشیار کرده که با این مهمان ناخوانده مقابله شود، جلسات متعددی در سطح استانداری کهگیلویه و بویراحمد و «علوم پزشکی یاسوج» و «دستگاه قضا» برگزار شد. مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برند.


التهاب «ویروس کرونا»، همه را، از مسئولان گرفته، تا والدین را هوشیار کرده که با این مهمان ناخوانده مقابله شود، جلسات متعددی در سطح استانداری کهگیلویه و بویراحمد و «علوم پزشکی یاسوج» و «دستگاه قضا» برگزار شد. مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برند.
 به گزارش کبنا از یاسوج، امام بخش قائدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امروز ( چهارشنبه 8 اسفند ماه 98 ) به همراه مدیرکل تعزیرات و مدیرکل صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای بررسی وضعیت تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز بهداشتی در کنترل کرونا ویروس از کارخانه تولید محصولات مراقبتی-بهداشتی سینره، کارخانه تولید الکل یاسوج و داروخانه های شهر یاسوج بازدید کردند.
 به گزارش کبنا، امام بخش قائدی در بازدید از کارخانه سینره یادآور شد که با توجه به ورود کرونا ویروس در کشور و نیز عدم وجود کارخانه تولید محصولات ضد عفونی کننده و ماسک جهت پیشگیری از ورود بیماری در استان با کمبود مواجه شدیم و در همین راستا برای رسیدن به وضعیت عادی و پایدار مقرر شد مقدار زیادی ژل ضدعفونی کننده در کارخانه سینره تولید شود.
 این کارخانه در گذشته نیز ژل های ضدعفونی کننده را در بسته های مختلف تولید می کرد که با توجه به کمبود آن در استان طی رایزنی هایی که توسط معاون غذا و دارو دانشگاه صورت پذیرفت مقرر شد به صورت فشرده خط سیر تولید این کارخانه فعلا مختص به تهیه مواد ضدعفونی کننده با ۶۰ درصد الکل شود.



دکتر قائدی با اشاره به اینکه با این روش، ژل ضدعفونی کننده بسیار خوبی تولید می شود، ابراز داشت: مردم می توانند از فردا به داروخانه ها و مراکز معتبری مثل کالاهای پزشکی سراسر استان مراجعه و محصولات ضدعفونی کننده را خریداری نمایند.
 وی یادآور شد: هر بسته از این ژل حدود نیم کیلو وزن دارد که جوابگوی استفاده روزانه یک خانواده در یک هفته است و مردم می‌توانند با استفاده از این ژل های ضدعفونی کننده در مواقع مورد نیاز در حفظ سلامت خود کوشا باشند.
 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: روند ساخت این ژل به گونه‌ای است که عوارضی چون خشکی نداشته و مردم می توانند با اطمینان خاطر از آن استفاده کنند.
 قائدی در راستای ارزیابی ها و پایش های خود از کارخانه تولید الکل نیز بازدید و خواستار تامین نیاز مردم از مواد شوینده الکلی و ضد عفونی کننده بود که مقرر شد، روند تولید با سرعت بیشتر پیش رفته و تا هفته آتی به وفور در اختیار مردم قرار گیرند.
 وی همچنین در بازدید از داروخانه های شهر یاسوج از توزیع رایگان ماسک اطفال توسط داروخانه صیدالی واقع در بنسجان خبر داد و خاطر نشان کرد: طی روز های آتی به طور قطع هیچگونه کمبودی در تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده در استان نخواهیم داشت.



مدیرکل تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: بخش زیادی از داروخانه‌های استان را به صورت روتین و روزانه مورد بازدید قرار می دهیم که متاسفانه در این بازدیدها شاهد تخلف چند داروخانه بودیم که گزارشات لازم را تهیه و صددرصد برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.
 براتعلی صالحی افزود: بعضی از داروخانه‌ها عملکرد و همکاری بسیار خوبی داشتند و نیز برخی اقدام به توزیع رایگان ماسک به مردم کردند که خود شایسته تقدیر و تشکر است.
 وی یادآور شد: انتظار داریم که مردم با توجه به شرایط موجود محصولات بهداشتی را به اندازه نیاز خود تهیه نمایند، با این کار افراد بیمار و افرادی که نیاز مبرم به ماسک و سایر محصولات دارند دچار مشکل نمی شوند زیرا برخی از افراد مازاد بر نیاز خود محصولات را دریافت می نمایند و در برخی مواقع با کمبود ماسک و سایر محصولات روبرو خواهیم شد.





کد مطلب: 418267

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/418267/بسیج-مسوولان-کهگیلویه-بویراحمد-مقابله-ویروس-کرونا-قائدی-هیچ-گونه-کمبودی-خصوص-ماسک-مواد-ضد-عفونی-نداریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1