تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۱۸۲۵۵
در جلسه بررسی و هم‌اندیشی به منظور پیشگیری از تخلفات در مورد ویروس کرونا:

ملک حسینی: اگر کسی یک ریال به مردم ظلم کند، به شدت برخورد می‌کنیم

۰
ملک حسینی: اگر کسی یک ریال به مردم ظلم کند، به شدت برخورد می‌کنیم
کبنا ؛جلسه بررسی و هم‌اندیشی به منظور پیشگیری از تخلفات در مورد ویروس کرونا صبح امروز ( چهارشنبه 7 اسفند ماه 98) در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: بعد از راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن و انتخابات، دشمن مورد اصلی تبلیغات علیه کشور، تمامی تلاش خود را روی ویروس کرونا متمرکز و با همه امکانات علیه نظام فعالیت می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: دشمن امروز فضای جدیدی ایجاد کرده است که به خیال خودشان بگویند، مسئولین ناکارآمد هستند و ما باید از کلیه امکانات جهت رفع مشکلات استفاده نماییم.



وی در رابطه با گرانفروشی مواد و اقلام بهداشتی گفت: کسی که حتی یک ریال به مردم ظلم و گران‌فروشی می‌کند باید به شدت با او برخورد شود.
ملک حسینی اظهار کرد: با تخلفات داروخانه‌ای که اقلام و مواد بهداشتی را احتکار یا گران می‌فروشند، به شدت برخورد می‌شود.
ملک حسینی اظهار کرد: با تخلفات داروخانه‌ای که ابتکار یا گران‌فروشی می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.
دادستان مرکز استان از کادر پزشکی استان تشکر کرد و افزود: شایسته است در حوزه رسانه، اطلاعات دقیق، سریع و صریح به مردم داده شود.
وی ضمن هشدار به مردم در جهت رعایت بهداشت فردی و عمومی، افزود: جهت جلوگیری و پیشگیری از این ویروس، جشن‌های عروسی و جلسات عمومی باید به درستی ساماندهی شوند و از اجتماعات غیرضروری جلوگیری گردد.
 دادستان مرکز استان با اظهار این نکته که امکانات و محصولات ضد عفونی کننده باید به صورت نظام مند توزیع شوند، تأکید کرد: قلیان سراها و کافی شاپ ها باید ساماندهی و گشت‌های انتظامی، جهت پیشگیری از این موارد باید تقویت شوند.
ملک حسینی افزود: لازم است تعدادی داروخانه شاخص که ظرفیت انبار و توزیع مواد ضدعفونی کننده را داشته باشند این عمل را به عهده بگیرند و اقلام و مواد بهداشتی مورد نیاز پیشگیری با این ویروس را به صورت عادلانه و به قانونی بین مردم توزیع نمایند.
 در پایان این نشست سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: توانمندی‌ها باید بر آموزش عمومی گذاشته شود، چون بهترین راه پیشگیری به واسطه خود مردم صورت بگیرد و در مبارزه با افراد سودجو ریالی ملاحظه نمی‌شود تا حق مردم به آنها برسد.
 وی تصریح کرد: با گرانفروشان و محتکرین در این زمینه به شدت برخورد می‌شود.
 در این جلسه مقرر جدید همه ادارات مخصوص ادارات ارباب رجوع بیشتری دارند مواد ضدعفونی کننده و خلاق بهداشتی به آنها تحویل داده شود تا دارد تا ادارات را ضد عفونی کنند.
دکتر یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: نزدیک به 2 ماه از شروع و شیوع این ویروس می‌گذرد و این ویروس روز به روز در حال گسترش است.

 وی گفت بیمارستان شهید جلیل واقع در مجتمع درمانی آموزشی شهدای دولت آباد یاسوج در آمادگی کامل برای پذیرش بیماران احتمالی این ویروس می‌باشد و به صورت کامل مجهز گردیده است
وی افزود: با توجه به ناآرامی‌ها در بازار ماسک و لوازم ضد عفونی کننده، وزارت بهداشت توزیع این لوازم را خودش بر عهده گرفته است تا از دلال بازی و احتکار این کالاها جلوگیری شود.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تا الان ۱۶ مورد مشکوک به این ویروس در بیمارستان بستری شده و آزمایش سه نفر از آنها منفی اعلام شده است.
 وی در مورد پیشگیری از این ویروس گفت: رعایت اصول بهداشتی از مهمترین عوامل پیشگیری از این ویروس است
یزدان‌پناه افزود: مهمانی‌ها رفت و آمدها باید کمتر شوند و مشکل اساسی و نیاز جامعه، جمع نشدن مردم به دور همدیگر است.
وی افزود: الکل و مواد ضدعفونی کننده به میزان لازم برای مردم در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
 رئیس سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه گفت: کارخانجات تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده در حال تولید شبانه روزی هستند و همه خطوط تولید خود را به سمت تولید این مواد گذاشته‌اند.
 مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی استان گشت‌های خود را فعال کرده است و شدت با احتکار و گرانفروشی مبارزه می‌کند و در این چند روز بیش از ده‌ها مورد گزارش گرانفروشی داشتیم که در همه موارد پرونده تشکیل شده است.
صالحی گفت: علت بروز نگرانی و آشفتگی در بازار ماسک و احتکار کردن این اقلام توسط افراد سودجو است و به شدت با احتکار کنندگان و متخلفین برخورد خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1