تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۱۸۱۹۴
در شورای سلامت کهگیلویه مطرح شد

مقابله همگانی با کرونا/ضرورت همکاری شهرداری دهدشت با شبکه بهداشت

۰
مقابله همگانی با کرونا/ضرورت همکاری شهرداری دهدشت با شبکه بهداشت
کبنا ؛
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در نشست شورای سلامت گفت: پنج کمیته اضطراری و جلسات آموزشی برای پرسنل و کادر بهداشت و درمان برگزار شد، 10 هزار تراکت آموزشی تهیه و بین مراجعه کنندگان در مراکز درمانی و بهداشتی توزیع  و آموزش در دستور کار قرار گرفت.
محمدطاهر طیب‌زادگان  اظهار کرد:همزمان با گزارش اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در کشور،سیستم بهداشت و درمان در راستای مقابله با این ویروس فعال شد،از روز چهارشنبه هماهنگ با پروتکل کشوری کارهای پیشگیرانه در راستای مقابله با کرونا در شهرستان آغاز شد.
وی ادامه داد:بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تعداد تخت کافی و متخصصان عفونی برای نمونه گیری و بررسی بیماری  اختصاص یافته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به بار روانی ایجاد شده در فضای مجازی افزود:اگرچه نباید کرونا را دست کم بگیریم ولی حفظ خونسردی و پیشگیری مهمترین اصل است که  لازم است همه با هم‌ این کار را با بسیج عمومی در ادارات انجام دهیم.
طیب زادگان بیان کرد:اطلاع‌رسانی و آکاهی‌بخشی در مقابله و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه  امری مهم است که می طلبد شهرداری بیلبوردهای شهری رابه شبکه بهداشت اختصاص داده شود.
وی افزود:با توجه به اینکه در این بازه زمانی بیماران مبتلا به انفلوانزای فصلی و عفونی ممکن است به بیمارستان مراجعه کنند، متخصص عفونی بررسی لازم را انجام و در صورت مشکوک بودن به کرونا با آمبولانس مجزا به یاسوج اعزام می‌شوند.
این مسوول با اشاره به  دستورالعمل وزارت گفت:دانشگاه علوم‌ پزشکی ،موارد ابتلا را اعلام می‌کند که به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تا دیشب سه مورد مشکوک در استان داشتیم که جواب تست هنوز اعلام نشده است.
طیب‌زادگان در پایان مطرح کرد: با توجه به هزینه‌ قرنطینه‌سازی و امکانات موجود بهترین توصیه ما برای پرسنلی که علائم بیماری را دارند قرنطینه در منزل تا بهبودی کامل است.
کرونا ویروس چیست؟
 به گزارش کبنا، کرونا ویروس یا بیماری کرونا در کشور چین از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شده به رغم این که میزان کشندگی بیماری کرونا ویروس جدید چین بسیار کم گزارش شده ولی سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی از جمله گروه‌های پرخطر در مقابل این بیماری هستند.
سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم بیماری کرونا ویروس جدید است.
کارشناسان بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم تنفسی(سرفه ـ عطسه) پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین، شست و شوی کامل و مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده  با پایه الکل و خودداری از تماس دست آلوده با چشم، بینی و دهان را از جمله راه‌های مقابله و پیشگیری ویروس کرونا اعلام کرده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1