کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

مشکوک بودن ۳ مورد به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

تعطیل شدن فوری قلیان سراها / مشکوک بودن ۳ مورد به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

4 اسفند 1398 ساعت 16:35

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مشکوک بودن ابتلای ۳ نفر به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


پرویز یزدان‌پناه (روز یکشنبه، چهارم اسفند ماه) در نشست شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت بیماری «کرونا ویروس»، افزود: ۱۶ مورد مشکوک به بیماری کرونا ویروس در استان داشته‌ایم که ۱۳ مورد اصلاً مبتلا به کرونا نبود و ۳ مورد مشکوک بوده که آزمایش گرفته و به تهران ارسال شده اما جواب آنها هنوز اعلام نشده است.
وی اظهارکرد: آمبولانس‌هایی در سطح استان پیش بینی شده که موارد مشکوک و بیماران احتمالی را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج که آمادگی لازم را دارد، انتقال دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، تجمع‌ها، و جشن‌ها و حتی مراسم‌های عزا، تعطیل شوند. همچنین مردم جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و یا در صورت خروج موارد و نکات لازم را رعایت کنند.
همچنین «احد جمالی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: به منظور پیشگیری از بیماری «کرونا ویروس» کلیه مدارس و دانشگاه‌های استان تعطیل شد. همچنین پد و الکل، مواد ضدعفونی کننده و ماسک نیز باید تهیه و تأمین شود.
وی با بیان اینکه از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع رسانی لازم در خصوص این بیماری صورت گیرد، افزود: مراکز آموزشی، مسابقات ورزشی، سالن‌های ورزشی خصوصی و دولتی و جلسات استان تا پایان هفته تعطیل شوند.
جمالی با بیان اینکه فوراً مراکز عرضه قلیان و قلیان سراهای استان تعطیل و جمع آوری شوند، اظهارکرد: کلیه اردوهای سیاحتی، زیارتی و فرهنگی استان تعطیل شوند همچنین شهرداری‌ها موظفند که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و وسایل عمومی را ضدعفونی کنند.
دکتر «سعید جاودان سیرت»، رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز در این نشست گفت: بیماری کرونا ویروس دو تا ۹ ساعت می‌تواند در محیط، زنده بماند.
وی با بیان اینکه بیشترین علامتی که این بیماری دارد، تب و سرفه است، افزود: بیماران قلبی عروقی، مغزی، کلیوی، ریوی و با کاهش سطح ایمنی بدن، بیشتر در معرض خطر بیماری کرونا ویروس قرار دارند.
جاودان سیرت تصریح کرد: همه سنین در معرض خطر بیماری کرونا ویروس هستند اما تاکنون مرگ و میر در سنین زیر ۱۰ سال در هیچ جایی گزارش نشده است.
وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها اجرای، قضایی، انتظامی و استانداری پای کار و کمک کار مجموعه بهداشت و درمان استان باشند و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را تنها نگذارند. صدا و سیما و رسانه‌ها در جهت ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم همکاری بیش از پیس داشته باشند.( ایسنا)


کد مطلب: 418171

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/418171/مشکوک-بودن-۳-مورد-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1