تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۴۱۸۰۲۴
رئیس کل این دادگستری گفت؛

تشکیل پرونده قضایی برای کاروان های تبلیغاتی/ پرهیز نامزدها از وارد شدن به مباحث خانوادگی رقبا

۱
۱
تشکیل پرونده قضایی برای کاروان های تبلیغاتی/ پرهیز نامزدها از وارد شدن به مباحث خانوادگی رقبا
کبنا ؛
هرچه به زمان رأی گیری نزدیک تر می شویم ، تبلیغات انتخابات شکل و رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد، اما آنچه که برای نظام و حاکمیت مهم است موضوع سلامت و امنیت انتخابات است.
مواد 56 و 57 ،65 و 75 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، الزامات ، باید و نبایدهایی که در سیاست‌های ابلاغی مربوط به انتخابات از سوی مقام معظم رهبری هست آنچه را که باید نامزدها رعایت کنند، مشخص شده است.
به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد حسن نگین تاجی رئیس کل این دادگستری در مصاحبه ای با روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان مسئله ی حضور مردم را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: اولویت دستگاه قضایی از این جهت که حضور مردم، حضوری با نشاط و باشکوه حداکثری باشد، مد نظر است.
مقام ارشد قضایی استان افزود: بحث پیشگیری این مرحله که مرحله تبلیغات هست در ماده ۷۵ قانون انتخابات و شیوه تبلیغات را مشخص کرده است،این گونه نیست که تبلیغات و آزادی آن به این معناست که خلاف قانون انجام شود.
 وی گفت: تبلیغات باید به شکلی باشد که در خود مواد ۷۵ و ۷۶  به آن اشاره شده، بنابراین کاروان های تبلیغاتی که در سطح شهرها  یا در روستاها مشاهده می‌کنیم قطعاً برای آنها پرونده‌های قضایی تشکیل شده و برخورد خواهد شد.
وی در خصوص پرهیز نامزدها از ساختار شکنی سایر رقیبان بیان کرد: نامزدهای انتخابات از هرگونه تخریب شخصیت، هتک حرمت و اینکه وارد مباحث خانوادگی همدیگر شوند،خودداری نمایند ، چون کار بسیار ناپسندی است.
نگین تاجی گفت:آنان برنامه‌های خودشان را باید ارائه بدهند تا مردم از آن برنامه ها مطلع شوند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم برای حضوری سرنوشت ساز در انتخابات دعوت نمود.
نگین تاجی گفت: مردم که در دوم اسفند حاضر می‌شوند، رأی شان را بر اساس تعهد و توانایی آن نامزد از لحاظ علمی و عملی، تخصص و تعهد بدهند و  نگاه قومی و قبیله‌ای واقعاً در رأی دادن مد نظر قرار ندهند و آن فردی را که در شرایط فعلی می تواند برای مردم مفید باشد انتخاب کنند.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه در بحث استفاده از سلاح ها را بارها تذکر دادیم ،عنوان کرد: برخوردهای بسیار سنگینی با این افراد شده و بسیاری از آنها دستگیر شده و بقیه شناسایی شده اند.
وی افزود: به خود کاندیداها توصیه می‌کنم که این مباحث که عنوان جرم دارد را برای هواداران و لیدرهای شان تشریح کنند.

نگین تاجی در زمینه از سلاح در این خصوص تصریح و عنوان کرد:  قطعاً برخورد دستگاه قضایی برخورد سختگیرانه ای است و آن چیزی که برای دستگاه قضایی اهمیت دارد، حفظ امنیت و سلامت انتخابات است و توصیه می‌کنم که کسی که به عنوان نماینده مجلس قرار است به مجلس راه پیدا کند که وظیفه قانونگذاری و اجرای صحیح قانون است، خودش این مبحث را رعایت کند و ضمن دادن آرامش به هواداران،  احترام به رقیبان را مبنای عمل خودش قرار بدهد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نظارت ها  و پیگیری‌های دستگاه قضایی در مورد انتخابات اظهار داشت: بعضی از جرائم در روز اخذ رأی شکل می‌گیرد و برخی بعد از اعلام نتایج رخ می دهد.
وی به نحوه اعتراض تأکید کرد و افزود: شیوه ی اعتراض خود نامزدها و لیدرها یا هر شخصی اعتراض به روند انتخابات دارد قانونگذار مشخص کرده است ، بنابراین کسی بخواهد خارج از قانون اعتراض کند، قطعاً با برخورد پلیس و دستگاه قضایی مواجه خواهد شد و باید در واقع هر عمل و رفتار ما مطابق با قانون باشد.
نگین تاجی در پایان به مخلان نظم و امنیت و سلامت مردم هشدار داد و تصریح کرد: اگر در پایان انتخابات و اعلام نتایج، شخص یا اشخاصی بخواهند نظم جامعه را به هم بریزند، مطمئن باشند که دستگاه قضایی تحمل نخواهد کرد و برخورد قاطعانه ای مطابق با قانون خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

انقلابی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب دکتر نگین تاجی آقای نواب دانشی دارای مسولیت .در ثبت نام مجلس ایشان باید شش ماه قبل از ثبت نام استعفا می‌نمود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1