تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۱۷۹۷۷
در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

«نواب دانشی»؛ کاندیدایی جوان، ائتلافی آینده ساز

۶
۲
«نواب دانشی»؛ کاندیدایی جوان، ائتلافی آینده ساز
کبنا ؛
در بین لیستهای موجود، لیستی متفاوت­تر از سایرین اعلام موجودی نموده است؛ «ائتلاف جوانان انقلابی ایران(آینده­ سازان)»
در ادامه با آقای نواب دانشی (کد انتخاباتی 4585) یکی از اعضای این ائتلاف به منظور آشنایی با اهداف و برنامه­ های ائتلاف مذکور به گفتگو خواهیم پرداخت:
جناب آقای دانشی در ابتدا بیوگرافی مختصری از خود و ائتلاف مذکور را بفرمائید.
با نام و یاد خدا و عرض سلام و ادب و احترام
نواب دانشی هستم، تحصیلات بنده در رشته علوم و مهندسی آب در مقطع دکترا هست. به لحاظ سابقه کاری بیش از 12 سال ضمن تدریس در دانشگاه در سازمان بازرسی کل کشور مشغول به کار هستم
ائتلاف جوانان انقلابی ایران(آینده­سازان) از بین 410 نفر از جوانان نخبه و باتجربه­ کاری و سابقه علمی قابل توجه (تماماً در مقطه دکتری) و تخصص­های مختلف و پس از طی مراحل مصاحبه­ های مختلف برگزیده شدند. علاوه بر ویژگیهای ذکر شده، به هیچ یک از گروههای سیاسی رایج در کشور(چپ و راست) وابسته نیست.
 هدف اصلی از تشکیل ائتلاف چه بوده است؟
دلایل متفاوتی در تشکیل ائتلاف دخیل بوده است، که بنده به اهم آنان اشاره خواهم کرد:
اولاً اینکه متاسفانه علی­رغم نیاز مبرم به استفاده از توانمندی جوانان در عرصه­ های مختلف به منظور کاهش و یا رفع مشکلات و معضلات کنونی که کشور با آن درگیر هست، هیچ سازوکار قانونی و تعریف شده­ای برای عرض اندام این قشر از جامعه وجود ندارد. خیل جوانان خلاق و تحصیلکرده، علی­رغم کسب شایستگی­های و توانمندی­های فراوان، امکان عرضه کامل آن برای خدمت به کشور را ندارند و یا این امکان بسیار کم هست.که متاسفانه همان میزان اندک هم بطور عادلانه در دسترس عموم نیست.  
دوم، شرایط و وضعیت کنونی و آینده پیش­روی کشور است. ضمن احترامی­که برای تمامی جناح­های سیاسی قائل هستیم آنچه که امروز شاهد هستیم بخش عمده­ای از آن نتیجه عملکرد آنان در گذشته و حال می­باشد. علی­رغم این هنوز سیری ناپذیر و با تنگ کردن عرصه برای جوانان قصد یکه­تازی را دارند، در حالیکه واقعا شرایط کشور نیاز به تغییر و تحول اساسی در مدیریت بخش­های مختلف اعم ازآموزشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... دارد. آقایون هر آنچه در توان داشتند عرضه کردند، نتیجه هم عیان و مشخص است. گام دوم انقلاب با پاهای خسته و ناتوان استوار نخواهد بود.
سوم، اعتقاد به حقوق عمومی برای ایفای نقش در سرنوشت کشور می­باشد. ایفای نقش صرفاً مشارکت در انتخابات نیست، ایجاد فضای مناسب جهت امکان واگذاری عمده امور به مردم جهت بهره­مندی بیشتر، سازوکارهایی که فضا را برای خیمه زدن عده خاص در مدیریت­های اقتصادی، اداری و ... ناامن خواهد کرد.
چهارم، مقابله فساد و ویژه­خواری.   

 در موضوع فساد مشخصا چه راهکارهای عملی خواهید داشت؟
ببینید مجلس با توجه به وظایفی که بر عهده دارد چه در بعد قانونگذاری و چه در بعد نظارتی می تواند با فساد مقابله کند.
مشکل عدم خواست یا ناتوانی مجلس­های گذشته است. اولین گام برای اقدام مجلس علیه فساد بری بودن نمایندگان از هرگونه فساد و آلودگی مالی و اداری می باشد. گام دوم شجاعت و عدم ملاحظه­کاری است. نماینده ای که با پول اسپانسرهای فاسد به مجلس راه پیدا می­کند امکان مقابله با فساد را ندارد.
مدیون بودن به اشخاص خاص و جناحهای سیاسی بزرگترین آفت مجلس بوده و هست. آلودگی از مرحله انتخابات تا ادامه امر نمایندگی.
 در بعد قانونگذاری وضع قوانین به منظور شفافیت امور یا به اصطلاح ایجاد اتاق شیشه ای در واگذاری امتیازها، درآمدهای کشور و نحوه هزینه کردها، وضعیت صادرات و واردات، قاچاق کالا، مالیات، پرداخت حقوق، حیاط خلوت آقازاده­ها و... بدون ملاحظه جایگاه اشخاص از اهم ملزومات است، بعبارتی پیشگیری از وقوع تخلف. در اینصورت هزینه های فساد کاهش چشمگیر خواهد داشت، فرصت­های طلایی که اخلال و فساد می تواند از کشور بگیرد به وقت و در زمان مناسب خنثی می­شود و به نوعی حفاظت از مدیران خواهد بود.
در بعد نظارتی، رصد مداوم و برخورد بدون ملاحظه با متخلفین در هر سطح و جایگاهی خواهد بود. نماینده­ای که وکیل الدوله باشد نمی­تواند با فساد برخورد کند. البته رصد مداوم و نظارت صحیح خود مستلزم آگاهی و اشراف نماینده به وضعیت خواهد بود، به عبارتی نماینده و ناظر باید یک گام جلوتر باشد، تخصص و توانمندی لازم است.
 در بخشی از پاسخهای خود با وضعیت کنونی کشور اشاره داشتید، چه عواملی را مسبب این وضعیت می دانید، در صورت ورود به مجلس چه برنامه­ای برای اینده خواهید داشت؟
علی­رغم تلاشهایی که صورت گرفته وضعیت حال کشور با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد. در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و .... عوامل متعددی دخیل هست. بخشی مربوط به تحریمها و عوامل خارجی است که در مواردی ضعف و یا انفعال در سیاست خارجی سبب تشدید گردیده است.
اما بخش عمده به عوامل داخلی برخواهد گشت. حتی در دوران ماقبل تحریمها نیز شاهد بودیم. ضعف مدیریت در برنامه ریزی و آمایش سرزمینی و منابع و نبود نظارت لازم و کافی از عوامل عمده بوده است.
بخشی هم به ناکارامدی ساختارهای اداری و تشکیلاتی ما مرتبط است. انعطاف و به روزرسانی لازم وجود ندارد.
وقتی میگوئیم برنامه ریزی، منظور تناسب سیاستهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... با نیازهای واقعی جامعه، عدم استفاده صحیح از منابع اعم از مالی، انسانی و ... و آینده­نگری لازم هست.
در کشور برنامه ریزی و تعریف بودجه بر اساس اولویتها نیست، به تبع آن مشکلات عدیده زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و ...، ایجاد شده و در عوض امور غیر ضرور تقویت شده است.
آموزش و پرورش و آموزش عالی متناسب با سیاست­ها و نیازهای حال و آینده نیست، در نتیجه نیروی انسانی به عنوان گرانبهاترین سرمایه ملی در بستر زمان کارایی خود را از دست خواهد داد. معلمان به عنوان متولی و پایه اصلی رشد و بالندگی کشور شأن و جایگاه لازم اجتماعی و اقتصادی را ندارند، زنگ خطری که سالهاست به صدا درآمده و الان نتیجه آن را می بینیم.
بی عدالتی در مدیریتها از دیگر مشکلات کشور است. به عنوان مثال در بحث پرداخت حقوق و مزایا به کارمندان و کارکنان در دو وزارتخانه با کارکرد اداری مشابه تفاوت حقوق فاحش مشاهده می شود.
ساختارهای اداری و سازمانی به تناسب و کارایی لازم را ندارد. تعدد دستگاههای متولی فرهنگ علی­رغم صرف هزینه های هنگفت به هیچ وجه نیازهای فرهنگی کشور را پاسخگو نیست. بود یا نبود برخی از سازمانها و دستگاهها عملا فرقی ندارد.
یا بعنوان مثال تعدد تصمیم­گیریها در مدیریت آب، که متاسفانه به عنوان یک پتانسیل بالقوه در تهدید امنیت ملی خواهد بود.
نبود نظارت لازم و کارا و ملاحظه­کاری­ها بلای جان کشور شده، به طور حیرت­انگیزی هزاران میلیارد از سرمایه ملی و عمومی توسط اختلاسگران از کشور خارج شده، قطعا این یک شبه نبوده و به دلیل ضعف نظارت درون دستگاهی و عدم کارایی و اقتدار لازم بوده است.
آینده کشور تابع شرایط متفاوت و خرد جمعی است، همه قوا دخیل خواهند بود، مجلس به عنوان بخشی از حاکمیت که قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد نقش بسیار اساسی دارد ، به نظر بنده توجه و تمرکز اصلی به ارتقاء و توانمند­سازی نیروی انسانی به عنوان رکن اصلی توسعه که در سایه آموزش و پرورش کارامد و مترقی محقق خواهد شد، تغییر ساختار اداری و سازمانی موجود، و برنامه­ریزی کارآمد و متناسب با نیاز و شرایط البته در سایه نظارت مستمر از اولویتها خواهد بود.
 و در پایان؟
در پایان، ضمن احترام به رای و خواست مردم عزیز، درخواست دارم در این دوره از انتخابات به جوانان اعتماد و راه را برای نقش­آفرینی آنان مهیا کنند. تغییر در شرایط موجود ضروری است و حتما با همراهی مردم در انتخابات محقق خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با اصالت،متشخص،مردمی،آرام،خوش اخلاق،باسواد،جدیت در حوزه ی کاری، خدایی همه ی شرایط یک شخصیت کاریزما را داره به امید موفقیت میرزای بزرگ
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
بر اساس قانون ماده 29 انتخابات ایشان مسول بوده معاون و سرپرست سازمان بازرسی می‌بایست شش ماه قبل انتخابات استعفا میداد .از دستگاه‌های امنیتی و قضایی و مسول خواهان رسیدگی هستیم
Iran, Islamic Republic of
اون در حوزه کاری خودش هست
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
چه قانونی به ایشان اجازه داده ثبت نام کند در حالی که مسئولیت داشته و دارد ما هم خواهان رسیدگی هستیم قانون برای ایشان انجام شود
سید اسحق رجایی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
به یاری خداوند متعال .گام خوبی است موفق باشی
ما هم به نوبه خودمان دوستانی که در تهران اقامت دارند کد جنابعالی برایشان ارسال نمودم
موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
این تصویر پوستر تبلیغاتی که پراز غلط نگارشی است.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1