کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمعی از هنرمندان مطرح شد

روشنفکر: با همه توان در خدمت حوزه فرهنگ و هنر خواهم بود / سیاسیون از حیای هنرمندان سوء‌استفاده نکنند

24 بهمن 1398 ساعت 8:39

حسین پناهی به عرصه هنر استان عزت بخشید اما اگر همین حسین پناهی متعلق به استان و خطه‌ای دیگر بود از نام و یاد و هنر و قلم و شعر و کتاب به جای مانده از او برای جهت دهی به مسیر هنرمندان آینده استان بیشتر و بهتر استفاده می‌شد.


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: هنرمندان به راحتی می‌توانند هر معادله‌ای را بر هم زنند و لذا سیاسیون نباید از حجب و حیای آن‌ها سوء استفاده کنند.
 مهدی روشنفکر عصر روز چهارشنبه ( 23 بهمن ماه 98) در جمع برخی از هنرمندان با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص شهرستان‌های بویراحمد و دنا هنرمندان بزرگی دارد که در سطح ملی جز شناخته شده‌ ترین در رشته‌های هنری خود محسوب می‌شوند اظهار کرد: با این همه اعتقاد دارم که به عرصه هنر توجهی نشده و هنرمندان اگر گلایه و انتقادی داشته باشند به حق است.
وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه هنر در کل کشور ضعیف است و در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نگاه‌هایی که به حوزه‌های دیگر از جمله حوزه سیاسی می‌شود؛ فرهنگ و هنر به کلی رها و فراموش شده است افزود: هنرمندان به راحتی می‌توانند هر معادله‌ای را بر هم زنند و لذا سیاسیون نباید از حجب و حیای آن‌ها سوء استفاده کنند.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات با مثالی در خصوص نیروی انسانی ماهر و زبده در عرصه هنر اظهار کرد: برای نمونه اگر به تئاتر استان و به خصوص یاسوج توجه بیشتری می‌شد هنرمندانی مثل اکبر آیین‌ها و گشتاسب‌ها و سایر دوستان و همکاران آن‌ها حرف‌های زیادی در مرکز استان برای گفتن در سطح ملی و کشوری داشتند اما بپذیریم که با دست خالی هر چه هم که ایده خلاقانه داشته باشیم قادر به خلق آثار بزرگ نخواهیم بود.
وی ظرفیت هنرمندان استان را بسیار بالاتر از حد تصور دانست و با بیان اینکه در حوزه عکس آثار استاد حسن غفاری و استاد اسحاق آقایی و دیگر عکاسان چیره دست استان بی‌نظیر هستند افزود: از خرد جمعی هنرمندان نامی هیچ استفاده‌ای نکرده‌ایم در حالی که هر یک از آن‌ها به تنهایی نعمت و برکتی برای استان هستند و چرا نباید مدیریت های فرهنگی را به دست چنین افرادی بسپاریم.
وی با یادی از هنرمند فقید استان مرحوم حسین پناهی گفت: حسین پناهی به عرصه هنر استان عزت بخشید اما اگر همین حسین پناهی متعلق به استان و خطه‌ای دیگر بود از نام و یاد و هنر و قلم و شعر و کتاب به جای مانده از او برای جهت دهی به مسیر هنرمندان آینده استان بیشتر و بهتر استفاده می‌شد.
روشنفکر به وضعیت زیرساخت‌های هنری و فرهنگی استان گریزی زد و گفت: متاسفم که بیشتر پروژه‌های بزرگ در شهر یاسوج که میراث به جای مانده از گذشته بوده به سرانجام رسیدند و برای همه پول بود به غیر از مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری شهر یاسوج و این هم نمونه‌ای از مظلومیت و ظلم به عرصه فرهنگ و هنر استان است.
وی به سایر رشته‌های هنری در استان و یاسوج اشاره کرد که در صورت حمایت در کشور الگو و نمونه خواهند بود و در ادامه گفت: تجسمی استان و خطاطی استان هم از جمله رشته‌های هنری هستند که در صورت توجه بیشتر هنرمندان این رشته‌ها قادر به معجزه‌گری در عرصه هنر خواهند بود همچنان که استاد فرزانه و فرهیخته زنده‌یاد امرالله حسینی آبروی هنر استان بود و امروز در شهر و دیارمان حسینی‌های زیادی هستند که مظلومانه و غریبانه در کنج عزلت بوده و توجهی به آن‌ها نمی‌شود.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات خاطرنشان کرد: با همه توان در خدمت حوزه فرهنگ و هنر خواهم بود چرا که خود نیز یک فرهنگی بوده و دغدغه فرهنگ و هنر دارم و قطعا در برنامه‌های خود هنرمندان را عزیز و بزرگ خواهم پنداشت و از توان آن‌ها در جایگاه‌های تخصصی بیشتر از همیشه استفاده خواهد شد و معتقدم که عرصه هنر را نباید به سیاسیون سپرد بلکه هنرمندان خود بهتر از سایر اقشار به حوزه کاری خود واقفند.


کد مطلب: 417763

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/417763/روشنفکر-همه-توان-خدمت-حوزه-فرهنگ-هنر-خواهم-سیاسیون-حیای-هنرمندان-سوء-استفاده-نکنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1