کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنانیوز:

وجود بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان نفت و گاز گچساران تکذیب شد

23 بهمن 1398 ساعت 11:34

کادر بهداشت و درمان و اکیپ مبارزه با بیماری‌های واگیر بیمارستان بعثت صعنت نفت گچساران، برای کنترل و مقابله با این ویروس فعالیت شبانه روزی دارند و تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا درگچساران مشاهده نشده است


دیشب تصویر اتاق بیماری که در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران مسدود و چسب کاری شده بود و وجود بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این بیمارستان در فضای مجازی منتشر شده بود که دکتر «محمد محمدی» رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در این خصوص به کبنانیوز، اظهار داشت: با تشکر از پایگاه خبری کبنانیوز که نسبت به این خبر کذب عکس العمل سریع و به موقعی نشان دادید.
«محمدی» افزود: دیشب خانمی 60 ساله با سابقه آسم خفیف که با علائم سرماخوردگی، بدن درد، سرفه خفیف، مختصری تب به اورژانس بیمارستان صنعت نفت مراجعه کرده که همکاران ما بیمار را با تشخیص «آنفلولانزای » بستری و بررسی و اقدامات پزشکی برروی وی انجام دادند و همچنین بلافاصله مشاور لازم با متخصص عفونی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: این بیمار هم مثل سایر بیمارانی که در این فصل با علائم آنفلولانزای به بیمارستان مراجعه می کنند در اتاق ایزوله بستری شد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خاطر نشان کرد: ما تمام کسانی که  با بیماری آنفلولانزای در طی فصل زمستان به ما مراجعه می کنند همین اقدامات را برای آنان انجام می دهیم که اصلا بحث ویروس کرونا که در فضای مجازی عنوان شده است اصلا مطرح نیست و ما قویا آن را رد و تکذیب می کنیم و چنین چیزی وجود ندارد.
محمدی بیان کرد: در حال حاضر حال و وضعیت بیمار خوب است و متخصص عفونی بیمار را ویزیت کرده است و وی هم قویاً این موضوع را تکذیب و رد کرده است. چون این بیماری یک آنفلولانزای فصلی می باشد که ما در این فصل به وفور شاهد آن هستیم.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در پایان در خصوص تصویر اتاق مسدود و چسب کاری شده بیمارستان نفت  که در فضای مجازی منتشر شده به کبنانیوز، گفت: هر بیمار عفونی که در اتاق بستری می شود بعد از این که ازآن اتاق خارج می شود ما بلافاصله اتاق را مسدود و با دستگاه اشعه uv به مدت 30 تا 45 دقیقه آنرا ضد عفونی می کنیم اینکه گفته می شود بیمار در اتاق زندانی می شود کاملا دروغ و کذب محض می باشد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان و اکیپ مبارزه با بیماری‌های واگیر بیمارستان بعثت صعنت نفت گچساران، برای کنترل و مقابله با این ویروس فعالیت شبانه روزی دارند و تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا درگچساران مشاهده نشده است.
وی بیان کرد: همشهریان عزیز اخبار پیرامون کرونا ویروس را فقط از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.
محمدی توصیه کرد: بیماری کرونا ویروسی جدید است و  بهتر است از دست دادن و روبوسی کردن با افراد دارای علائم تنفسی مثل سرفه، عطسه و...خودداری کرده و دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال یا قسمت بالای آستین بپوشانید.
وی افزود: به طور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست‌وشوی کامل دست‌ها با آب و صابون کنید و در این بین مدت شست‌وشوی دست‌ها حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه باشد و تمامی قسمت‌های دست اعم از انگشتان خصوصا انگشت شست، کف دست و مچ دست شسته شود.
------------------------------------
گفت‌وگو: حبیب قلندری
 
 


کد مطلب: 417722

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/417722/وجود-بیمار-مبتلا-ویروس-کرونا-بیمارستان-نفت-گاز-گچساران-تکذیب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1