تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۱۷۶۴۸
رپورتاژ آگهی؛

جزایر کشور مالزی را بیشتر بشناسید

۰
جزایر کشور مالزی  را بیشتر بشناسید
کبنا ؛در کشور مالزی بیشتر از 100 جزیره زیبا قرار دارد. این جزایر برای اقامت یک شبه خیلی مناسب نیست. شبه جزایر مالزی میان شبه جزیره غربی و شزقی و جزایر همجوار بورنئو تقسیم بندی می شود که تمامی آن ها دیدنی هایی جذاب دارند. اگرچه از لحاظ جاذبه های توریستی و گردشگری بین آن ها تفاوت چشم گیری وجود دارد، ولی از محبوب ترین این جزایر می توان به جزایر لنکاوی، پنانگ ،پرهنشن ،لنکایان ،سلینگان ، متاکینگ،  بورنئو، ردانگ، تيومن و همینطور جزیره سیپادان اشاره کرد.
جزیره سیپادان در کشور مالزی
تور مالزی و جزیره سیپادان به عنوان یکی از زیباترین نقاط دنیا برای غواصی شناخته شده است. این منطقه تنها جزیره اقیانوسی در کشور مالزی به شمار می رود که از نوع مرجانی است و به عنوان پناهگاهی برای بسیاری از حیوانات دریایی به حساب می آید. به علاوه فقط در چند نقطه از دنیا می توان این تعداد از لاک پشت های دریایی را تماشا کرد. برای مسافرت کردن به جزیره سیپادان راه سختی را پیش رو نخواهید داشت، ولی اقامت در این جزیره ممکن نیست و شما فقط می توانید در جزیره های اطراف مابول و کاپالای اقامت کنید. این روزها در جزیره سیپادان غواصی کردن بسیار سخت امکان پذیر می شود و شاید در طول روز نوبت به شما نرسد. زیرا فقط تعداد کمی از مردم در طی روز اجازه غواصی کردن را دارند. قوانین فقط اجازه 120 غواصی را در یک روز می دهند. در نظر داشته باشید که اقامت در مابول یا کاپالای هم بسیار ارزان نخواهد بود. مسافرها برای مقیم شدن در مابول و یا کالاپای باید هزینه زیادی را در نظر داشته باشند. البته امکانات بسیار خوبی در محل های اقامتی در نظر گرفته شده است. از گزینه های دیگر، روستای سمپرونا است، این روستا به عنوان دروازه روستای سیپادان شناخته شده است و غواصی هم در آن مانند موبول، کاپالای و متاکینگ به صورت کامل آزاد است. رستوران های ماهیگیری در روستای سمپرونا غذاهای بزرگی رائه می دهند، اگرچه خود دهکده کمی کسل کننده به نظر می آید.
مجوز غواصی در جزیره سیپادان مالزی
به گزارش سفر باتو ، مجوز غواصی در سال 2005 میلادی توسط پارک ملی صباح جهت به حداقل رساندن شمار گردشگران و توریست هایی که قصد غواصی کردن را دارند معرفی شده است. قدم بعدی این بود که محلی رویایی برای لذت بردن و همینطور اطمینان بیشتر مسافرها به وجود بیاید. در اجرای گام نخست در نزدیکی جزیره، استراحتگاه کوچکی ساخته شد. استراحتگاهی که در سیپادان مورد استفاده قرار می گیرد به حفظ محیط زیست حساسیت بسیاری دارد. در حال حاضر گردشگران و توریست ها نمی توانند به راحتی در جزیره سیپادان به غواصی بپردازند. آنها اول باید محل اقامت خودشان را از پیش رزو کرده باشند که البته شاید پس از آن هم هیچ تضمینی وجود نداشته باشد که بتوانند حتما در سیپادان غواصی کنند. ولی آنها می توانند در جزیره سیپادان پروانه و مجوز غواصی بگیرند. مجوز غواصی در میان استراحتگاه های اطراف توزیع شده و بعد از گذشت چند روز از غواصی اهدا خواهد شد. به صورت معمول هدف از سفر به این جزیره غواصی است ولی در اطراف جزیره سیپادان جاذبه های گردشگری دیگری هم مشاهده می شود.
در هنگام غواصی کردن شما با تعداد بسیار زیادی از ماهی ها و جانوران دریاییی که در زیر آب زندگی می کنند رو به رو می شوید. در این بین گونه های مختلف سنی از بزرگ چشم، تعداد زیادی از لاکپشت ها، تعداد زیادی از گونه های کوسه از جمله کوسه کودن، برخی اوقات نهنگ کوسه ها و هزارها گونه دیگر از ماهی ها وجود دارند. شاید بتوانیم بگوییم که ماهی های دریایی بزرگ شناسنامه این جزیره هستند. امکان غواصی در جزیره سیپادان در طول روز از ساعت 6:00 تا 16:00 برقرار است و در ضمن غواصی کردن در شب هم مجاز نیست.
بهترین و مناسب ترین زمان برای بازديد از جزيره سیپادان مالزی
غواصی کردن در این جزیره در طول سال امکان پذیر است ولی به عنوان نمونه در طول فصول مختلف میزان آن متغیر است. در ماه های ژانویه تا مارس بعضی وقت ها شرایط آب و هوایی نامساعد می شود و دید غواصان را تا حدودی مختل می گرداند. مابین ماه های آوریل و ژوئن شما تا 50 متر دید دارید و به طور قطع از غواصی لذت می برید. ولی میان ماه های مه تا اوت لاک پشت ها اکثرا در سواحل سیپادان تخم می گذارند که طبعا باعث ایجاد مشکلاتی برای غواصی خواهند شد.
اقامت در اطراف سمپورنا، مابول و سیپادان
در سیپادان محل اقامتی موجود نیست، پس بنابراین شما نیازمند یافتن یک مکان برای اقامت در بعضی از جزیره های همسایه خواهید بود. اقامت کردن در این استراحتگاه های منحصر به فرد، اکثرا  صدها دلارهزینه در بر دارد که البته این قیمت واقعا ارزشش را خواهد داشت و به شما امكان تجربه ای غیر قابل باور را می دهد. برای مسافراهایی كه تصمیم به ماندن  داشته باشند  سمپورنا مقرون به صرفه تر خواهد بود ، به طور مثال  اقامتگاه جهانی بورنئو با هزینه ای مناسب آماده پذیرایی است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1