تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۱۷۵۱۰
 در سفر دو روزه رییس دفتر ریاست جمهوری به گلستان مطرح شد:

نگاه رییس جمهوری به استانها از زبان واعظی

۱
۰
نگاه رییس جمهوری به استانها از زبان واعظی
کبنا ؛ سفر دو روزه رییس دفتر ریاست جمهوری به گلستان برای افتتاح چند طرح عمرانی و سرکشی از برخی پروژه‌های زیربنایی گام دیگر دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌های این خطه شمالی بود همچنانکه واعظی در گرگان گفت: نگاه دکتر روحانی به استانها توسعه‌ای است.
واعظی در سفر به گلستان حرف‌های زیادی برای گفتن داشت؛ از برجام، مذاکره و انتخابات تا مسائل اقتصادی و عمرانی و تبیین رویکرد دولت در توجه به توسعه متوازن استانهای مختلف و گلستان.
ضرورت وحدت و انسجام ملی تقریبا ترجیع بند سخنان واعظی در اغلب برنامه‌های سفرش در گلستان بود و تصریح کرد: وحدت و همگرایی ملی همه چالش‌های کشور حتی تحریم را خنثی می‌کند.
واعظی از گلستان به عنوان نمونه بی‌بدیل وحدت و همگرایی در کشور و الگویی حتی برای سایر کشورها یاد و تصریح کرد: اینکه اقوام ، مذاهب و نژادهای مختلف در این استان زندگی آرام و مسالمت آمیزی دارند، فرصت و مزیتی برای توسعه همه جانبه و پایدار است.
استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر مرکب از اقوام و نژادهای مختلف اعم از ایرانی، غیر ایرانی و حتی مذاهب غیر اسلامی را در خود جای داده است و از این حیث متنوع ترین ترکیب جمعیتی ایران را دارد. 
مطابق برخی داده‌های آماری از ۲۶ قوم ساکن در ایران دست کم ۱۶ قوم در گلستان زندگی می‌کنند و دبیرخانه دائم جشنواره‌های فرهنگ اقوام نیز در گرگان قرار دارد.

لباس سنتی قوم قزلباش ساکن در شرق استان گلستان
محمود واعظی در نخستین برنامه این سفر با حضور در شورای اداری گلستان، علاوه بر بهره برداری متمرکز و ساخت عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۳۲ طرح عمرانی و اقتصادی اشتغال‌زا با افزون بر ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان گفت: وعده‌های رییس جمهوری به مردم این استان تا پایان دولت دوازدهم محقق می شود.
دکتر روحانی از ابتدای ریاست جمهوری دو سفر کاری در قالب سفرهای استانی و یک سفر برای سرکشی از مناطق سیل زده به گلستان داشته است.

واعظی بیان کرد: یکی از دلایلی که برخی قول‌های رییس جمهوری با تاخیر مواجه شد حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله در استانهای مختلف طی چند سال اخیر بود که بخش زیادی از منابع مالی دولت را به خود اختصاص داد.
وی در ادامه با تایید بروز برخی مشکلات در اداره جزیره آشوراده و شبه جزیره میانکاله ناشی از اختلافات مدیریتی استان های گلستان و مازندران گفت: موضوع را از سازمان محیط زیست پیگیری می کنم و به سامان رسیدن طرح گردشگری آشوراده با وجود ۲ متولی ممکن نیست.
قرار است بخشی از آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر در حوزه شهرستان بندرترکمن استان گلستان با مصوبه دولت به منطقه گردشگری تبدیل شود.  
واعظی همچنین حضور مسالمت آمیز اقوام گوناگون در گلستان را الگویی برای سایر استانها و حتی کشورها عنوان کرد و ادامه داد: صبوری، عزت نفس و مناعت طبع مردم این استان پس از سیل مثال زدنی بود.
حضور در گنبد
 رییس دفتر رییس جمهوری سپس دیروز جمعه به گنبد رفت و در اولین برنامه سفر به شرق گلستان در مراسی متمرکز، بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی ۲۵۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای شهرستان گنبدکاووس را آغاز کرد.
واعظی در این مراسم گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه همه جانبه کشور بویژه استان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته و محروم از جمله گلستان در دستور کار دولت قرار دارد و برای تحقق آن از همه ظرفیت‌های اعتباری، امکانات و نیروی انسانی متخصص و متعهد موجود استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: براساس این راهبرد دولت، از دو سال پیش تا الان و با وجود تنگناهای مالی به سبب تحریم‌های اقتصادی دشمنان اما هیچ پروژه عمرانی یا اقتصادی بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته تعطیل نشده است.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری به برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳۰ هزار شغل در گلستان با هماهنگی دولت، وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این هدف از ابتدای امسال و با وجود حادثه سیل و مشکلات آن تا الان محقق شده و امیدواریم در زمان باقیمانده از سال، شغل‌های بیشتری ایجاد شود.
افتتاح دو مرحله زنجیره تولید تخم مرغ در گنبد
واعظی سپس در مراسم بهره‌برداری از دو مرحله زنجیره تولید تخم مرغ در شهرستان مرزی گنبدکاووس شرکت کرد و در این مراسم تاکید کرد که حمایت از تولیدات این بخش (تخم مرغ و گوشت مرغ) باتوجه به نیاز کشور و نیز فراهم بودن زمینه صادرات به کشورهای همسایه مورد توجه و حمایت دولت قرار دارد.
وی ادامه داد: آمده‌ام تا از نزدیک به بخش خصوصی و مجری این پروژه بگویم که حمایت از شما که برای تولید محصول، ایجاد اشتغال و تامین نیازمندی‌های ضروری کشور در بازارهای داخلی و خارجی تلاش می‌کنید، از اولویت‌های نخست دولت است.

بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ گنبدکاووس قرار است در چند مرحله با مجموع ظرفیت سه میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار احداث شود که درحال حاضر دو مرحله آن به ظرفیت تقریبی ۹۰۰ هزار قطعه به بهره‌برداری رسیده است ضمن اینکه احداث واحد تولید خوراک دام و کارخانه تولید شانه تخم مرغ نیز از دیگر واحدهای جانبی این مجموعه است.
با راه اندازی همه مراحل این زنجیره تولید، این واحد تولیدی به تنهایی ۲۰ درصد نیاز کشور به تخم مرغ را تامین می‌کند.
سخنرانی در نماز جمعه گرگان 
سخنرانی در جمع نمازگزاران جمعه گرگان دیگر برنامه سفر واعظی به گلستان بود که وی با یادآوری بخشی از خدمات دولت طی ۶ سال گذشته از جمله در گلستان گفت: نگاه رییس جمهوری به این استان توسعه‌ای است بر همین اساس در سفر نخست ایشان به گرگان در سال ۹۳ علاوه بر بودجه‌های ملی و استانی تصمیم گرفته شد چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای تعدادی از پروژه های خاص اختصاص داده شود و تا پیش از سفر دوم در دی ماه پارسال نیز هشت هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال معادل ۲ برابر مصوبه سفر تخصیص داده شد.
واعظی افزود: در سفر دوم (پارسال) ۱۵ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای گلستان مصوب شد که تاکنون پنج هزار میلیارد ریال تخصیص شده و امیدواریم تا پایان سال آینده بقیه اعتبارات پرداخت شود.

وی به راه آهن اینچه برون و ارتباط ایران با ترکمنستان و مشکلات این بخش اشاره و اظهار داشت: تغییر خط بوژی در ۲۰۰ متر از ریل ترکمنستان باقی مانده و امیدواریم هرچه زودتر انجام شود.
وی با تصریح بر اینکه لایروبی خلیج گرگان تعیین تکلیف می شود، گفت: ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای حل مشکلات ناشی از سیل به گلستان اختصاص داده شد و بازسازی تمام هفت هزار و ۷۰۷  واحد تخریبی که سرعت خوبی هم دارد تا بهار آینده آماده بهره برداری می شود.
واعظی افزود: دولت با توجه ویژه به حوزه سلامت ۲۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی گلستان را افزایش داده و در حوزه کشاورزی و مهار آب هم که امسال تخصیص‌های خوبی داشتیم و سدنرماب با حجم ۱۲۰ میلیون متر مکعب تا اوایل سال آینده آبگیری می شود.
دلجویی از خانواده جان‌باخته هواپیمای اوکراین 
محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری سپس از خانواده دکتر فقید سیاوش مقصودلو از جان‌باختگان سانحه هوایی پرواز اوکراین دلجویی کرد.
واعظی همچنین به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی قول پیگیری امور این حادثه و بازماندگان را تا آخرین مرحله داد.
حضور در آق قلا
رییس دفتر رییس جمهوری سپس به شهر سیل زده آق قلا رفت و در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرحهای عمرانی این شهرستان گفت که همگرایی از جنس مردم شیعه و سنی این استان می‌تواند الگویی برای سایر مناطق باشد و بطور قطع با وحدت و همکاری می‌توان همه مسائل و مشکلات کشور را حل کرد.
واعظی اظهار کرد: سرمایه اجتماعی حاصل شده در حوادثی همچون سیل گلستان و سیستان و بلوچستان بی‌بدیل است و باید قدر آن را بدانیم و از این فرصت‌ها برای تقویت همگرایی و همبستگی ملی استفاده کنیم. 

وی افزود: همگرایی از جنس مردم شیعه و سنی گلستان می‌تواند الگویی برای سایر مناطق باشد و بطور قطع با وحدت و همکاری می‌توان همه مسائل و مشکلات کشور را حل کرد.
در این مراسم و به مناسبت دهه فجر ۱۱۴ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی با ۹۲۵ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی ۱۱۶ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت. 

پوشش ترکمنی رییس دفتر رییس جمهوری در سفر به شهر آق‌قلا
همچنین ۲ هزار و پانصدمین خانه بازسازی شده در سیل استان گلستان با حضور واعظی تحویل خانواده سیل زده شد.
آغاز ساخت شهربازی مدرن گرگان 
رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری سپس در مراسم آغاز عملیات اجرایی شهربازی مدرن گرگان شرکت کرد و در این مراسم گفت که امروز بیش از هر زمان دیگری به شادی و نشاط در جامعه نیاز داریم و پر کردن اوقاف فراغت خانواده ها باید بیشتر مورد توجه باشد.
وی گفت: گلستان یک منطقه توریستی زیبا و با جاذبه‌های گردشگری زیاد است و طرحهای عمران شهری از جنس شهربازی علاوه بر شادی و نشاط آفرینی به جذب بیشتر توریست و گردشگر کمک کرده و باعث توسعه و رونق اقتصادی هم می‌شود.

ساخت شهربازی مدرن گرگان به مساحت ۱۵ هکتار و با اعتبار اولیه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و دولتی اجرا می‌شود.
دیدار با فعالان اقتصادی و بازرگانان گلستان
آخرین برنامه سفر دو روزه واعظی به گلستان دیدار با جمعی از بازرگانان و فعالان اقتصادی گلستان بود که وی در این جلسه گفت: سال گذشته تصور ایجاد یک تحریم کوچک علیه کشور بازار را به هم می‌ریخت اما در شرایط کنونی و با وجود تصویب گسترده ترین تحریم ها، بازار کالا و ارز از ثبات برخوردار است.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: جنگ اقتصادی به راه افتاده علیه کشور فقط مختص دولت نیست و راه برون رفت همکاری، همفکری و اتحاد مردم، دولت و تولیدکنندگان است.
اعلام مواضع و دیدگاه های نظام 
واعظی در این سفر دو روزه به بیان برخی مواضع و دیدگاه های نظام در موضوعات برجام، مذاکره و تحریم هم پرداخت.
وی جلسه شورای اداری گلستان گفت که ۴۰۰ نفر در وزارت خزانه داری آمریکا بطور مستمر روی تحریم کشورمان متمرکز بوده و برای فشار بیشتر امور مرتبط را رصد می کنند اما بی نتیجه بودن اقداماتشان باعث شده برای مذاکره التماس کنند.
واعظی به تلاش گسترده آمریکا برای اعمال تحریم هرچه بیشتر علیه ایران اشاره کرد و افزود: گویا ایالات متحده و رییس جمهورش کار دیگری جز تحت نظر داشتن ایران ندارند و با هر وسیله‌ای می‌خواهند روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها را محدود کنند و برای این کار از ۴۰۰ نفر فقط در وزارت خزانه داری استفاده می‌کنند.
واعظی با بیان اینکه دولت مشکلاتی در حوزه فروش نفت و روابط بانکی دارد، یادآور شد: اگر می خواهیم دشمن را به زانو در بیاوریم باید دست به دست یکدیگر داده و با تکیه بر توان و تولید داخلی بدخواهان را از انتخاب این فشارها علیه ایران پشیمان کنیم.
رییس دفتر رییس جمهوری بیان کرد: دولت و ملت ایران با فشار پای میزه مذاکره نمی روند و طرف مقابل راهی جز تغییر تصمیم اشتباه خود ندارد و یقینا آینده روشن خواهد بود.

واعظی گفت: آمریکا در ابتدای تحریم و فشار حداکثری علیه ایران ۱۲ پیش شرط برای مذاکره گذاشت اما اکنون که از اقدامات خصمانه خود نتیجه نگرفته بدون هیچ پیش شرطی برای مذاکره التماس می کند.
وی همچنین در جمع نمازگزاران جمعه گرگان گفت که امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام داخلی داریم و این مهم چالش‌های کشور حتی تحریم را خنثی می‌کند.
واعظی به در پیش بودن ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: حضور گسترده مردم در این دو رخداد سیاسی - اجتماعی هم از منظر سیاست داخلی و هم خارجی بااهمیت و موجب قدرت افزایی است.
وی همچنین در جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی گلستان با بیان اینکه هیچ وقت راه مذاکره را نبسته‌ایم و باید با کشورهای مختلف کار کرد، گفت: چون این فرد (ترامپ) را قابل اعتماد نمی دانیم، اول باید خاطر ما از برداشتن تحریم جمع شود و در قالب ۱+۵ می‌توانیم مذاکره کنیم.
واعظی  اظهار داشت: در دنیای امروز کشوری نیست که تمام مسایل را (خود) حل و فصل کند و باید با همه کشورها کار کنیم، من آینده ایران را روشن می‌بینم و از گردنه ایجاد شده از سوی دشمنان عبور خواهیم کرد.
وی گفت: در کنار مقاومت برابر دشمنی‌ و فشار اقتصادی آمریکا درهای مذاکره را نبسته‌ و آمادگی داریم در شرایط برابر و عادلانه با گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم و تردیدی نداریم که از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: شرایط امروز کشور با وجود اعمال تحریم‌های همه جانبه به مراتب بهتر از سال گذشته است و این نشان می‌دهد که مسیر  انتخاب شده از سوی نظام و حرکت به سوی خودکفایی و افزایش و رونق تولید در کنار مقاومت ملی، انتخاب درستی بوده که این راه همچنان ادامه دارد.
وی به وضعیت بازار کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته تصور ایجاد یک تحریم کوچک علیه کشور بازار را به هم می‌ریخت اما در شرایط کنونی و با وجود تصویب گسترده ترین تحریم ها، بازار کالا و ارز از ثبات برخوردار است.
واعظی بیان داشت: آمریکا در ابتدای تحریم و فشار حداکثری علیه ایران ۱۲ پیش شرط برای مذاکره گذاشت اما اکنون که از اقدامات خصمانه خود نتیجه نگرفته بدون هیچ پیش شرطی خواستار مذاکره است. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

ملا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دولت کم کار وبی رمق فقط بفکر کاندیداهای خودش هست و/هم سکوت میکند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1