تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۵۴
کد مطلب : ۴۱۷۴۳۹

سردار حاجی‌زاده: به تمام کدها و فرکانس‌های پهپاد MQ-4 دست پیدا کرده‌ایم/ این هواپیما دیگر در برابر ایران کارایی ندارد

۱
۰
سردار حاجی‌زاده: به تمام کدها و فرکانس‌های پهپاد MQ-4 دست پیدا کرده‌ایم/ این هواپیما دیگر در برابر ایران کارایی ندارد
کبنا ؛سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رونمایی از قطعات جدید کشف شده از پهپاد MQ-4 آمریکایی که اخیرا توسط نیروی دریایی سپاه از اعماق آب‌های جنوب کشور کشف شده است با بیان اینکه این پهپاد بزرگترین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین جهان است، گفت: این هواپیما مشخصات منحصر به فردی دارد و به واسطه پرواز در ارتفاع خیلی بالا قادر است بدون محدودیت همه مسیرها را بدون تحت تاثیر قرار دادن مسیرهای هوایی پرواز کند، مثلا از آمریکا پرواز می‌کند و به خلیج فارس می‌آید.
وی با بیان اینکه چون این هواپیما خیلی بزرگ است همه گونه تجهیزات جاسوسی در آن تعبیه شده است، گفت: به دلیل برخورداری از مجموعه‌ای از سنسورها، دوربین ها، رادار SAR و سنسورهای جمع آوری الکترونیک، این هواپیما دارای یک سوپرکامپیوتر پیشرفته است که همه این داده ها را در لحظه تجزیه و تحلیل و قابل بهره برداری می‌کند.
سردار حاجی زاده ادامه داد: این هواپیما فوق العاده با ارزش است، اما دیگر یک خط قرمز باید بر روی آن کشید که دیگر برای ایران کارایی ندارد چراکه به تمام فرکانس ها، کدها و رمزهای آن آشنایی پیدا کردیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: نه اینکه از فاصله، ۵۰، ۱۰۰ یا ۱۵۰ کیلومتر، بلکه از همین تهران می توانیم تا چندهزار کیلومتر این هواپیما را ناکارآمد کنیم.
وی با بیان اینکه یک عملیات کوچک جنگ الکترونیک در حمله به عین الاسد انجام دادیم، تصریح کرد: آمریکایی ها یک سیلی کوچک جنگ الکترونیک از ایران خوردند، این هواپیما هم دیگر برای ایران کارایی ندارد. هرکدام از این قطعات این هواپیما یک گنج است که اطلاعات زیادی از آن به دست ما خواهد آمد.
سردار حاجی زاده همچنین در خصوص اخبار جدید از حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد نیز، عنوان کرد: ناگفته‌ها و مطالب درباره این عملیات زیاد است و یک جلسه مستقل می خواهد تا مردم عزیزمان درباره این عملیات بیشتر بدانند؛ البته احتمال دارد که مدتی دیگر بگویند که چند تن از نظامی‌های آمریکایی دچار مرگ خفیف شده اند!
در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه، ۳۰ خرداد سال جاری، یک فروند پهپاد جاسوسی MQ-4C آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عزیز
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود خدا بر فرماندهان هوا فضای سپاه پاسداران حافظان امنیت و آسایش شبانه روزی ما انشالا همیشه پیروز هوا فضا باشند دست یاری خداوند همراهشان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1