تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۴۱۷۳۸۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

قصور پزشکی در پرونده مرگ مادر باردار و نوزاد در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
قصور پزشکی در پرونده مرگ مادر باردار و نوزاد در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛غلام‌عباس سبز، ظهر امروز (چهارشنبه 16 بهمن) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه بابیان اینکه بخش سی‌سی‌یو و آی سی یو و ناباروری، درمانگاه سرپایی در بیمارستان‌های گچساران و یاسوج افتتاح شد، گفت: بخش ناباروری بیمارستان شهید جلیل یاسوج تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.
سبز در ادامه بابیان اینکه بخش ناباروری بیمارستان بی‌بی حکیمه خاتون افتتاح و راه‌اندازی شد، افزود: 18 دستگاه دیالیز به بیمارستان‌های لنده، باشت و یاسوج اضافه شد و همچنین اورژانس شبانه‌روزی دندانپزشکی شهید بهشتی یاسوج راه‌اندازی شده است و همچنین بیمارستان 38 تخت خوابی بهمئی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی بابیان اینکه سیستم گرمایشی و سرمایشی بیمارستان دهدشت تجهیز شد، گفت: دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس بیمارستان شهید جلیل تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و دستگاه ام آر آی به‌زودی افتتاح خواهد شد، همچنین حدود 12 تخت زایمان به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج اضافه خواهد شد.
سبز بیان داشت: حدود ۴۴ متخصص داخلی و اطفال در بهمئی، لنده و باشت جذب می‌شوند و این متخصصان هفته‌ای یک یا دو روز در کلینیک های مرکز جامع سلامت خدمات ارائه می‌دهند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی 14.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؛ ۲۲ مورد به دادستانی معرفی شد، 37 مورد تعزیرات حکومتی، 82 مورد تذکر و 16 احکام پلمپ و 3 پرونده به به‌نظام پزشکی ارجاع داده شد.
وی در پایان با اشاره به مرگ نوزاد در بیمارستان امام سجاد (ع) براثر سوختگی و همچنین مرگ‌ دو مادر باردار گفت: دادستانی به این موضوعات ورود پیداکرده و نظام پزشکی به‌صورت ویژه در حال بررسی این اتفاقات است؛ کسانی که در این خصوص قصور کردند، تعلیق شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حق گو
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر سبز
اگه واقعا به فکر مردم ستم دیده این دیار هستید ، پس لطفا یک مورد مرگ جنین 39 هفته و بدون هیچگونه مشکل که آماده تولد از مادر در مرکز بهداشتی ....بود ، رو هم پیگیری و مقصران آن را به دادستانی معرفی نمایید .
نامه شماره 23/11/2056 مورخ 1395/3/16 رئیس وقت مرکز بهداشت . خطاب مدیر شبکه که در اتوماسیون اداری هم بنام مرگ جنین ثبت شده و نزد اکثر مسئولین دانشگاهی از جمله رئیس وقت دانشگاه ، معاون بهداشتی وقت ، حراست وقت و ... ارسال شد و کم ترین اثری نداشت ، رو می توانید در اتوماسیون اداری دریافت کنید و نامه 3 روز بعد ( 19/3/95) با عنوان بی احترامی به پرسنل و بدون شماره که آن هم توسط رئیس وقت مرکز بهداشت خطاب به مدیر وقت شبکه نگارش شده ، بسیار حائز اهمیت می باشد !!
زیرا این 2 نامه ثابت می کند که بدلیل سهل انگاری. بهداشت و مدیر شبکه و به علت عدم حضور ماما در آن مرکز ، مادر فرزند خود را به راحتی از دست می دهد ! و وقتی همسر او از فرط ناراحتی به پرسنل مرکز بد وبیراه می گوید و در دادگاه اقدام به شکایت می کند ،. امور حقوقی و جمع کردن امضاء پرسنل ، آن پدر کارگر و زجر کشیده را به اتهام تهدید. توهین به رئیس مرکز و پرسنل درمانگاه ، به دادگاه معرفی نموده و چون آن پدر هیچگونه توانی جهت استفاده از وکیل را نداشت ، از ترس اینکه زندانی شود ، بازهم در .های امور حقوقی قرار می گیرد و مجبور می شود از شکایتش علیه رئیس و پرسنل صرف نظر کند تا طرف مقابل هم از شکایتش بگذرد !!
و این بود داستان.مرکز بهداشت و مدیر شبکه به کمک امور حقوقی در مرگ یک انسان پاک و معصوم !!!
جناب دکتر سبز ، چنانچه ذکر شد ، این نامه در اتوماسیون اداری موجود بوده و انشاءالله به فوریت به این موضوع مهم هم رسیدگی و مقصران به دادگاه صالح معرفی و ضمن مجازات آنها هم در دادگاه قضایی و هم دادگاه اداری ، دیه آن انسان بیگناه به والدینش پرداخت شود .
ازسایت کبنانیوز هم می خواهم به رسالت خطیر خود عمل نموده زیرا یک انسان بیگناه بدلیل . مسئولین وقت بهداشت. ، جان خود را از دست داده است .
نامه های استنادی هم قابل ارسال خواهند بود .
یا علی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بیشتر از همه خودت مقصری که معاونت /،تو که اصلا برات مهم نیست
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1