تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۴۱۷۳۵۴

آخرین ماموریت سردار سلیمانی چه بود؟

۰
آخرین ماموریت سردار سلیمانی چه بود؟
کبنا ؛سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مصاحبه ای با خبرگزاری رسمی عراق (واع) از آخرین پیام سردار سلیمانی قبل از شهادت سخن گفت.
«ایرج مسجدی» در این مصاحبه که سه شنبه منتشر شد، گفت که قرار بود سردار سلیمانی پیام تهران به عربستان سعودی را تحویل دولت بغداد دهد.
وی دلیل سفر شهید سردار سلیمانی به عراق را رساندن پیام و دیدگاه ایران در قبال ابتکار عمل بغداد توصیف کرد و گفت "این پیام حاوی دیدگاه ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و گسترش صلح و استقرار امنیت و ثبات در منطقه بود."
مسجدی با استقبال از نقش عراق در کمک به حل مسائل میان ایران و عربستان سعودی و دیگر مشکلات منطقه گفت که دولت عراق نقش سازنده ای در منطقه دارد.
وی یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران تمایل بالایی برای حل اختلاف ها با امارات و عربستان سعودی دارد و از هرگونه کوشش از سوی عراق یا هر کشور دیگری برای حل این مشکلات استقبال می‌کند.
مسجدی با اشاره به حمله موشکی به پایگاه عین الاسد تاکید کرد که انتخاب این پایگاه به معنی نقض حاکمیت عراق نیست؛ بلکه پاسخی مشابه به اقدام آمریکا بود که از خاک عراق شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را هدف قرار داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ادامه داد که پایگاه‌های آمریکا در این کشور در جنایت ترور شهید سلیمانی نقش داشتند و هواپیماهایی که این ترور را انجام دادند از آمریکا پرواز نکرده بودند بلکه از پایگاه های موجود در منطقه به پرواز در آمده و خاک عراق را برای این جنایت انتخاب کردند.
وی گفت که اگر بخواهیم چنین حملاتی را متوقف کنیم، شرط آن این است آمریکایی‌ها از دخالت در امور منطقه خودداری کرده و پایگاه های خود را که محلی برای فعالیت های جنایتکارانه شده، برچینند.
مسجدی از دولت‌های منطقه نیز خواست که به جای شکایت و گلایه از ایران از آمریکا شکایت کنند و خواستار توقف اقدام های این کشور شوند.
سفیر ایران در بغداد توضیح داد که واشنگتن ادعای مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت دارد اما در حقیقت این آمریکا بود که دست به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس زد در حالی که این دو مصداق تروریسم نبودند بلکه فرماندهان رسمی دو کشور بودند.
مسجدی در این مصاحبه از انتخاب «محمد توفیق علاوی» به عنوان نخست وزیر دولت جدید در عراق استقبال کرد و گفت که ایران از ثبات در عراق حمایت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1