تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۱۷۳۲۲
گفت و گوی رئیس حوزه انتخابیه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بویراحمد و دنا با کبنا؛

لیدرهای کاندیداها از طریق مقام قضایی و فرمانداری و پلیس فتا تعهد کتبی داده اند / حساسیت ها در این دوره بالاست

۲
۰
لیدرهای کاندیداها از طریق مقام قضایی و فرمانداری و پلیس فتا تعهد کتبی داده اند / حساسیت ها در این دوره بالاست
کبنا ؛
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد و رئیس حوزه انتخابیه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بویراحمد و دنا در گفت و گو با کبنا گفت: پیش از این میانگین مشارکت در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا بالای 96 درصد بوده است، لذا شور و حال خوبی در دو شهرستان وجود دارد، و کاندیداها در حال فعالیت هستند.
کناری با اشاره به اهمیت جو آرام و رعایت قانون انتخابات اظهار کرد: تمهیداتی هیئت نظارت و اجرایی و مقام محترم قضایی و دادستان داشتند برا اینکه قبل از موعد تبلیغات، تبلیغات رسمی صورت نگیرد، که این تمهیدات کارساز بوده، و در حسینیه ها، تکایا و مساجد تبلیغات تعطیل هست.
کناری بیان کرد: یک هفته قبل از روز رای گیری تبلیغات رسمی آغاز خواهد شد و تا 24 ساعت قبل از روز رای گیری (2 اسفندماه) فرصت تبلیغات وجود خواهد داشت. در 24 ساعت آخر،  تبلیغات ممنوع است.
کناری در توضیح برخوردهای صورت گرفته قضایی با متخلفان گفت: در برخورد تشکیلات قضایی با متخلفان، چند نفر بازداشت شده اند و با قید وصیغه آزاد هستند. همچنین، طبق تمهیدات صورت گرفته، هم نامزدها، هم لیدرها از طریق مقام قضایی و فرمانداری و پلیس فتا تعهد کتبی داده اند.
کناری افزود: قطعا تبلیغات زودهنگام این افراد صحیح نبوده، به ظن ما، کاروانی حرکت کردن مخالف نص صریح قانون انتخابات است ولی برای اینکه این شور و هیجان و حضور حداکثری وجود داشته باشد سعی کردیم مر قانون در تجمعات رعایت شود، بعضا هم ممکن است تخلفی در این تجمعات صورت بگیرد که تذکر داده خواهد شد.
کناری ادامه داد: 307 شعبه اخذ رای داریم، 145 شعبه ثابت و 162 شعبه سیار خواهیم داشت، همچنین 107 شعبه شهری، و200 شعبه روستایی خواهیم داشت.
کناری ابراز کرد: از 172 شعبه ای که در بخش مرکزی است، 61 شعبه 7 نفر عضو شعبه شامل هیئت نظارت و اجرایی دارد و مابقی شعب، 5 نفره هستند.
کناری ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری انتخاباتی با صحت، سلامت و امنیت کامل گفت: نظارت خوبی در این دوره از انتخابات وجود خواهد داشت، بطور میانگین 4 نفر در هر شعبه اخذ رای، نظارت خواهند کرد، 5 تا 7 نفر اعضای صندوق خواهند بود، یک نفر بازرس، یک نفر نماینده فرماندار است.
کناری افزود: از 307 شعبه بطور میانگین بالاتر از  4 هزار و 500 نفر کار اجرای انتخابات را عهده دار هستند که قریب 1300 نفر ناظر خواهند کرد، با توکل به پروردگار ان شاالله انتخابات خوبی را در کمال امنیت در حوزه بویراحمد و دنا داشته باشیم.
کناری تصریح کرد: در صعب العبورترین و دورترین نقاط صندوق های اخذ رای فرستاده خواهد شد، تمهیدات بالگرد برای شرایط جوی بد اندیشیده شده است.
کناری در رابطه با نحوه انتخاب نماینده فرماندار گفت: فرماندار، بخشدار، یا با تفویض اختیار به فرماندار فرعی، و با صلاحدید فرماندار حوزه انتخابیه، نمایندگان فرماندار را مشخص خواهند کرد. بعضی از عزیزان را تفویض اختیار کردیم و با هماهنگی نمایندگان را انتخاب می کنند.
وی تشریح کرد: احراز هویت ها الکترونیکی است، فردی که در یک شعبه اخذ رای هویتش شناسایی شده و کد ملی اش وارد سیستم شده، در هیچ شعبه دیگری امکان اخذ رای برایش وجود ندارد. دولت 700 میلیارد تومان برای دستگاه های احراز هویت هزینه کرده، البته رای نوشتن از روی تعرفه و در صندوق ها مثل گذشته است.
کناری گفت: در حوزه انفورماتیک برای هر شعبه یک کاربر و برای هر ده شعبه یک پشتیبان داریم. 30 پشتیبان هم آموزش دیده اند که در شعبه اگر کاربر مشکلی مواجه شد از پشتیبان استفاده کنیم.
کناری تشریح کرد: جلسات دوره های اموزشی توجیهی کاربران، نمایندگان فرماندار و بازرسان برگزار می شود، همچنین کلیپ هایی برای اعضای شعبه اماده شده که کاربر در کنار آموزش و در حین کار اگر نیاز شد از این کلیپ های یک دقیقه ای و دو دقیقه ای کمک بگیرد. لذا تخلف در هیچ شعبه ای وجود نخواهد داشت.
کناری به حساسیت این دوره از انتخابات اشاره کرده و ابراز کرد: این دوره از انتخابات در شدیدترین تحریم های 41 ساله انقلاب قرار گرفته ایم، تمام تمرکز دشمن روی جمهوری اسلامی است، خط مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و ... گسترده شده، از طرفی دشمن احساس خطر کرده و دیدیم که چگونه سرلشکر سپهد سلیمان را ترور کرد.
کناری افزود: لذا ما باید حقانیت نظام را به دنیا ثابت کنیم. حقانیت نظام این است که مردم پشتیبان نظام و رهبری باشند، حساسیت بیشتر در این است که قبلا دشمنی و مبارزه پشت پرده و نظامی و امنیتی بوده، ولی امروزه مبارزه بر روی اذهان مردم و تغییر جو روانی  نیز کار می کند، بنابراین حساسیت ها در عرصه انتخابات بالا است.
کناری ادامه داد: امیدواریم مردم ما با حساسیت پای صندوق های رای حاضر شوند. دولت در بدترین شرایط، در سه سیل اخیر در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان، لرستان برای هر کدام میانگین 21 هزار میلیارد تومان هزینه کرده است. در بدترین شرایط تحریم از 42 هزار میلیارد بودجه عمرانی 40 هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده و نقدینگی دریافت کرده اند.
کناری گفت: خون شهید سلیمانی در کشور ما جوششی ایجاد کرده و رستاخیزی ایجاد کرده است. امیدواریم این رستاخیز مردم را پای صندوق های رای نیز داشته باشیم و یک بار دیگر دشمن مایوس و ناامید شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

امید مردم
Romania
درود بر فرماندار کاردان و بااخلاق
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
سلام
از فرماندار محترم تقاضا داریم از آرا مردم صیانت کتد واخرت خود را به خاطر دنیای دیگران خراب نکن چون اینها خیلی زود گذرند ولی اعمال ماست که فردا در پیشگاه خدا جوابگو باشیم ۰بخدا هیچ کدام از اینها نمی توانند ما را نجات دهند مگر خود ما۰حق الناس یادمان باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1