تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۴۱۷۱۱۵

نامه عذرخواهی ۱۰ هزار آمریکایی تحویل ایران شد

۲
نامه عذرخواهی ۱۰ هزار آمریکایی تحویل ایران شد
کبنا ؛ نامه عذرخواهی مردم آمریکا از مردم ایران که بیش از ۱۰ هزار امضا دارد، تحویل دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن شد.
گروه ضد جنگ و صلح طلب کد پینک روز سه شنبه با حضور در دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، نامه ای را تحویل مقامات این دفتر دادند که در آن بابت رنج و فشاری که دولت آمریکا به مردم ایران تحمیل کرده است، عذرخواهی کرده اند.
این نامه که بیش از ۱۰ هزار امضا دارد، از سوی میدیا بنجامین بنیانگذار این گروه و جمعی از همراهان وی، تحویل دفتر داده شد.
در این نامه آمده است اقدامات دولت ما که محرک جنگ و تنش با شما است، موجب هراس ما، مردم آمریکا، شده است. تصمیم خطرناک رئیس جمهوری ترامپ از خروج از توافق هسته‌ای ایران و تحریم‌های فلج کننده‌ای که دولت او اعمال کرده تا ترور ژنرال قاسم سلیمانی، دو کشور را به سمت جنگ سوق داده اند.
ارتش تروریستی آمریکا روز جمعه ۱۳ دی‌ماه در یک حمله هوایی سردار شهید سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر در حال خروج از فرودگاه بغداد بود، به شهادت رساند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا در عملیاتی پایگاه هوایی عین الاسد در عراق را که میزبان نیروهای آمریکایی است به همراه یک پایگاه دیگر در اربیل هدف حمله موشکی قرار داد.
امضا کنندگان این نامه افزوده اند: همانگونه که آمریکایی‌ها متعهد به صلح و امنیت همگان هستند، ما امضاکنندگان این نامه به علت اقدامات بی پروا و سرشار از نفرت رئیس جمهوری خود عذرخواهی می‌کنیم و متعهد می‌شویم که هر آنچه در توان داریم را برای توقف (اقدامات) خصمانه و تحریم‌های فلج کننده که به شما تحمیل شده، به کار گیریم و روند دیپلماسی با کشور شما را از سر بگیریم.
صلح طلبان آمریکایی با اشاره به سابقه دخالت آمریکا در ایران، اظهار کرده اند: آمریکا سابقه وحشتناکی در مداخله در امور داخلی کشور شما دارد. کودتای سال ۱۹۵۳ که به منظور جلوگیری از ملی شدن منابع کشورتان، به برکناری دولت منتخب دموکراتیک شما انجامید، فاقد مسئولیت اخلاقی بود.

در این نامه، اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران، خطرناک‌ترین و تحریک آمیزترین تصمیم‌های سیاست خارجی ترامپ توصیف شده و آمده است: ترور (سردار) سلیمانی به دستور ترامپ و در خاک کشور عراق، امنیت جهانی را به مخاطره انداخت و یک پیشینه خطرناکی را رقم زد که بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی بوده است.
این گروه فعال ضد جنگ که در سال‌های اخیر به ایران هم سفر کرده‌اند، در نامه خود آورده اند: نظرسنجی‌ها یکی پس از دیگری نشان می‌دهد مردم آمریکا خواهان جنگ و تنش با ایران نیستند. ما خواستار پایان جنگ‌ها در خاورمیانه هستیم که آمریکا مدت‌های طولانی درگیر آنهاست.
این نامه می افزاید: ما می‌خواهیم منابع کشورمان به غنا بخشیدن به زندگی مردم، نه توانمند کردن سازندگان سلاح تخصیص یابد. ما خواهان زندگی با مردم ایران در صلح و هماهنگی هستیم. لطفا دست ما را در دوستی پذیرا باشید. باشد که صلح‌خواهان بر کسانی که نفرت و اختلاف را ترویج می‌کنند، غلبه یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1