تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۱۷۱۰۱
بسته خبری کبنانیوز؛

حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بی‌بدیل زنان عالم / قدردانی ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات و مواضع انتخاباتی استاندار / دست دلالان بر روی میوه شب عید کهگیلویه و بویراحمد / قاچاق چوب معضلی که در کهگیلویه و بویراحمد

۰
حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بی‌بدیل زنان عالم / قدردانی ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات و مواضع انتخاباتی استاندار / دست دلالان بر روی میوه شب عید کهگیلویه و بویراحمد / قاچاق چوب معضلی که در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛بسته خبری کبنا نیوز؛ زوج‌های جوانی که در حسرت تامین جهیزیه مانده‌اند، آغاز طرح توسعه منظومه روستایی در گچساران، دست دلالان بر روی میوه شب عید کهگیلویه و بویراحمد، قدردانی ائمه جمعه از مواضع انتخاباتی استاندار بخشی از خبرهای استان کهگیلویه و بویراحمد در روز سه شنبه و چهارشنبه (8 و 9 بهمن ماه 98) است.

انقلاب اسلامی بزرگترین مانع برای ارتکاب جنایات آمریکا است
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین مانع در برابر آمریکا و نظام سلطه برای ارتکاب جنایات بیشتر است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه‌های اجرایی ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی عظمت و شرافت را به ملت ایران و کشور ایران برگرداند و ضد ارزش‌ها را سرکوب کرد.
وی با اشاره به اینکه نظام و انقلاب برکات متعددی در تمامی ابعاد از جمله علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد، عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی به مجد و عظمت رسیده و اوج بالندگی و شکوه رسیده به گونه‌ای که با ابرقدرت‌های جهان مقابله می‌کند.
حسینی انقلاب اسلامی را بزرگترین مانع در برابر آمریکا و نظام سلطه برای اینکه بیشتر از این جنایت نکنند، دانست و افزود: شایسته است که شجره انقلاب به درختی تنومند تبدیل شود و از ابتدای انقلاب تاکنون استکبار جهانی علیه کشور و ملت ایران توطئه کرده‌اند.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: این انقلاب یک امانت بوده که در اختیار مردم و مسئولان قرار گرفته و باید از آن حراست و حفاظت کرد، دستاوردها و برکات انقلاب به طور منصفانه و بدون از اغراق گویی برای مردم تبیین و بیان شود.
حسینی با بیان اینکه تمامی حرکت‌های مذهبی و دینی در دنیا متاثر از انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: خدمت کردن به مردم در نظام اسلامی ایران ثواب مضاعف دارد و هرگونه خیانت نیز مستحق مجازات سخت است.
وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در تمامی صحنه‌ها دشمن شکن و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان بوده و شرکت مردم در آئین تشیع پیکر شهید سلیمانی نیز سبب ترس و وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی شد و بیشترین ترس دشمنان از همین حضور مردم در صحنه بوده و تلاش می‌کنند آن را کم رنگ کنند.

برنامه‌های دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد با عنوان گرامی‌داشت سردار سلیمانی برگزار می‌شود
معاون امور عمرانی استاند ار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال با عنوان گرامی‌داشت و یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.
عزیز فیلی در نشست کارگروه‌های اجرایی ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استاندار در دهه فجر امسال برای افتتاح و کلنگ زنی طرح‌ها و دیدار با مردم در 8 شهرستان استان بجز 3 روز 12، 15 و 22 بهمن حضور می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه لیست طرح‌های افتتاحی و کلنگ زنی به تفکیک شهرستانی بزودی به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ارسال می‌شود، عنوان کرد: طرح‌های مهم و کلانی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد و مدیران استانی و کشوری در آن حضور پیدا می‌کنند.
فیلی ابراز کرد: انتظار می‌رود مدیران اجرایی فرمانداران و کارکنان ادارات همراه مردم در برنامه‌ها دهه فجر حضور یابند و بهتر است که برنامه‌های امسال با عنوان گرامی‌داشت و یاد و خاطره سردار سلیمانی برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: 22 کارگروه ستاد دهه فجر استان تشکیل و فعال شده‌اند و وظایفی از جمله بصیرت افزایی و روشنگری، تبیین خدمات و دستاوردهای نظام و انقلاب، پاسخ مناسب به سوالات و شبهات، تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی و حفظ و ارتقای وحدت ملی را بر عهده دارند.
حجت‌الاسلام سید جواد با بیان اینکه رویکرد برنامه‌های دهه فجر امسال مردمی بوده و با محوریت نشاط افزایی و امید آفرینی برگزار می‌شوند، ادامه داد: امسال اولین سال گام دوم انقلاب بوده و اهمیت این موضوع باید بیشتر برای مردم بیان شود.
وی خاطرنشان کرد: 22 بهمن امسال مصادف با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی است و با عنوان حماسه حضور, عظمت ملت و تکریم سردار دل‌ها نامگذاری شده است.
امام جمعه موقت یاسوج یادآور شد: شعار دهه فجر امسال انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت است.

 ۱۰ کمیته تخصصی در ایام نوروز ۹۹ به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۱۰ کمیته تخصصی برای ارائه خدمات به گردشگران در ایام نوروز ۹۹ خبر داد.
مجید صفائی صبح امروز در نشست ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 10 کمیته خدمات سفر شامل کمیته‌‌های «حمل و نقل»، «امداد و نجات»، «انتظامی و امنیتی و ترافیک شهری»، «هماهنگی  امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها»، «برنامه‌ریزی»، «تنظیم بازار و خدمات رفاهی»، «بهداشت، سلامت و محیط زیست»، «اطلاع رسانی و تبلیغات و امور مجازی»، «اسکان و نظارت» و «ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات» در استان تشکیل شده که می‌طلبد سایر دستگاه‌ها و نهادها هم با این کمیته‌ها همکاری داشته باشند.
وی با بیان اینکه از همه مسئولان استان انتظار می‌رود که دستگاه‌های خدمات‌رسان را بسیج کنند و جهت رفاه حال گردشگران همکاری لازم را داشته باشند، افزود: گردشگری مربوط به همه دستگاه‌های اجرایی و متعلق به آحاد ملت است که انتظار می‌رود با همکاری هم لحظات شادی را برای گردشگران رقم بزنیم.
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از توزیع 60 هزار اقلام تبلیغاتی بین گردشگران و مسافران در ایام نوروز 99 خبر داد.
صفائی با اشاره به وضعیت پیست اسکی کاکان و اهمیت برگزاری جشنواره برفی دنا، عنوان کرد: در صورت واگذاری پیست اسکی کاکان به اداره‌کل میراث فرهنگی، می‌توانیم اعتبارات مورد نیاز را از وزارتخانه برای ساخت اردوگاهی با همه امکانات در این مکان بگیریم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه این سازمان مسئول کمیته تنظیم بازار و نظارت بر اقلام اساسی است، گفت: هم‌اکنون در بهترین شرایط ذخیره‌سازی اقلام اساسی و کالای مورد نیاز بازار هستیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
سالار حسین‌پور با بیان اینکه سیب و پرتقال دو میوه شب عید است که برای تنظیم بازار در شبکه توزیع خواهیم داشت، افزود: طرح ویژه نظارتی بازار شب عید نیز در دستورکار قرار گرفته است.
شهردار یاسوج نیز در این نشست با انتقاد از نحوه توزیع میوه شب عید در سال‌های گذشته، گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که میوه‌ شب عید که از انبارها خارج و در جایگاه‌ها توزیع می‌شد در کوتاه‌ترین زمان از آن جایگاه‌ها خارج و در اختیار دلالان قرار می‌گرفت که امیدواریم امسال شاهد این مشکل نباشیم.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از تشکیل کارگروه توسعه گردشگری عشایر برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: توسعه کمپ‌های عشایری، تهیه تقویم کوچ عشایر، توانمندسازی جامعه عشایری و برگزاری آموزش‌های مرتبط با صنایع دستی و گردشگری به عشایر استان از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کارگروه است.
بهمن آزادی عنوان کرد: زندگی عشایری از جاذبه‌های مهم گردشگری در دنیا بوده و فرصت و ظرفیت خوبی است که باید در استان از این ظرفیت استفاده شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست در رابطه با آخرین وضعیت پیست اسکی کاکان برای برگزاری جشنواره برفی دنا، گفت: مهم‌ترین مشکل ما دستگاه برف‌کوب بود که این دستگاه تعمیر شد و آماده انجام کار است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست خواستار پاکسازی ورودی و خروجی شهرهای استان برای ایام نوروز شد و گفت: اعضای کمیته‌های ستاد خدمات سفر جلسات داخلی خود را برگزار کرده و آماده ارائه گزارش به استاندار در نشست بعدی ستاد خدمات سفر باشند.
عزیز فیلی از برگزاری جشنواره برفی دنا در 17 بهمن‌ماه خبر داد و افزود: همه دستگاه‌ها همکاری لازم را با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای برگزاری مطلوب این جشنواره داشته باشند.

زوج‌های جوانی که در حسرت تامین جهیزیه مانده‌اند
بسیاری از جوانان کهگیلویه و بویراحمد سال‌ها از مراسم عقد آنان می‌گذرد ولی به دلیل فقر و نداری و عدم تامین جهیزیه هنوز راهی خانه بخت نشده‌اند.
 بدون شک یکی از دلایل کاهش ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد فقر و نداری برای تامین جهیزیه و مسکن و همچنین تا حدودی اشتغال بوده تا جایی که شاهد کاهش 7 درصدی این امر مقدس هستیم.
در 9 ماهه امسال 4 هزار و 956 مورد ازدواج در این استان ثبت شده که از این تعداد 4 هزار و 103 مورد شهری و 853 ازدواج دیگر نیز روستایی بوده در 9 ماهه اول سال 97 در مجموع 5 هزار و 315 ازدواج در این استان ثبت شد که این آمار بیانگر کاهش 7 درصدی ثبت ازدواج است.
کم نیستند جوانانی که به دلیل فقر و نداری برای تامین جهیزیه بعد از سال‌ها از مراسم عقد هنوز راهی خانه بخت نشده‌اند که بدون شک برای رفع این مشکل نیازمند ورود خیرین و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد خیریه و نیکوکار هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیارد و 156 میلیون تومان کمک‌های موردی بلاعوض در 9 ماهه امسال به مددجویان این نهاد پرداخت شد.
قباد مبشری با بیان اینکه این نهاد با هدف رفع نیازها و مشکلات مددجویان کمک‌های موردی بلاعوض پرداخت می‌کند، افزود: در همین خصوص در 9 ماهه امسال یک میلیارد و 156 میلیون تومان کمک‌های موردی به مددجویان نیازمند پرداخت‌شده است.
وی با اشاره به اینکه 5598 نفر از کمک‌های موردی کمیته امداد در سال جاری بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: این کمک‌ها بسته به نیاز خانواده‌های مددجو در زمینه‌های مختلف ازجمله درمان، جهیزیه، تحصیل و معیشت مددجویان به آن‌ها پرداخت می‌شود.
مبشری همچنین به اهداء اقلام و لوازم ضروری به خانواده‌های مددجویان اشاره و تصریح کرد: با توجه به نیازهای مددجویان به‌خصوص در مناطق محروم‌تر استان، 4297 قلم لوازم ضروری زندگی تهیه و بین مددجویان توزیع‌شده است.
وی بابیان اینکه اعتبار هزینه شده در زمینه اهداء لوازم ضروری به مددجویان بیش از یک میلیارد و 938 میلیون تومان در سال جاری است، گفت: این اقلام شامل بخاری گازی، آبگرمکن، یخچال، اجاق‌گاز، فرش و سایر موارد بوده است.
رئیس کمیته امداد منطقه دو یاسوج نیز گفت: در 9 ماهه امسال سه میلیارد و 118 میلیون تومان کمک‌های مردمی در قالب طرح‌های مختلف در این اداره جمع آوری شده است.
حشمت الله عباسی با اشاره به توسعه و جلب مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از برنامه‌های این نهاد، گفت: بی تردید رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان و کاستن از گرفتاری‌ها و مشکلات آنان تنها با همیاری و همدلی مردم نیک‌اندیش کشورمان محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: مردم خیر و نیک اندیش استان در 9 ماهه امسال سه میلیارد و 118 میلیون تومان در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله زکات، صدقات، مراکز نیکوکاری و سایر موارد به نیازمندان این اداره کمک کرده‌اند.
عباسی با بیان اینکه 468 میلیون تومان از کمک‌های جمع آوری شده صدقات است، گفت: در همین زمینه مردم نیکوکار استان، 722 میلیون تومان زکات خود را به نیازمندان کمیته امداد اهداء کرده‌اند.
وی میزان مبلغ جمع آوری شده از مراکز نیکوکاری را 427 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: 714 میلیون تومان نیز از طریق طرح اکرام ایتام و محسنین جمع آوری شده و مابقی کمک‌های مردمی نیز از محل جشن‌ها و برنامه‌های مشارکتی دیگر این نهاد جمع آوری شده است.
عباسی بیان کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده از مردم نیکوکار، در اسرع وقت و در سرفصل‌های تعیین‌شده ازجمله تأمین جهیزیه، مسکن، کمک‌معیشت، درمان و  برنامه‌های فرهنگی به نیازمندان تحت حمایت این نهاد هزینه می‌شود.

طرح توسعه منظومه روستایی در گچساران آغاز شد
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح توسعه منظومه روستایی که برای اجرا در ۱۱۷ روستا پیش بینی شده در روستاهای دهستان بویراحمد گرمسیری گچساران آغاز شد.
 غلامرضا امیدوار روز سه شنبه در نشست هماهنگی این طرح اظهار داشت: این طرح با پیگیری های مسئولان و به دلیل وجود زیرساخت های اولیه مطلوب روستایی چون طرح های هادی به صورت پایلوت در گچساران اجرا می شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: روستاهای گچساران که در گام نخست انقلاب شاهد انجام زیرساخت های مختلفی چون جدول گذاری،آسفالت معابر، ایجاد فضای سبز، پارک های تفریحی و تاسیسات زیربنایی چون آب،برق و گاز بوده در گام دوم انقلاب با اجرایی شدن این طرح شاهد تحول در معیشت مردم خواهد بود.
وی تصریح کرد:مطالعات طرح توسعه منظومه روستایی با هدف توسعه پایدار و با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و اشتغال زایی در گچساران از سوی مشاوران انجام شده است.
امیدوار بیان کرد: تسهیل گرانی نیز برای شناسایی ظرفیت های توسعه و اشتغال در روستاهای گچساران انتخاب شده است.
وی عنوان کرد: تسهیلگران در روستاهایی ماننددیل،آرو،مارین،اسپر،گبرستان، نازمکان و سرتیره کار شناسایی ظرفیت ها و افراد علاقه مند اجرای طرح های اشتغالزا را آغاز کرده اند.
امیدوار ابراز داشت: طرح های بومگردی، تولید و بسته بندی مواد غذایی از جمله ظرفیت های شناسایی شده در روستاهای بویراحمد گرمسیری است که افرادی نیز متقاضی انجام آن شده اند.
وی گفت:در قالب این طرح براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت و ظرفیت های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک، منظومه هایی را تشکیل می دهند و هر یک به قطبی تبدیل خواهند شد.
رئیس صندوق کارآفرینی امید گچساران نیز در این نشست گفت: تولید تا بسته بندی محصولاتی چون پسته کوهی،رب انار،صنایع دستی از ظرفیت هایی است که در صورت همت اهالی می تواند افزون بر اشتغال پایدار برندی برای منطقه باشد.
بیت الله افروشه افزود: پس از بررسی طرح های ارائه شده از سوی تسهیلگران امکان پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سوی صندوق کارآفرینی امید وجود دارد.
وی با اشاره به تجربیات صندوق کارآفرینی امید در ایجاد اشتغال پایدار به صورت زنجیره ای تولید تا فروش اظهار داشت: طرح منظومه روستایی گچساران می تواند سرآغاز رفع مشکلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایر باشد.
شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران با ۳۰ هزار نفر جمعیت روستایی، یک بخش، چهار دهستان و بیش از ۱۱۷ روستا و آبادی دارای سکنه در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

میوه شب عید کهگیلویه و بویراحمد در کمترین زمان به دلالان می رسد
 شهردار یاسوج گفت: هر ساله میوه شب عید این استان در کمترین زمان از شبکه توزیع خارج و در دست دلالان و افراد سودجو قرار می گیرد که باید برای این معضل تدبیری اساسی اندیشیده شود.
نستهن مقدم اظهار داشت: زمان توزیع میوه شب عید توسط عاملان دارای صلاحیت، میوه های مرغوب در دست دلالان قرار می گیرد و سبب کم شدن میزان میوه و نارضایتی مردم می شود.
وی افزود: میدان میوه و تره بار این شهر به منظور سهولت دسترسی مردم به میوه ارزان و باکیفیت و قطع دست دلالان، ظرفیت بسیار خوبی است که تا حدود زیادی جلو سودجویان را خواهد گرفت.
شهردار یاسوج تصریح کرد: راه اندازی هر چه سریع تر این میدان میوه و تره بار و کمک به رفع مشکلات آن توسط متولیان امر سبب رضایت هر چه بیشتر مردم استان و رفاه آن ها خواهد شد.
میدان میوه و تره بار یاسوج در ورودی شهر یاسوج واقع در ابتدای جاده تیپ ۴۸ سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از به مناقصه گذاشتن به یک سرمایه گذار واگذار شده است.
سیب، مرکبات شامل لیموترش، نارنگی و پرتقال و انگور، زیتون از مهمترین محصولات باغی تولید شده استان در این مدت بوده که بخشی از میوه تولیدی باغداران کهگیلویه و بویراحمد در استان به مصرف می‌رسد و بخشی نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
سال گذشته ۷۰ مرکز خرید برای توزیع میوه شب عید در سراسر کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده بود. 
سال ۹۷ حدود ۳۰۰ تن پرتقال با کیفیت از نوع والنسیا و تو قرمز و ۳۰۰ تن سیب زرد و قرمز از باغداران کهگیلویه و بویراحمد خریداری و در تعطیلات عید توزیع شد.

۴۴۷ واحد مسکونی برای معلولان کهگیلویه وبویراحمد احداث می‌شود
مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بنیاد علوی گفت: ۴۴۷ واحد مسکونی برای جامعه معلول استان کهگیلویه وبویراحمد احداث خواهد شد.
محسن منصوری در سفر یک روزه به شهرستان لنده در گفت وگوبا ایرنا اظهارداشت: این تعداد واحد مسکونی با همکاری مسئولان استانی برای خانواده های ۲ معلولی و ۲ معلول به بالا احداث خواهد شد.
وی بیان کرد: بنیاد به عنوان حامی و کمک کننده و در برخی جاها به عنوان مشاور در کنار دولت برای تسریع در  خدمت رسانی به مردم مناطق محروم حضور دارد.
منصوری با اشاره به خدمات بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر لنده بیان مرد: کارهای خوبی در حوزه های مختلف با مشارکت بنیاد مستضعفان، علوی و دولت شروع شد که همکاری مسئولان در ادامه روند اجرایی انها ضروری است.
وی احداث  ۲ مرکز جامع سلامت شبانه روزی( مراکز درمان بستر) ۱۰ تخت خوابی در این استان را یکی از خدمات خوب بنیاد دانست و گفت:  یکی از این مراکز در بخش دیشموک بهره برداری و پروژه درمانی لنده نیز با پیشرفت کاری خوب در آینده  نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
منصوری ساخت ۶۵ کلاس درس و احداث ۶ زمین چمن ورزش روستایی را نیز از دیگر خدمات بنیاد علوی در شهرستان محروم لنده اعلام کرد.
فرماندار لنده هم با اشاره به حضور بیش از یک ساله بنیاد علوی در این شهرستان گفت: این بنیاد کارهای عام المنفعه زیادی را در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، تجهیز سالن های ورزشی و ارائه تسهیلات اشتغالزایی آغاز کرده است.
سید خدادوست موسوی با اشاره به اختصاص ۲ هزار متر مربع زمین برای ساخت بیمارستان ۱۰ تختخوابی در لنده افزود: این مرکز بستر درمانی روند اجرایی خوبی دارد.
وی راه اندازی بانک سینا از سوی بنیاد علوی در لنده را یکی دیگر از کارهای خوب این مرکز در سطح شهرستان دانست و گفت: تاکنون تسهیلات اشتغالزایی خوبی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنعتی و خدماتی به متقاضیان پرداخت شده است.
موسوی تشکیل صندوق های آبادانی و پیشرفت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را از دیگر خدمات بنیاد علوی اعلام کرد.
وی ارائه ۱۶ میلیارد ریال تجهیزات به مدراس را از خدمات خوب بنیاد علوی اعلام کرد و گفت: با همکاری بنیاد علوی، اداره راه و شهرداری ساخت پل موگرمون و توسعه و تجهیز المان شهری لنده را اجرا می کند.
شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است.لنده با جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.
شهرستان لنده با وجود ظرفیت‌های بالقوه، تولید نفت و منابع آبی فراوان از نسبت به سایر مناطق همجوار از توسعه نیافتگی رنج می‌برد.

  واحدهای صنفی و صنعتی برتر کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می شوند
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحد های صنفی و صنعتی این استان اسفند ماه امسال در همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان تجلیل خواهند شد.
روح الله باقری فرد اظهار داشت: واحدهای صنفی و تولیدی استان که حقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند و به عنوان کاسب کار منصف و برتر شناخته شوند، از آن ها تجلیل و تقدیر خواهد شد.
وی افزود: حدود ۲۰ واحد صنعتی و ۵۰ واحد صنفی کهگیلویه و بویراحمد مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و به برترین ها گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان اعطا خواهد شد.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کار شناسایی و ارزیابی این واحدها را تیمی متشکل از کارشناسان این سازمان در استان، استانداری استان، اداره کل استاندارد، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان و دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهند داد و در نهایت انتخاب برترین ها را انجام خواهند داد.
باقری فرد بیان کرد: برای واحد های برتر از سوی سازمان امور مالیاتی استان، تامین اجتماعی، اتاق بازرگانی صنایع معادن، کشاورزی و همچنین اتاق اصناف مشوق‌ها و تخفیف‌هایی در نظر گرفته می شود.
وی ابراز داشت: همچنین واحدهای برتر استانی که مفتخر به تندیس حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده شوند، از پرداخت حق عضویت سالیانه به اتحادیه های صنفی خود معاف خواهند شد.

۳۸۰ میلیارد ریال به پروژه های اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد ابلاغ شد
دولت در حالی بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در قالب یارانه سود تسهیلات برای اجرا و کمک به تسریع  ۴۹ پروژه مهم اقتصاد مقاومتی قابل واگذاری به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ کرده که هنوز برخی از این طرح ها در پیچ و خم های بروکراسی ها و سخت گیری های بی مورد و یا عدم رغبت از سوی دستگاه های متولی معطل مانده است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ بهانه ای برای واگذار نشدن طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی از سوی دستگاه های اجرایی پذیرفتنی نیست.
سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست امروز اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: دستگاه های اجرایی ظرف یک هفته آینده موانع و مشکلات فراروی عدم واگذاری طرح های اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی را در قالب کمیسیون های ویژه و با همکاری و مشارکت اتاق بازرگانی یاسوج احصا و نسبت به رفع این چالش ها اقدام کنند.
۱۴ طرح ورزشی، ۱۳ طرح گردشگری، هشت طرح آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری، ۲ طرح در حوزه علوم پزشکی، هفت طرح در آموزش و پرورش و ۲ طرح در حوزه کشاورزی مجموع پروژه هیا مهم اقتصادی قابل واگذاری به بخش خصوصی در کهگیلویه وبویراحمد است.
وی تصریح کرد: برخی مشکلات و موانع که نیازمند پیگیری و رفع آن در سطح ملی و وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی در تهران است نیز با همکاری و مساعدت استاندار کهگیلویه وبویراحمد پیگیری خواهد شد.
معاون اقتصاد استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مجموع ۴۹ طرح معرفی شده به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جاری ۱۸ طرح ان به تصویب رسید.
وی  تصریح کرد: از میان این ۱۸ طرح نیز سه مورد آن شامل تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت ، سد تنگ سرخ بویراحمد و همچنین پتروشیمی گچساران نیز به عنوان طرح های اولویت دار شناخته شده اند.
صمیمی دوست گفت:  از مجموع ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی سال ۹۸، پنج طرح مهم آن مربوط به بخش کشاورزی است که پمپاژ باباکلان، سد ایلی ‌آباد بهمئی، سد کوه‌برد، شبکه ابرسانی ۳، ۴ لیشتر و توسعه و پرورش ماهی سردآبی از جمله این طرح هاست.
وی با بیان اینکه برخی از این طرح ها نیز تخصیص ۱۰۰درصدی گرفته اند و بهانه کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای آنها وجود ندارد، گفت: در مساله اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی مماشات نخواهیم کرد و کم کاری ها و سهل انگاری مدیران را به صورت مکتوب به وزارتخانه مربوط اعلام خوهیم کرد.
به گفته صمیمی دوست ، ذات اقتصاد مقاومتی انتخاب راه میانبر برای رسیدن و دسترسی بهتر و مطلوب تر به هدف با کمترین هزینه و بیشترین کاربرد و استفاده صحیح از منابع و امکانات است.
انباشت مصوبات اجرا نشده و معطل مانده در سال های گذشته و یا گره زدن اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به کمبود منابع دولتی و یا وجود معارضات اجتماعی نشان می دهد که هنوز مفهوم واقعی ، اهداف و راهبردهای مهم در سیاست های کلی و جهت گیری های این اصل مهم اقتصادی در وجود برخی مدیران، دست اندرکاران و دستگاه های مربوطه نهادینه نشده است.

سامانه بار۸۰ میلیارد ریال به پروژه های اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد ابلاغ شد
۳۸۰ میلیارد ر دولت در حالی بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در قالب یارانه سود تسهیلات برای اجرا و کمک به تسریع  ۴۹ پروژه مهم اقتصاد مقاومتی قابل واگذاری به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ کرده که هنوز برخی از این طرح ها در پیچ و خم های بروکراسی ها و سخت گیری های بی مورد و یا عدم رغبت از سوی دستگاه های متولی معطل مانده است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ بهانه ای برای واگذار نشدن طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی از سوی دستگاه های اجرایی پذیرفتنی نیست.
سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست امروز اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: دستگاه های اجرایی ظرف یک هفته آینده موانع و مشکلات فراروی عدم واگذاری طرح های اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی را در قالب کمیسیون های ویژه و با همکاری و مشارکت اتاق بازرگانی یاسوج احصا و نسبت به رفع این چالش ها اقدام کنند.
۱۴ طرح ورزشی، ۱۳ طرح گردشگری، هشت طرح آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری، ۲ طرح در حوزه علوم پزشکی، هفت طرح در آموزش و پرورش و ۲ طرح در حوزه کشاورزی مجموع پروژه هیا مهم اقتصادی قابل واگذاری به بخش خصوصی در کهگیلویه وبویراحمد است.
وی تصریح کرد: برخی مشکلات و موانع که نیازمند پیگیری و رفع آن در سطح ملی و وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی در تهران است نیز با همکاری و مساعدت استاندار کهگیلویه وبویراحمد پیگیری خواهد شد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مجموع ۴۹ طرح معرفی شده به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جاری ۱۸ طرح ان به تصویب رسید.
وی  تصریح کرد: از میان این ۱۸ طرح نیز سه مورد آن شامل تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت ، سد تنگ سرخ بویراحمد و همچنین پتروشیمی گچساران نیز به عنوان طرح های اولویت دار شناخته شده اند.
صمیمی دوست گفت:  از مجموع ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی سال ۹۸، پنج طرح مهم آن مربوط به بخش کشاورزی است که پمپاژ باباکلان، سد ایلی ‌آباد بهمئی، سد کوه‌برد، شبکه ابرسانی ۳، ۴ لیشتر و توسعه و پرورش ماهی سردآبی از جمله این طرح هاست.
وی با بیان اینکه برخی از این طرح ها نیز تخصیص ۱۰۰درصدی گرفته اند و بهانه کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای آنها وجود ندارد، گفت: در مساله اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی مماشات نخواهیم کرد و کم کاری ها و سهل انگاری مدیران را به صورت مکتوب به وزارتخانه مربوط اعلام خوهیم کرد.
به گفته صمیمی دوست، ذات اقتصاد مقاومتی انتخاب راه میانبر برای رسیدن و دسترسی بهتر و مطلوب تر به هدف با کمترین هزینه و بیشترین کاربرد و استفاده صحیح از منابع و امکانات است.
انباشت مصوبات اجرا نشده و معطل مانده در سال های گذشته و یا گره زدن اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به کمبود منابع دولتی و یا وجود معارضات اجتماعی نشان می دهد که هنوز مفهوم واقعی ، اهداف و راهبردهای مهم در سیاست های کلی و جهت گیری های این اصل مهم اقتصادی در وجود برخی مدیران، دست اندرکاران و دستگاه های مربوطه نهادینه نشده است.
                                                                         
دختران گچسارانی پیروان و رهروان فاطمی هستند
ایوب مقیمی در اجتماع بزرگ دختران فاطمی یاوران سلیمانی با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت بانوی دو عالم اظهار کرد: سلام و درود می‌فرستیم به روح پاک همه شهیدان و شهیدان مقاومت بالاخص شهید سردار سلیمانی و همرزمانش.
 رئیس آموزش و پرورش گچساران ادامه داد:  امروز اگر به دور هم جمع شده‌ایم و در سایه آرامش و امنیت زندگی می‌کنیم به برکت خون شهدا است.
وی با  تقدیر  و تشکر از رئیس شورای هیات مذهبی که این مراسم را  تدارک دیده‌اند، افزود: از همه کسانی که دربرگزاری این اجتماع بزرگ  با آموزش و پرورش و شورای هیات مذهبی همکاری داشته‌اند تقدیر و تشکر دارم.
 مقیمی با اشاربه نام‌گذاری حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: فاطمه نام مبارک و مقدس این بانوی بزرگوار است که خدای متعال برای ایشان برگزید.
وی ابراز کرد: ما الگوی به نام حضرت فاطمه (س) داریم که سراسر وجود ایشان صداقت، بندگی در مقابل خداوند و پیامبران از جمله  پدر ایشان حضرت محمد (ص) بود.
 رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به القاب حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: یکی از لقابی حضرت فاطمه صدیقه کبری بود و ایشان بنا به دلیل صداقت این القاب را به خود گرفته است.
 مقیمی با بیان اینکه دختران این شهر پیروان و رهروان فاطمی هستند، خاطرنشان کرد: خود  و شما را توصیه می‌کنم که الگوی زندگی خودمان را حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) قرار بدهیم تا در این دنیا و آخرت رستگار شویم.
 وی ادامه داد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا سیدة نساء العالمین اسوه و الگویی کامل برای تمام زنان و دختران عاشق عفت و فضیلت است.

49 پروژه مهم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذار شد
سیدحشمت الله صمیمی دوست در نشست ظهر امروز ستاد اقتصادی مقاومتی گفت: ۴۹ پروژ مهم قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان مورد بررسی قرار گرفت.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، این تعداد طرح و پروژه مربوط به هشت دستگاه اجرایی است افزود: ۱۴ پروژه ورزشی، ۱۳ پروژه گردشگری، 8 مورد آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری، ۲ طرح در حوزه علوم پزشکی، هفت پروژه در آموزش و پرورش و ۲ طرح در حوزه کشاورزی است.
صمیمی‌دوست با تاکید به اینکه برای واگذاری این طرح ها و پروژه ها باید تلاش بیشتری به کار گرفته شود، اظهار داشت: دولت برای این تعداد طرح ۳۸ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات به استان ابلاغ کرده است.
 این مسوول بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، باید کارها کارشناسی شده تر، تخصصی و فنی‌تری از سوی دستگاه‌های اجرایی، مدیریت و برنامه ریزی و با همکاری اتاق بازرگانی و سرمایه گذاران بومی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد: برای تسریع در واگذاری آنها تسهیل گری لازم و علمی کردن فرآیند واگذاری مورد توجه باشد.
معاون امور اقتصادی استانداری ابراز داشت: پروژه های هر دستگاه در جلسات کمیسیون مخصوص آن بخش مورد بررسی دقیق قرار گیرند و سپس برای تصمیم نهایی به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارائه شود.


قدردانی ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات و مواضع انتخاباتی استاندار
شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امامان جمعه کهگیلویه و بویراحمد از مواضع و اقدامات انتخاباتی استاندار قدردانی کردند.
 با روی کار آمدن حسین کلانتری به عنوان سومین استاندار دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بیراحمد یکی از اولویت‌هایی که توسط وی در همه نشست ها و جلسات و برنامه ها اعلام شد موضوع انتخابات و برگزاری سالم و توام با امنیت آن در استان بود.
استاندار در آخرین نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیانی قاطع و خارج از تعارف به مدیران خود گوشزد کرد که نه در نشست‌های انتخاباتی حضور داشته باشند و نه از بیت المال برای کمک به کاندیدایی خاص استفاده کنند که در هر دو صورت برخورد خواهد شد.
همین مواضع استاندار موجب شده تا مردم با امیدواری هر چه بیشتر خود را آماده حضور در پای صندوق های رای کنند و نسبت به برگزاری یک انتخابات پرشکوه و امن و سالم خوشبین‌تر از همیشه باشند.
بسیاری از مردم و سیاسیون و کارشناسان و مسوولان نسبت به چنین مواضعی از سوی استاندار قدردانی و تمجید کرده اند که ائمه جمعه استان نیز از چنین رویکردی از سوی استاندار استقبال کرده اند.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص و در نشست شورای اداری استان از سوی این نهاد و همچنین ائمه جمعه استان از اقدامات انتخاباتی و مواضع حسین کلانتری قدردانی کرد.
پناهی گفت: خوشبختانه استاندار تا به امروز به وعده هایی که در خصوص انتخابات داده به خوبی عمل کرده که از جانب خود و همه ائمه جمعه استان از استاندار تشکر می‌کنم.

نوای لبیک یازهرا (س)  دختران گچسارانی  طنین‌انداز شد
پیش از ظهر امروز اجتماع بزرگ دختران فاطمی، یاوران سلیمانی با حضور امام جمعه برخی از روسای ادارات و دانش آموزان دختر در مصلی گچساران برگزار شد.
 دختران گچسارانی با بستن سربند یا زهرا (س) و با در دست داشتن  پلاکاردهای یا حضرت زهرا(س)، ما یاوران سلیمانی هستیم به این مراسم معنوی جان دوباره بخشید.
نوای لبیک یا زهرا(س)،یا خامنه‌ای  دختران گچسارانی این شهرستان رنگ و بوی معنوی خاصی به این مراسم بخشید.

قاچاق چوب معضلی که در کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته نمی‌شود
 هفته‌ای نیست که خبرهای قاچاق چوب توسط منابع طبیعی و محیط زیست به بیرون مخابره نشود، عده سودجو دست از سر جنگل‌های این استان برنمی‌دارند و با قطع درختان، آنها را به سایر استان‌ها قاچاق می‌کنند.
قاچاق چوب پدیده‌ای است که طی سال‌های اخیر رشد داشته، معضلی که انگار در این استان جدی گرفته نمی‌شد و به گفته مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد قطع شبانه درختان و قاچاق چوب بعد از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین رشد داشته که بهتر است مسوولان برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده و تدبیری اتخاذ کنند.
اما شب گذشته باز خودروی وانت مزدا حامل  چوب بلوط توسط  مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد توقیف شد تا زنگ خطر این قاچاق بیش از گذشته به صدا در آید.
در همین خصوص سید اسدالله هاشمی با اشاره به اینکه این خودرو، شبانه حامل چوب بلوط بود که توسط مامورین توقیف شد، افزود: به منظور اعمال قانون  برای متهم پرونده‌ای تشکیل و به همراه مستندات به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
پرونده این قاچاقچی و سایر قاچاقچیان چوب به مراجعه قضایی ارسال شده اما انتظار می‌رود مسوولان تدابیری اتخاذ کنند و در کنار این دو اداره برای این معضل چاره بیاندیشد جریمه‌های سنگین‌تری وضع کنند و خلاصه هر آنچه از دستشان برمی‌آیبد انجام دهند تا جنگل‌ها و درختانی که جزء این استان است توسط عده‌ای منفعت طلب و سودجو به تاراج نرود.

از اعزام 3 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی تا افتتاح پروژه‌های دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پورش از اعزام 3 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.
دومین نشست کارگروه‌های دهه فجر ظهر اروز برگزار شد و اعضا در حضور نماینده ولی‌فقیه در استان به ارائه پرداختند، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش از برپایی یادواره‌های شهدا در 512 مدرسه استان  خبر داد. او گفت : در این ایام 3 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس هم اعزام می‌شوند.
همچنین رئوف مدیر کل صداوسیما مرکز استان از پخش 12 هزار دقیقه ویژه  برنامه در دهه  فجر و تولید برنامه ی هنری در تراز ملی خبر داد و گفت : با حضور هنرمندان سرودهای انقلاب باز خوانی می‌شوند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان بیان کرد: تلاش شده برنامه‌ها با محوریت جوانان تولید شود چرا که بخش قابل توجهی از مخاطبان بیانیه ی گام دوم انقلاب  از سوی  رهبر معظم انقلاب اسلامی، جوانان هستند.
به گفته رئوف تولید برخی برنامه‌ها به شکل روایتگری است که در تولید آن به چگونگی جنبش های مردمی استان  قبل از انقلاب اشاره می‌شود.
در ادامه فیلی معاون عمرانی استاندار هم با اشاره به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از کمیته های 22 گانه خواست در فرایند برنامه‌ها اندیشه های این بزرگ مرد تبین و تکریم شوند.
وی با بیان اینکه استاندار در ایام دهه فجر از 8 شهرستان استان بازدید و پرژه‌هایی را افتتاح وکلنگ‌زنی می‌کند، افزود:استان در روز 15 بهمن میزبان وزاری دولت است. 
در این نشست هنچنین مقرر ش زنگ انقلاب با حضور دانش آموزان و دانشجویان در گلزار مطهر شهدای یاسوج راس ساعت 9 و سی دقیقه همزمان با ورود تاریخی امام خمینی ره نواخت شود.ضمن اینکه شب 22 بهمن شهر نورافشانی و بانک تکبیر الله اکبر طنین انداز خواهد شد.

حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بی‌بدیل زنان عالم
سخنران مراسم اجتماع دختران فاطمی در گچساران گفت: پیام فاطمیه در رأس همه پیام‌ها قرار دارد چرا که وظیفه ما را در برابر دین عنوان کرده است.
پیش از ظهر امروز اجتماع بزرگ دختران فاطمی، یاوران سلیمانی با حضور امام جمعه برخی از روسای ادارات و دانش آموزان دختر در مصلی گچساران برگزار شد.
 در این آیین حجت الاسلام فرشاد یزدی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: امروزه  توطئه‌های فرهنگی، اقتصادی بر کشور ما بسیار زیاد است و اگر امروز نتوانیم از این گونه مراسمات بهره ببریم  ضرر خواهیم کرد.
وی  با اشاره به داستان راستان از زبان شهید مطهری، گفت: توصیه می‌کنم این کتاب را تهیه کنید چرا که این کتاب نه از یک باب بلکه چندین باب از وظایف ما به اسلام را بیان می‌کند.



 این سخنران شهیر کشوری  ابراز کرد: پیام فاطمیه در رأس همه پیام‌ها قرار دارد چرا که وظیفه ما را در  برابر دین عنوان کرده است.
 یزدی با بیان اینکه پیام فاطمیه این است که به وظایف خود عمل کنیم، عنوان کرد:   آن چیزی که که حضرت فاطمه (س) را به جایی رسانده  و ایشان خیرتو الله شده اطاعت از خداوند بوده است.
 وی با اشاره به بیانات امام علی (ع) که ایشان فرموده‌اند افتخار دارم حضرت زهر(س)  را دارم، گفت: حضرت رسول اکرم (ص) فرموده است اگر تمامی زیبایی‌ها  عالم،صداقت، ایثار درست‌کرداری و صبر بخواهد از یک چیز جمع شود  تندیس آن حضرت زهرا(س)  است.



 این سخنران اجتماع فاطمی گچساران با بیان اینکه حضرت زهرا (س) منتخب خداوند است، ابراز کرد: حضرت  فاطمه زهرا(س)  مطیع خداوند بوده و این عمل موجب شد تا  ایشان منتخب خدا  در دو عالم شود.
 یزدی با اشاره به اینکه پیام فاطمیه این است که ما مطیع خداوند شویم با طرح پرسشی بیان کرد: چرا حاج قاسم سلیمانی این قدر عزیز شد و کشورهای خارجه از ایشان به نیکی یاد می‌کنند و می‌گویندآقای سلیمانی اگر شما نبودید داعش به اروپا هم سرایت می‌کرد.



 وی  با بیان اینکه اطاعت از خداوند واجب است، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) با هر شخصی ارتباط برقرار نمی‌کرد.
 یزدی با توصیه به دانش آموزان دختر گفت: دختران شما در یافتن دوست، پوشش، نوع لباس، برخورد با والدین و نشست در جمع‌ها دقت کنید و حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهید.



 این سخنران شهیر کشوری عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) توجه داشتند که خداوند چه می‌خواهد و واجب تر از اطاعت از خدا دوری و پرهیز از گناهان است.
 وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیتی بی‌نظیر و الگویی بی‌بدیل برای زنان عالم است و خانواده‌ها خصوصا نسل جوان باید شخصیت و سیره این بانوی بزرگوار را سرمشق و الگوی خود در مسیر زندگانی قرار دهند.



 یزدی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) وظیفه خود را در دفاع از دین مبین اسلام انجام دادند، امروز نیز ما باید به وظایف خود عمل کنیم.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1