تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۴۱۷۰۸۲
بسته خبری کبنانیوز؛

جشنواره برفی یاسوج / هیچ روستایی بدون آب شرب سالم در بویراحمد نداریم / تخلفات طلایی در کهگیلویه /  قاطعانه با متخلفان انتخابات برخورد می‌کنیم / توصیه‌های امنیتی به طلافروشان / سرگذشت نامعلوم پروژه‌‌های چهارخطه شدن جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

۰
جشنواره برفی یاسوج / هیچ روستایی بدون آب شرب سالم در بویراحمد نداریم / تخلفات طلایی در کهگیلویه /  قاطعانه با متخلفان انتخابات برخورد می‌کنیم / توصیه‌های امنیتی به طلافروشان / سرگذشت نامعلوم پروژه‌‌های چهارخطه شدن جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛جشنواره برفی، همایش ملی یاوران انقلاب، لغو پرواز تهران -گچساران و افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز در کهگیلویه و بویراحمد طی دی ماه بخشی از خبرهای استان کهگیلویه و بویراحمد در روز سه شنبه 8 بهمن ماه 98 است.

سرانه تولید زباله در کهگیلویه 2برابر استاندارد کشوری است
رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت: سرانه تولید زباله در این شهرستان دو برابر استاندارد کشوری است.
 روح‌الله عزیزی در همایش تخصصی محیط زیست در دهدشت اظهار داشت: سرانه تولید زباله در شهرستان  1200 گرم در روز به ازای هر نفر است.
رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه با بیان اینکه تولید زباله در این شهرستان دوبرابر استاندارد کشوری است، گفت: می‌طلبد با آموزش همگانی محیط زیست و کاهش زباله از مبدا تولید در حفاظت از محیط زیست گام برداریم.
عزیزی افزود: محیط زیست پدیده‌ای جدی و حفظ آن مقوله‌ای جدی‌تر است ضمن اینکه خطرات متوجه محیط زیست بسیار جدی است.
این مسؤول گفت: در عرصه محلی، ملی و بین‌المللی نسبت به محیط زیست توجه کافی وجود ندارد و روزی متوجه خواهیم شد که دیگر کار از کار گذشته باشد.

برگزاری همایش ملی یاوران انقلاب ۲۰ بهمن ماه امسال در یاسوج
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش ملی یاوران انقلاب ۲۰ بهمن ماه امسال، با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشوری در یاسوج برگزار می‌شود.
هادی زارع‌پور اظهار کرد:  همایش ملی یاوران انقلاب ۲۰ بهمن ماه امسال، با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشوری در یاسوج برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: مکان برگزاری این همایش ملی سالن پوریای ولی است و زمان آغاز آن نیز ساعت ۱۰ صبح خواهد بود.
وی گفت: این همایش ملی به همت سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لازم است که مدیران مدارس پیشتاز دوره متوسطه دوم استان برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این همایش ملی در یاسوج تلاش، اقدام و همت کنند.
زارع پور عنوان کرد: دانش آموزان پسر و دختر پیشتاز مقطع تحصیلی متوسطه دوم کهگیلویه و بویراحمد با لباس های فرم پیشتازان سازمان دانش آموزی در این همایش ملی حضور یابند.
وی ابراز داشت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۴۱ نفر از مدیران و مربیان مرد و زن مدارس پیشتاز دوره متوسطه دوم کهگیلویه و بویراحمد که همکاری لازم را با سازمان دانش آموزی استان به ویژه در برنامه های ایام الله دهه فجر امسال داشته‌اند در این همایش ملی تجلیل می‌شوند.
زارع‌پور گفت: همایش ملی یاوران انقلاب همه ساله به مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فجر و همزمان با سراسر کشور با حضور دانش آموزان پیشتاز مقطع تحصیلی متوسطه دوم کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار می‌شود.
وی افزود: پیش بینی می‌شود که حدود دو هزار دانش آموز پسر و دختر پیشتاز دوره متوسطه دوم کهگیلویه و بویراحمد در همایش ملی یاوران انقلاب امسال این استان شرکت کنند.

20 محفل قرآنی همزمان با دهه فجر در کهگیلویه اجرا می‌شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت: همزمان با دهه فجر 20 محفل انس با قران در مدارس، مساجد و روستاهای شهرستان اجرا می‌شود.
عبدالله نعمتی‌پور  اظهار داشت: همزمان با دهه فجر 20 محفل انس با قرآن در شهرستان برگزار می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت: این محافل قرآنی ویژه عموم مردم تدارک دیده و در مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس و روستاها برگزار خواهد شد.
نعمتی‌پور با اشاره به نقش و اهمیت قرآن در دین اسلام  گفت: همه وظیفه داریم کتاب آسمانی دین مبین اسلام را گرامی بداریم و در زندگی خود به کار گیریم.
وی اضافه کرد: هر ساله و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های قرآنی متنوعی در شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.
این مسؤول به برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر شهرستان اشاره کرد و گفت: محافل انس با قرآن و مراسم تجلیل از فعالان قرآنی و مسابقات قرآن و عترت از جمله ویژه برنامه‌های کمیته قرآنی ستاد دهه فجر است.

برگزاری جشنواره برفی به میزبانی یاسوج
در نشست ستاد خدمات سفر پیشنهاد واگذاری پیست اسکی کاکان به میراث فرهنگی داده شد.
عزیز فیلی در نشست ستاد خدمات سفر از برگزاری جشنواره برفی در پیست اسکی کاکان خبر داد و گفت: پنج‌شنبه ۱۷ بهمن جشنواره برفی در پیست اسکی کاکان با حضور استان‌های فارس، بوشهر و خوزستان برگزار می‌شود‌.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بزرگترین مشکل استان نبود دستگاه برف‌کوب است که قرار شد ورزش و جوانان تدابیر لازم را اتخاذ کند.
این مسوول بیان کرد: شنبه و یک‌شنبه هفته آینده هم بارش برف را در مناطق سردسیری خصوصا کاکان خواهیم داشت که لازم است تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی همچنین خواستار آمادگی همه دستگاه‌ها در آستانه سال نو خبر شد و گفت: کمیته‌های ۱۰ گانه عضو خدمات سفر برای ایام سفر آماده باشند.
در ادامه سید محمدتقی علوی گفت: برف‌کوب پیست اسکی کاکان قدمت ۲۵ ساله دارد که شب گذشته توسط تعمیرکارانی از مرکز کشور تعمیر شد.
مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواستار واگذاری پیست اسکی کاکان به میراث فرهنگی شد و گفت: پیست برای ساخت اردوگاه‌های زیبا به میراث واگذار شود.

مردم با حضور حداکثری در انتخابات برگ زرین دیگری به افتخارات نظام می افزایند
 فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: تلاش می کنیم که مردم حضور حداکثری در انتخابات 98 داشته باشند تا برگ زرین دیگری به افتخارات نظام بیفزایند و دشمن را مایوس کنند.
 "شاهرخ کناری" عصر یکشنبه، ششم بهمن ماه در شورای اداری شهرستان بویراحمد افزود: در پی بارش برف اخیر دستگاههای خدمات رسان با تمام توان پای کار بودند و از توان و امکانات بخش خصوصی و سپاه نیز استفاده شده است. 
وی اظهارکرد: ۲۰سانتیمتر تا ۱:۳۰ سانتیمتر در کاکان بویراحمد بارش برف داشته ایم، ۹۰ درصد روستاها برف گیر بودند و ۲۴۰ دهیار و همه بخشداران پای کار بودند.
 فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: وقتی ۶۰۰ روستای شهرستان و ۵ شهر شهرستان بویراحمد برفگیر می شود باید سریعا اقدام کرد که البته دستگاه‌های خدمات رسانی پای کار بودند و در شهرستان قطعی گاز، برق و آب نداشتیم و البته دوساعتی قطعی داشتیم اما با تلاش نیروها رفع شدند. از شهرداری یاسوج که معابر اصلی و خیابان‌ها را سریع و به موقع برف‌روبی کرد، تقدیر و تشکر می کنم.
 کناری در خصوص برنامه دهه فجر تصریح کرد: ادارات شهرستان تزیین ادارات و برنامه هایی که به این مناسبت برگزار می شود را با همکاری و مشارکت به بهترین شکل انجام دهند.
 وی ادامه داد: ۲۲ بهمن امسال متفاوت است و حضور و شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال باشکوه تر از سال قبل خواهد بود. مسابقات فرهنگی هنری، برپایی شب شعر و محافل انس با قرآن برگزار می شود و انتظار داریم مدیران در برنامه های دهه فجر مشارکت خوبی داشته باشند.
 فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: از صنعت و معدن و اتاق اصناف بابت بازار تشکر می کنم چراکه بعضی از اقلام قیمت خوب کاهش پیدا کرده بعنوان مثال قمیت گوجه از ۲۰ هزار تومان به کمتر از ۱۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و بعضی اقلام پروتئینی مثل گوشت، در محدوده مراکز استانها هستیم و برای تنظیم بازار آماده همکاری و کمک هستیم.
 کناری تاکید کرد: طی دهه فجر امسال پروزه های مختلفی به با اعتبار 250 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که بیشتر افتتاحی هستند البته پروژه‌ای افتتاح خواهد شد که ‌هیچگاه افتتاح نشده باشد ۱۰۰ درصد تکمیل باشد و تکراری نباشد و حتی محوطه‌سازی حتی جاده دسترسی داشته باشد.
 وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار و توقع اینست که ابتدا تلاش کنیم که مردم حضور حداکثری داشته باشند تا برگ زرین دیگری به افتخارات نظام بیفزایند و دشمن را مایوس کند.
 فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: تلاش می‌کنیم شرایط به گونه‌ای باشد تا شائبه ای در انتخابات نباشد تا امروز تلاش کردیم که بهانه دست بهانه جویان ندهیم. تذکر می‌دهم مدیران حق ندارند در هیچ میتینگ انتخاباتی شرکت کنند و اگر می خواهند مورد اتهام قرار نگیرند در محافل انتخاباتی داوطلبان شرکت نکنند.
 کناری ادامه داد: در شهرستان بویراحمد میانگین گاز رسانی از میانگین کشوری بالاتر است چون این شهرستان صعب العبور، کوهستانی و پراکنده است اما هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار شهرستان فاقد برق رسانی نیست، هیچ روستایی بدون آب شرب سالم نداریم و هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل نداریم.
 وی افزود: از رسانه هایی که حرمت قلم را نگه می دارند و کمک به اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به مردم می کنند تشکر می کنم و از بعضی سایت های محلی گله مند هستم که از دادستان مرکز استان خواهشمندم ورود پیدا کند، البته تا کنون بعضی از سایت های متخلف بسته شد.
 فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: بخشداران، از امروز تا پایان انتخابات گردش مالی دهیاری‌ها را صفر کنند و هیچ بهانه‌ای دست بهآنه جویان ندهید که برخی ها مطرح کنند از امکانات دهیاران به نفع نامزدی استفاده می شود. 
کناری تصریح کرد: انتخابات ما همیشه سالم بوده است، از حوزه فناوری استان ۱۴۰۰ مورد خطا در انتخابات دوره گذشته در سطح استان آمار دادند که ۲۲ درصد در بویراحمد با ۳۰۵ شعبه اخذ رای بوده است، بنابراین هر شعبه کمتر از یک نفر تخلف داشته است. 
وی عنوان کرد: طبق قانون ماده ۱۱ کلیه وزارتخانه ها سازمانها و ادارات و نهادهای قانونی و موسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری ها و موسسات عمومی موظفند طبق درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آن ها قرار دهند و مدت همکاری کارکنان مذکور جزء ایام ماموریت نامبردگان محسوب خواهد شد.
 فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به مطالبات شرکت‌های خدمات رسانی تاکید کرد: تاکنون فرصت تهاترمان را ۲۰ میلیارد در استان طی یک ماه گذشته استفاده کردیم و حداکثر تا ۲۴ بهمن ماه فرصت تهاتر وجود دارد ادارات و دستگاههای شهرستان اگر بضاعت مالی ندارید از این فرصت استفاده کنید، دست روی دست نگذارید. 
کناری تصریح کرد: ظرفیت‌های خدادی ما کم نیست و اگر ریالی در شهر و استان هزینه می شود در امور شهرستان موثر است و باید از این ظرفیت ها به نفع مردم استفاده شود. پیست اسکی کاکان بنا به هر دلیلی نتوانسته است رضایت مردم را جلب کند وقتی پیست تعطیل است و مردم شخصی تفریح می کنند مسئولان سلامت، پارکینگ، ترافیک، امنیت روانی آن‌ها را تامین کنند و طبق قانون نیاز به تشریفات نیست.
وی با اشاره به 160 چادر هلال احمر که طی زلزله اردیبهشت ماه یاسوج در اختیار ادارات و دستگاه‌ها قرار گرفت، بیان کرد: چادرهای هلال احمر ظرف یکی دو روز آینده برگردانه شود تا با آبرویی مدیری بازی نشود.
  
افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز در کهگیلویه و بویراحمد طی دی ماه
 مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۷ درصد مصرف گاز طی دی ماه امسال در این استان خبر داد.
 «رحمن خادم» افزود: طی دوماه آذر و دی  به ترتیب ۱۶ و ۱۷ درصد افزایش مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.
 وی با اشاره به وضعیت مصرف گاز طی چند روز اخیر بهمن ماه اظهارکرد: در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه مصرف گاز استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزیاش نشان می دهد.
 مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۵۰ هزار متر مکعب گاز در استان مصرف شده است که پنجشنبه شب نسبت به چهارشنبه شب معادل ۱۱ درصد افزایش مصرف داشته ایم. 
خادم تصریح کرد: استفاده از پرده های ضخیم، استفاده از بخاری های استاندارد و دارای برچسب انرژی با رده بالا، پوشش مناسب خروجی کانالهای کولر و مجهز کردن پکیج و شوفاژ به شیر های ترموستاتیک در صرفه جویی در مصرف گاز موثر هستند.
 وی همچنین از مردم خواست که نکات ایمنی را در استفاده از سیستم گرمایشی گازی رعایت کنند تا خدای نکرده شاهد حادثه ناگوار و مرگ خاموش نباشیم.
 
آذین بندی شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
 رئیس کارگروه مدیریت شهری و فضاسازی دهه فجر استان، گفت: فضاسازی صرفا نباید محدود به نصب بنر و پرچم باشد و کارهای فرهنگی نیز در این زمینه باید تقویت شود.
 "نستهن مقدم" دوشنبه، هفتم بهمن ماه در نشست کارگروه مدیریت شهری و فضاسازی دهه فجر استان، افزود: دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی است تا نسل جدید با ارزش ها و خدمات انقلاب اسلامی آشنا شوند.
وی اظهارکرد: پیشرفت های چشمگیری در همه ابعاد به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است که استان کهگیلویه و بویراحمد از این لحاظ نمونه بسیار واضح و گویایی برای مقایسه شرایط قبل و بعد از انقلاب است.
شهردار یاسوج تصریح کرد: بواسطه انقلاب اسلامی امروز همه امور کشور در دست مردم است و همه مسئولین با رای و نظر مردم انتخاب می شوند که چنین چیزی پیش از انقلاب نبود و اکنون سرنوشت مردم در دست خودشان است.
مقدم خاطرنشان کرد: باید در گام دوم انقلاب فضا برای مشارکت هر چه بیشتر مردم بسترسازی شود و دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی تببین شود.
وی ادامه داد: فضاسازی صرفا نباید محدود به نصب بنر و پرچم باشد و کارهای فرهنگی نیز در این زمینه باید تقویت شود.
رئیس کارگروه مدیریت شهری و فضاسازی دهه فجر استان، با انتقاد از عدم حضور اتاق اصناف در جلسه، تاکید کرد: اصناف و کسبه استان باید همچون سایر استان ها در فضاسازی های مناسبتی پیشگام باشند که این موضوع در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر مشاهده می شود.
به گزارش ایسنا، در این نشست مقرر شد نسبت به آذین بندی و نصب المان های متناسب در شهرها و روستاهای استان با هماهنگی فرمانداری ها و دفتر امورشهری اقدام شود.
همچنین برگزاری موسیقی ها و تئاتر خیابانی با موضوع انقلاب اسلامی و تولید محتوا در راستای ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان از دیگر مصوبات این جلسه بود.
 
پرواز "تهران به گچساران" لغو شد
 بخشدار مرکز شهرستان گچساران از لغو پرواز تهران به گچساران و بالعکس خبر داد.
 "فرج الله استلاحی" فزود: پرواز شماره ۴۵۲۰ شرکت هواپیمایی ماهان امروز دوشنبه، هفتم بهمن ماه از فرودگاه تهران به مقصد گچساران و بالعکس(از گچساران به سمت تهران) به دلیل مه شدید و نبود دید کافی لغو شد. 
وی بیان کرد: روزهای شنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته پروازهای فرودگاه گچساران به مقصد تهران انجام می‌شود.

تبلیغ علیه نامزدهای انتخابات در فضای مجازی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت:تبلیغ علیه نامزدهای انتخابات، هتک حرمت و حیثیت آنان در فضای مجازی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
عیسی حسنی اظهار داشت: انجام هریک از موارد مندرج در ماده 65 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از طریق شبک‌های اجتماعی و فضای مجازی ممنوع و مرتکبان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به یکی از مجازات‌های درجه 6 محکوم می‌شوند.
وی طبق ماده 65 مکرر الحاقی سوم خردادماه 95 در فعالیت‌های تبلیغات انتخابات برخی اقدامات در شبکه مجازی جرم بوده و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوارنویسی، انتشار اعلام ‏نظر مقامات و اشخاص موضوع ماده (60) این قانون و فریب و اغوای مردم از طریق سوءاستفاده از اعلام ‏نظر یا عکس شخصیت‏‌ها و مقامات دولتی مذکور در ماده (29 ) این قانون جرم است.
حسنی تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان در فضای مجازی را جرم دانست و افزود: قاطعانه با افرادی که نسبت به تخریب یا پاره‏‌کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی نامزدها در مهلت قانونی تبلیغات در محل‏‌های مجاز الصاق شده اقدام کنند، برخورد می‌کنیم.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی نظیر سخنرانی و انتشار محموله‏‌های تبلیغاتی به نفع نامزد خاص، خارج از مهلت قانونی تبلیغات نیز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
حسنی با اشاره به اینکه اخلال و برهم‌‏زدن اجتماعات و سخنرانی‏‌های قانونی و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها جرم است، ادامه داد: استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی از سوی نامزدها و طرفداران آنان، اعم از آثار کاغذی، پارچه‌‏ای، مقوایی، فلزی یا هر جنس دیگر، با ابعاد بیشتر از 50 در 70  سانتی‏متر و  استفاده از کاروان‏‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی نیز جرم بوده و در صورت مشاهد تشکیل پرونده و برخورد می‌شود.
وی با اشاره به مجازات متخلفان به ماد 65 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به یکی از مجازاتهای درجه 6 خاطرنشان کرد: حبس بیشتر از شش ماه تا دو سال، جزای نقدی بیشتر از بیست میلیون ریال تا هشتاد میلیون ریال، شلاق از سی و یک تا نود و نه ضربه، محرومیت از حقوق اجتماعی بیشتر از شش ماه تا پنج سال و انتشار حکم قطعی در رسانه‌ها در انتظار این مجرمان است.

وحدت آباد لنده از محرومیت خارج می‌شود
روستای محروم وحدت آباد موگرمون شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد با کمک بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی از محرومیت خارج می‌شود.
 پس از سال‌ها چشم انتظاری مردم، پروژه احداث پل وحدت آباد موگرمون با حضور مدیرعامل بنیاد علوی، مدیرکل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویر احمد کلنگ کلنگ زنی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در آئین کلنگ زنی این پروژه گفت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه احداث پل بوده، زیرا در فصل بارش تمامی روستاهای بخش موگرمون جاده ارتباطی آنها مسدود و تردد امکان ناپذیر نبود.
پژمان نیک اقبالی افزود: عملیات اجرایی پل وحدت آباد موگرمون با دهانه 36 متر و 12 شمع با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از امروز آغاز می‌شود و امیدوارم تا 6 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی بیان کرد: با بهره برداری پل وحدت آباد موگرمون، شهرستان لنده و کهگیلویه به بخش چاروسا وصل و این شهرستان از بن بست خارج می‌شود و به نوعی بسیاری از مشکلات کنونی به حداقل می‌رسد.
مدیر بنیاد علوی در این آئین اظهار داشت: بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در یکسال گذشته به صورت عملیاتی در شهرستان لنده حضور دارند و مهم ترین مسائلی که سبب پیشرفت و توسعه شهرستان می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.
محسن منصوری افزود: در زمینه بهداشت، ساخت بستر درمانی، کمک به مادران باردار و ساخت مسکن معلولان و ساخت مدارس و نوسازی  بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان مشارکت خوبی داشته است.

 قاطعانه با متخلفان انتخابات برخورد می‌کنیم
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتخابات را آبرو و حیثیت نظام است، گفت: قاطعانه با متخلفان به قانون و بدون هیچ ملاحضه‌ای برخورد می‌کنیم.
احد جمالی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت مالک اشتر سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی تنها متعلق به این کشور و نظام نبود بلکه شخصیتی بین المللی و جامع بود که در تاریخ ماندگار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مصداق واقعی این سخن امام علی(ع) در آخرین لحاظت عمر مبارکش« دشمن ظالم و ستمگر باشید و یار و مددکار ستم دیده‌گان» است، عنوان کرد: امیدوارم ماها رهروان صذیقی در راستای نیات، گفتار و اعمال این شهید بزرگوار باشیم.
جمالی با تاکید بر اینکه شاه بین وزارت کشور انتخابات است، ادامه داد: حریت، آزادگی، امانت داری، پایبندی به قانون و اخلاق، بی طرف بودن و حفظ کرامت انسانی خود باید به جد مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی بویژه متولیان و مسئولان امر انتخابات قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ما امانت دار قسمتی از وظایف حاکمیت هستیم و شیعه مولا علی(ع) هستیم و نباید بنده و برده کسی باشیم همانا خدا تورا آزاد آفرید و حرکات و سکنات ما باید طوری باشد و مواظب باشیم شبهه له یا علیه کسی ایجاد نکند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به صورت رسمی اعلام کردیم تغییر و تحولات کوچک در ادارات و شرکت‌های دولتی تا بعد از انتخابات ممنوع است.
جمالی بیان کرد: برای برطرف کرن مشکلات صنفی اقشار مختلف از جمله کارگران و بازنشستگان از هیچ کوششی دریغ نکنیم زیرا دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کند و یکی از مهمترین برنامه‌های دشمن در 40 سال گذشته اختلال در برگزاری امر انتخابات بوده است.
وی با تاکید بر اینکه مدیری که در انتخابات آینده امانت داری نکند باید منتظر عواقب تخلف خود باشد، ادامه داد: فضای موجود سیاسی در استان نسبت به گذشته با آرامش و نشاط‌تر ارزیابی می‌شود و بدون شک در صورت عمل صحیح به قانون جامعه ملتهب نمی‌شود.


سرگذشت نامعلوم پروژه‌‌های چهارخطه شدن جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
پروژه‌های چهارخطه شدن جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند تا همچنان واژه نازیبای محرومیت را مردم این دیار با خود یدک بکشند.
 بدون شک نقش فصل حمل و نقل اعم از خط ریلی، هوایی و زمینی در توسعه انکار ناپذیر بوده زیرا بدون فراهم نبودن زیرساخت‌ها در این حوزه امکان شکوفایی دیگر بخش‌ها از جمله صنعت و کشاورزی وجود ندارد.
سرمایه گذار برای احداث هرگونه کارخانه و راه اندازی طرح اشتغالزا و تولیدی به فصل حمل و نقل به عنوان یکی از مهمترین آیتم‌ها در بحث سرمایه گذاری توجه می‌کند زیرا به دنبال محلی برای سرمایه گذاری است که هزینه تمام شده تولید به مراتب نسبت به دیگر مناطق کمتر باشد.
شاید این برای بسیاری از کارشناسان سوال باشد که چگونه استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 8 درصد آب‌های سطحی، 25 درصد نفت و گاز، 20 درص جنگل‌های زاگرس، بیش از دو هزار گونه گیاهی، 280 جاذبه طبیعی و 2 هزار اثر باستانی هنوز در فقر و محرومیت به‌سر می‌برد.
بدون شک در استانی که هنوز در احداث جاده ارتباطی مانده نباید انتظار معجزه داشت، استانی که با کوچکترین بارش برف و باران راه ارتباطی بیش از 200 روستای آن در دو شهرستان بویراحمد و دنا به دلیل خاکی و شوسه بودن مسدود می‌شود در حالی در دیگر استان‌ها دیگر برای آزا راه برنامه ریزی‌ می‌کنند و این برنامه تا حدود زیادی پیش رفته است.
اتصال یاسوج به خط ریلی با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده در این چند سال باید بیش از 70 سال منتظر ماند و خبری از فرودگاه درست و حسابی نیست و پروژه‌های چهارخطه کردن جاده‌ها نیز تعطیل شده است.
یکی از مهمترین سوالات در ذهن جا خوش کرده مردم این استان این بوده که چرا پروژه‌های راهسازی یا به‌صورت لاک‌پشتی در حال اجرا بوده و یا بلاتکلیف هستند، سوالی که باید مسئولان و متولیان امر بدون فرافکنی و به صورت شفاف پاسخگو باشند.
پروژه چهار خطه کردن یاسوج-شیراز، یاسوج-اقلید، یاسوج-بابامیدان، یاسوج-اصفهان، دهدشت-چرام، دهدشت - قلعه رئیسی، لیکک جایزان، لیکک بهبهان و دهدشت سوق و بسیاری پروژه دیگر به صورت نیمه کاره رها شده است.
پیمان 11 کیلومتری جاده یاسوج-شیراز خاتمه پیمان داده می‌شود و پروژه یاسوج-اقلید به طول 37 کیلومتر بعد از سال‌ها کمت از 5 کیلومتر چهارخطه شده و به حال خود رها شده است.
یاسوج-اصفهان از پلیس راه اصفهان تا پاتاوه قرارداد منعقد شد که از این میزان در سال‌های گذشته تا پمپ بنزین توت نده کار و مابقی به همراه دو پروژه احداث پل بزرگ در مسیر تلگاه و تنگ سریز نیز تعطیل شده است.
پروژه لیکک-جایزان، یاسوج-بابامیدان، دهدشت - قلعه رئیسی و دهدشت - چرام، لایه دوم آسفالت محور دهدشت-سوق و لیکک-بهبهان نیز تعطیل بوده و یاسوج-سی سخت نیز نیمه فعال است.
تأخیر در اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی به دلیل پیچیدگی‌های خاص آن امری غیر قابل اجتناب بوده و مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد اغلب پروژه‌های خرد و کلان نیز با افزایش زمان مواجه بوده که این خود جای بحث دارد.
در مورد تبعات تاخیر در بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی و بهنگام شدن چنین وضعی، خسارات مالی، جانی و عواقب بسیار زیادی به خانواده شخص متوفی و جامعه وارد می‌شود و هیچ کس پاسخگوی این موضوع نیست.
هنوز ورودی‌های شهر یاسوج و شهر توریستی سی‌سخت ناایمن بوده در حالی در تمام استان‌ها حتی استان‌های محروم ورودی شهرها 50 تا 100 کیلومتر اتوبان و روشنایی وسط باند داریم اما ما روزانه شاهد خسارات جانی تمامی خانواده‌های شهر و روستاهایمان هستیم.
با وجود تماس انجام شده با پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم پاسخگویی موفق به انجام مصاحبه نشدیم.


تجلیل منصف‌ها در کهگیلویه و بویراحمد
واحد‌های صنفی و واحد‌های تولیدی به عنوان کاسب کار منصف کهگیلویه و بویراحمد که حقوق مصرف کنندگان را رعایت می‌کنند تجلیل خواهد شد.
 معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور ارج نهادن و همچنین تشویق واحد‌های صنفی و واحد‌های تولیدی به عنوان کاسب کار منصف که حقوق مصرف کنندگان را رعایت می‌کنند تجلیل خواهد شد.
باقری در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه برای شناسایی و ارزیابی این واحدها تیمی متشکل از استانداری، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان، اداره کل استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و....،طبق استعلام‌های صورت گرفته کار بررسی و انتخاب را انجام خواهند داد.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه این ارزیابی‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود ادامه داد: قریب به  ۲۰ واحد صنعتی و ۵۰ واحد صنفی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
وی گفت: واحد‌های صنفی و صنعتی برتر در اسفندماه سال جاری در همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به آنان اعطاء خواهد گردید.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: در این جلسه مصوب شد توسط سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی، اتاق بازرگانی صنایع معادن، کشاورزی و همچنین اتاق اصناف برای واحدهایی که حقوق مصرف کنندگان را رعایت می‌کنند و برتر شناخته می‌شوند مشوق‌ها و تخفیف‌هایی در نظر گرفته شود.
گفتنی است واحد‌های برتر استانی که مفتخر به تندیس حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده گردند از پرداخت حق عضویت سالیانه به اتحادیه‌های صنفی خود معاف خواهند شد.


اجتماع بزرگ دختران فاطمی در گچساران برگزار می‌شود
رئیس شورای هیات مذهبی گچساران گفت: اجتماع بزرگ دختران این شهر عزادار فاطمه اند با حضور دختران دانش‌آموز و برنامه‌های متنوع در این شهرستان برگزار می‌شود.
 علی مراد کاظم‌پور گفت: به مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) و دهه فاطمیه اجتماع بزرگ دختران فاطمی برگزار می‌شود.
 وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ دختران این شهر عزادار فاطمه‌اند با حضور دختران دانش‌آموز و برنامه‌های متنوع در شهرستان گچساران برگزار می‌شود، افزود: این اجتماع به همت  شورای هیات مذهبی شهرستان، آموزش و پرورش،  تبلیغات اسلامی، سایر ادارت و در راس همه امام جمعه شهرستان گچساران در ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت سیدالشهدا مقاومت، حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.
رئیس شورای هیات مذهبی گچساران ادامه داد:  این اجتماع بزرگ روز سه شنبه ۸ بهمن رأس ساعت ۹ صبح در مصلی نماز جمعه گچساران  با سخنرانی حجت‌الاسلام فرشاد یزدی ازسخنران‌های مطرح کشوری برگزار می‌شود.
 کاظم‌پور عنوان کرد: این اجتماع بزرگ در راستای برنامه‌های گام دوم انقلاب و تاکید بر بیانات رهبری انجام خواهد گرفت.

دغدغه مسوولان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی
در نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین در ملاقات استاندار با مردم عمده دغدغه‌ها حول مشکلات واحدهای تولیدی است.
تاکنون دو جلسه ملاقات مردمی استاندار با مردم برگزار شده که در این نشست‌ها که اصحاب رسانه هم حضور داشته بیشترین مراجعه مردم به مسوولان ارشد استان و شخص حسین کلانتری پیرامون مسائل اقتصادی، واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری است.
سرمایه‌گذاران و تولید کنندگانی در این استان اقدام به سرمایه‌گذاری و تولید کرده‌اند اما چرخ آنها همزمان با رکود در چرخ صنعت کشور از حرکت ایستاد و حالا چشم امیدشان به مسوولان هستند تا گره‌ای از دغدغه اقتصادی آنها باز کند تا هم تولیدشان رونق گیرد هم کارگرانی که نان‌آور خانه و خانواده خود هستند شغلی داشته باشند.
به جرات می‌توان گفت در همه نشست‌ها کارگروه تسهیل و ملاقات‌های عمومی که اکثر مدیران و روسای بانک‌ها حضور دارند تأکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرداخت تسهیلات به این واحدها است و امیدواریم مسوولان اقتصادی که به مانند مسوول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دغدغه تولید و اقتصاد و معیشت مردم را دارند در چارچوب قانون نهایت همکاری را با این واحدها داشته باشند.
توجه مسوولان به حوزه اقتصادی آنقدر امیدبخش و امیدآفرین است که طی دو ماه اخیر 200 میلیارد ریال تنها به 12 واحد پرداخت شده و حالا هم سرمایه‌گذاران و هم کارگران این واحدها به تولید مشغول هستند.
در همین خصوص سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست با اشاره به ظرفیت بند الف تبصره 18 قانون بودجه گفت: یکی از ظرفیت های قانونی جهت تامین تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی، موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نرخ این تسهیلات 12 درصد است، بیان کرد: دستگاه‌های اقتصادی و بانک‌ای عامل استان موظفند تا حداکثر استفاده از این ظرفیت قانونی را برای ایجاد طرح‌های جدید با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و به منظور بازسازی و نوسازی خطوط فرسوده  کارخانجات و همچنین تامین سرمایه در گردش را فراهم کنند.
 وی بر شتاب بخشی جذب تسهیلات این بند از قانون از سوی بانک‌های عامل تاکید کرد و افزود:  بانک‌های عامل استان از جمله بانک‌های صنعت و معدن، آینده، ملی، سپه، تجارت، پست بانک و توسعه تعاون موظف به پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ هستند.
این مسوول با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات شتاب کنند، گفت: در صورتی که سایر بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات عملکرد مطلوبی نداشته باشند به طور قطع تصمیم‌های دیگر در این خصوص لحاظ می‌شود.

تخلفات طلایی در بازار کهگیلویه
رئیس صمت کهگیلویه با اشاره به تخلفات طلافروشان گفت: از این به بعد صنف طلافروشان به صورت ویژه بازرسی و رصد می‌شوند.
 احمد حکیم امروز در نشست طلافروشان با مسؤولان انتظامی شهرستان اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت وظایف ذاتی خود را در حمایت از حقوق مصرف کننده انجام می‌دهد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه بدون اشاره به آمار تخلفات صنف طلافروشان گفت:گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم ارائه فاکتور از جمله تخلفاتی است که از طریق سامانه رسیدگی به تخلفات صنفی گزارش شده است.
حکیم از فعال بودن 22 واحد طلافروشی در دهدشت، قلعه‌رئیسی و دیشموک خبر داد و گفت: کیفیت پایین طلا و عدم رعایت عیار استاندارد از دیگر تخلفاتی صورت گرفته از سوی برخی طلافروشان است.
وی با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سال نو و افزایش تقاضا برای این نوع کالا از طلافروشان خواست با توجه به تلاطم بازار حقوق مصرف کننده را رعایت و از تخلفات خودداری کنند.
حکیم خواستار توجه طلافروشان به رعایت ساعت کار و دیگر موارد امنیتی شد و افزود: وضعیت صنف طلافروش از این به بعد در کمیسیون نظارت رصد به صورت ویژه رصد و پیگیری می‌شود.

توصیه‌های امنیتی فرمانده انتظامی کهگیلویه به طلافروشان
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه از طلافروشان خواست برای جلوگیری از سرقت‌های احتمالی موارد امنیتی را رعایت کنند.
جهان دیماز امروز در نشست صنف طلافروشی در اداره صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: رعایت اصول امنیتی در طراحی داخلی طلافروشی برای حفظ امنیت ضروری است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه با توصیه‌های امنیتی به طلافروشان گفت: دوربین مدار بسته باید مجهز به هارد ذخیره برای بازبینی باشد.
دیماز نصب شیشه‌های ضد گلوله و درهای ضد سرقت را از دیگر الزامات ایمنی در این صنف عنوان کرد.
وی گفت: مقاوم‌سازی مغازه‌ها، میله‌کشی ویترین‌ها و اتصال خط تلفن به 110 از ورود سارقان جلوگیری می‌کند.
دیماز با اشاره به سرقت‌ مسلحانه از یک واحد طلافروشی در قلعه‌رئیسی گفت: طلافروشان مراقب شگردهای سارقان باشند.
وی تأکید کرد: هر مغازه طلافروشی که نکات امنیتی را رعایت نکند به دستور پلیس پلمب خواهد شد.
دیماز همچنین تجمیع طلافروشان در یک محدوده و رعایت ساعت کاری را در حفظ امنیت لازم دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1