تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۴۱۷۰۷۰
کبنا گزارش می‌دهد

پیست اسکی کاکان در سایه بی تدبیری لیز خورد / تعطیلی پیست کاکان گردشگران زمستانی را فراری می‌دهد

۲
۰
پیست اسکی کاکان در سایه بی تدبیری لیز خورد / تعطیلی پیست کاکان گردشگران زمستانی را فراری می‌دهد
کبنا ؛پیست اسکی کاکان یاسوج یکی از مکان‌های تفریحی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد، که هر سال مورد استقبال گردشگران و مسافران زیادی قرار می‌گیرد، اما این مکان وضعیت مناسبی به لحاظ پارکینگ و برخی امکانات دیگر ندارد.

توضیحات ورزش و جوانان بویراحمد در خصوص پیست اسکی کاکان یاسوج
مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد گفت: در مورد بیست اسکی سو تفاهم پیش آمده قطعاً هدف خاصی نبوده است.
اسماعیل رحیمی زاده یکشنبه (6 بهمن ماه 98) در شورای اداری شهرستان بویراحمد، افزود: امسال متاسفانه قبل از بارش برف وقتی پیست کوب را در آوردن چک کنند، یک دفعه جا ماندند.
وی اظهارکرد: در سال ۹۶ برای ورودی پیست اسکی ۱۳۵ میلیون تومان اعتبار برای پیمانکار گذاشتیم.
مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: برای راه پله ایستگاه گاز و رنگ آمیزی پیست اسکی و حتی گازکشی پیست سال ۹۷ قرارداد با پیمانکار با ۲۵ درصد منعقد کردیم و با مبلغ ۳۱۹ میلیون هزینه برای محوطه سازی، گاز کشی، فنس کشی، اضافه کردن سرویس بهداشتی و سایر موارد هزینه کردیه ایم.
رحیمی زاده تصریح کرد: همچنین پارسال ۳۰ میلیون برای بشقاب بالابر هزینه کردیم با توجه به اینکه این مسایل تخصصی هستند باید بصورت جدی پیگیر باشیم تا از چهار تا پنج تعمیرکار در سطح کشور برای تعمیر وسایل پیست به استان بیایند.
وی با بیان اینکه هم اکنون قرارداد ۷۲ میلیون تومانی برای تعمیر پیست کوب با پیمانکار بسته شده ادامه داد: طبق آخرین گزارش پمپ موتور، شیر برقی، برق کشی داخل پیست کوب انجام شده و روشن شده که تنها شنی و زنجیرها در حال نصب هستند و پیچ‌های زنجیرها مانده که با خرید پیچ‌ها و نصب زنجیرها پیست کوب پیست اسکی راه اندازی می شود.
مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد عنوان کرد: پیست کوب سال ۷۲، ۷۳ که خریداری شده نزدیک به ۱۰۰ میلیون بوده  که ۵۰ میلیون اداره گردشگری و ۵۰ میلیون اداره ورزش کمک کردند.
ایسنا نوشت: رحیمی زاده بیان کرد: در مورد جشنواره برفی که گردشگری قرار است انجام دهد با آقای حسین زاده  معاون گردشگری  صحبت کردیم که تا پیست کوب راه اندازی نشود جشنواره برگزار نشود و البته توقع داریم که خود گردشگری هم در این زمینه کمک کند.

تعطیلی پیست اسکی کاکان گردشگران زمستانی را فراری داده است
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت: تعطیلی پیست اسکی کاکان گردشگران زمستانی را به استانهای همجوار فراری داده است.
محمد حسین زاده نیز افزود: بیست اسکان کاکان تنها پیست جنوب کشور است که واقعاً یکی از  نقاط شاخص گردشگری زمستانه استان است.
وی اظهارکرد: در سال گذشته کارهای در سطح این پیست ازجمله خرید برف کوب از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، احداث پارکینگ و دیوارها توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شده که همه تحویل اداره ورزش و جوانان شده اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته که بارش برف داشتیم و پیست اسکی کاکان بویراحمد غیرفعال بوده، مردم به اطراف پیست پراکنده شدند و اقدام به تیوپ بازی کرده اند که این مساله باعث شکستگی دست و پا و دیگر مشکلات شده است.
حسین زاده تصریح کرد: این مسئله چهره شهرستان را بد نشان می دهد و باعث می شود خیلی از تورهای ما کنسل شود و تورهای گردشگری که وارد شهرستان می‌شود به استان‌های همجوار مثل استان فارس رفتند.
 وی بیان کرد: این موضوع ضرر و زیان هایی برای تاسیسات گردشگری ما داشته و انتظار داریم با ورود شورای اداری و فرماندار شهرستان این مساله هر چه زودتر حل شود.
متأسفانه از این ظرفیت در شهرستان بویراحمد به خوبی استفاده نمی‌شود و باعث می‌شود که به دلیل بار ترافیکی که ایجاد می‌شود و همچنین نبود پارکینگ و سایر تجهیزات گردشگران دیگر رغبتی برای حضور در این مکان تفریحی نداشته باشند. بهتر است مسئولان برای این مسئله چاره اندیشی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان حاتمی
Iran, Islamic Republic of
بی / تاریخ...
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که پیست اسکی توسط ورزش وجوانان به افراد بی تجربه واگذاز میگردد که هیچ گونه تخصصی در مورد تجهیزات فنی پیست اسکی ندارند هر چقدر هم هزینه بشه فایده ای ندارد در ضمن پمپ و سورن انژگتور و شنی های پیست کوپ در زمان مدیریت قبلی ورزش و جوانان تعمیر شد و دستگاه بالا بر هم سالم بود پیستکوب هم راه اندازی شده بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1