تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۱۷۰۴۱
بسته خبری کبنانیوز؛

 افزایش ۴۰ درصدی صادرات در کهگیلویه و بویراحمد / تخلف فروشگاه های زنجیره ای در یاسوج / شناسایی و جمع آوری 450 مورد جعل استاندارد کالا

۰
 افزایش ۴۰ درصدی صادرات در کهگیلویه و بویراحمد / تخلف فروشگاه های زنجیره ای در یاسوج / شناسایی و جمع آوری 450 مورد جعل استاندارد کالا
کبنا ؛بسته خبری کبنا نیوز؛ قطعی گاز ادارات خارج عرف مصرف، افزایش ۴۰ درصدی صادرات در کهگیلویه و بویراحمد و تخلف فروشگاه های زنجیره ای، شناسایی و جمع آوری 450 مورد جعل استاندارد کالا از خبرهای (7 بهمن ماه 98) استان کهگیلویه و بویراحمد است.

قطع گاز اداراتی که خارج از عرف مصرف دارند
 مدیر شرکت گاز شهرستان بویراحمد نیز گفت: در زمینه صرفه جویی در مصرف گاز به خصوص ادارات دستورالعمل مستقیم آمده که اداراتی که خارج از عرف و روال عادی گاز مصرف می‌کنند باید گاز شان قطع شود.
"ریحان بهادر" یکشنبه، ششم بهمن ماه در شورای اداری شهرستان بویراحمد افزود: مجبوریم در صورتی که مصرف گاز خانگی بالا رود، گاز صنایع را قطع کنیم بنابراین با توجه به اینکه امسال سال رونق و تولید است و برای کمک به تولید در مصرف گاز طوری عمل کنیم که  مجبور به قطع گاز هیچ واحد صنعتی نشویم.
وی اظهارکرد: طبق دستورالعمل وزارتخانه روستاهایی که گاز دارند باید اشتراک پذیری انجام دهند چراکه از سال آینده گاز مایع و کپسول گیرشان نمی آید و به آنها اختصاص داده نمی شود.
مدیر شرکت گاز شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ ظرفیت خالی اشتراک پذیری در شهرستان بویراحمد داریم، ما علمک داده ایم اما مردم از اشتراک پذیری استقبال نکردند و این آخرین مهلت است.
بهادر عنوان کرد: تا کنون هیچ قطعی گاز در شهرستان بویراحمد و دنا نداشته ایم و نیاز داریم همکاری مردم و دستگاه‌های برای پایداری گاز در مصرف گاز همکاری و رعایت کنند تا با مشکلی مواجه نشویم.

دستگاه های اجرایی برای برگزاری  انتخابات مجلس همکاری داشته باشند
"علی علیپور"، معاون عمرانی فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: تا پایان هفته ادارات شهرستان لیست پروژه‌های خود را برای افتتاح و کلنگ زنی در دهه فجر به فرمانداری ارسال کنند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان جهت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند چراکه به استناد ماده ۱۱ قانون انتخابات، دستگاه اجرایی موظف هستند در برگزاری انتخابات همکاری کنند.
علیپور ضمن تشکر از مدیرانی اداراتی که لیست خودروهای خود را به فرمانداری فرستادند، اظهارکرد: جای تاسف است که بعضی ادارات هنوز نفرستادند نفرستادند در حالی که قطعا در سه تا چهار روز قبل انتخابات این خودروها نیاز می شود. باید برچسب انتخاباتی زده شوند و هماهنگی ۲۵۰ تا ۲۶۰ شعبه انتخاباتی صورت گیرد.
 معاون عمرانی فرماندار شهرستان بویراحمد در خصوص شعب اخذ رای آموزش و پرورش، بیان کرد: شعب ما که در مدارس مستقر هستند لازم است حداقل دو هفته قبل از انتخابات این شعب آماده باشند، سازماندهی شود و باید کار گروهی از کارشناسان محترم فرمانداری و آموزش و پرورش این شعب را ببینند و اگر کمبود تجهیزاتی وجود دارد تکمیل و برای روز اخذ رای مشکلی وجود نداشته باشد.

وصول مطالبات یکی از مشکلات برق بویراحمد
آبسالان، مدیر اداره برق شهرستان بویراحمد نیز گفت: یکی از مشکلات ادراه برق شهرستان در بحث وصول مطالبات،بدهی ادارات است.
وی افزود: ۴۵درصد وصول مطالبات در ادارات است که بخش عمده‌ای از بودجه جاری این ادارات از این تعرفه‌ها تأمین می‌شود و این مساله به ضرر خود سازمان‌ها و دستگاه‌هاست و وصول این مطالبات در بودجه جاری ادارات و در بودجه پروژه‌های ادراه برق تاثیر دارد.

آموزش ۹۰۰ سرباز در قالب طرح"سرباز ماهر" ‌طی سال‌جاری
 سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال جاری حدود ۹۰۰ سرباز در قالب طرح"سرباز ماهر" توسط جهاددانشگاهی استان آموزش داده شده است.
"محمد جعفر رستمی" افزود: از ۱۰۰۰ سهمیه طرح آموزش" سرباز ماهر" اختصاص داده شده به استان حدود ۹۰۰ سرباز آموزش داده شده است.
وی اظهارکرد: این سربازان آموزش دیده از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی بوده اند.
سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی، از موثرترین دوره‌های آموزشی است که براساس نیازهای روز جامعه و کشور شکل گرفته و نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و بهبود مشاغل و ارتقای بهره‌وری دارند.
رستمی تصریح کرد: آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی در سه سطح عمومی، تخصصی و تخصصی پیشرفته توسط مراکز آموزشی ارائه می شوند.
وی در خصوص اهداف مراکز آموزشی بیان کرد: هدف این مراکز مشارکت در جهت گسترش، توسعه، ترویج، ارتقاء دانش، مهارت و فرهنگ جامعه و همچنین کمک به تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر مورد نیاز بخشهای مختلف است.
سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخشی از طرح"سرباز ماهر" در قالب آموزش مهارت های زندگی در ۳۲ ساعت و آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی در ۴۸ ساعت برگزار می شود.

وصول ۱۰۰ درصدی مالیات در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان دی ماه
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مالیات مصوب استان تا پایان دی ماه سالجاری ۱۰۰درصد وصول شده است.
"محمدعلی غفاری" افزود: سنگ بنای اقتصاد در شرایط کنونی مالیات است و کارکنان خدوم برای تحقق اهداف مالیاتی متحمل تلاش مضاعف هستند.
وی اظهارکرد: بیش از ۶۱۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال در ۹ ماه سال جاری به شهرداری ها و دهیاری های این استان از محل مالیات برارزش افزوده پرداخت شد.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این اعتبار ۴۰۵ میلیارد و۷۴۷میلیون ریال با توجه سرانه جمعیت هر شهر، به حساب شهرداری ها واریز شد.
غفاری تصریح کرد: همچنین با توجه به سرانه جمعیت، بیش از ۱۵۱میلیارد ۵۵۰ میلیون ریال از این بودجه به دهیاری ها و افزون بر ۵۶ میلیارد و ۲۱۹میلیون ریال به روستاهای فاقد دهیاری پرداخت شده است.
وی با اشاره به اهمیت مالیات در کمک به توسعه و آبادنی جامعه ادامه داد: این اعتبارات نقش موثری در بهبود وضعیت خدمت رسانی در شهرها و روستاها دارد.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد برلزوم استفاده بهینه شهرداریها و دهیاری ها از این اعتبارات درجهت توسعه خدمات رفاهی وعمرانی شهرها و دهیاری ها تاکید کرد. 
غفاری بیان کرد: پارسال بیش از یک هزار میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری ها از محل مالیات پرداخت شد.

۴۵۰قلم کالا با استاندارد جعلی در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵۰ قلم کالا به دلیل جعل علامت استاندارد در استان جمع آوری شد.
 بهمن رحمتی شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: درج کد ده رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، اجباری است.
وی بیان کرد: برای اطمینان از صحت علامت استاندارد کالاها و نشان ملی استاندارد مردم می‌توانند کد ده رقمی درج شده را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و از اصالت علامت استاندارد محصول مورد نیاز خود آگاهی یابند.
رحمتی اظهار داشت: کالاهایی که طی دو ماه اخیر با جعل علامت استاندارد از سطح بازار جمع آوری شدند شامل دستمال کاغذی نیشابور، نوار بهداشتی کژدن، روغن هیدرولیک هیدر صنعت ایران، دستمال کاغذی توما، ترشی مخلوط دادفر، جوهر لیمو اشینل، دستمال کاغدی ۵۰ برگ افشین، دستمال کاغذی وایت، فیلتر هوای شاپرک، فیلتر هوای باختر، فیلتر پامچال، فیلترهوای جهان، آبلیمو دلیل، لواشک همپا، جرم گیر دریا، روغن موتور بهنام توان، دستمال کاغذی نگار گستر، دستمال توالت زری، دستمال کاغذی سبحان، دستمال کاغذی هپی، دستمال کاغذی پاک نرم، محافظ برقی تواتر، فیلتر هوای دنا گستر و دستمال کاغذی نرمین هستند.
وی افزود: اهداف سازمانی اداره کل استاندارد، انجام بهینه مسئولیت‌های محوله و نظارت دقیق بر تولید و عرضه کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری است که در راستای استفاده از کالای با کیفیت که حق مسلم شهروندان است انجام می‌شود.

افزایش ۴۰ درصدی صادرات در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ امسال صادرات کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۰ درصد افزایش یافت.
 بهنام احمدی اظهار کرد: صادرات کالا از طریق گمرک این استان امسال هزار و بیست تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال ۴۳ فقره اظهارنامه صادراتی به وزن هزار و بیست تن کالا به ارزش ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
وی  گفت: عمده‌ترین کالا‌های صادر شده از استان در طی این مدت شامل عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، موکت، درختچه گل رز و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: کالا‌های صادراتی استان به کشور‌های آلمان، سوئیس، عراق، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و افغانستان صادر شده است.


ملاقات عمومی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در اقدامی جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ملاقات جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی رفت.

اقدام جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ملاقات با جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی

امروز ملاقات عمومی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مردم برگزار شد و حسین کلانتری در سالن شماره دو استانداری به مشکلات، انتظارات و دغدغه‌های مردم پاسخ داد.
از نکات قابل توجه و البته قابل تحسین در ملاقات عمومی امروز این بود که استاندار خود به دیدار جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی که از ملاقات کنندگان بود و در سالن انتظارت بود رفت و مشکلات و دغدغه‌های علی گرامی را شنید.
تسهیلات احداث مسکن و اشتغال دو خواسته این جانباز سرافراز جنگ تحمیلی بود که حسین کلانتری وعده داد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد.




تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت دیده در سیل

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت دیده در سیل ابتدای سال تاکید کرد.


تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت دیده در سیل

حسین کلانتری در ملاقات عمومی امروز با بیشتر حول مباحث اقتصادی بود با تاکید بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی گفت: در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد کسی تنها به دنبال گرفتن پول نیستند و آنهایی که تسهیلات دریافت می‌کند به دنبال ایجاد اشتغال هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تآکید بر رفع مشکلات مزارع پرورش ماهی خسارت دیده در سیل ابتدای سال گفت: از سازمان جهاد کشاورزی خواستیم که رسیدگی به مزارعی که در سیل ابتدای سال متمحل خسارت شدند را در اولویت قرار دهند.
همچنین الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنا به تاکید استاندار مبنی بر پرداخت هر چه سریعتر تسهیلات سیل از دو هفته گذشته پرداخت تسهیلات بلاعوض خسارت دیدگان سیل آغاز شده است.
وی با اشاره به تسهیلات بلاعوض ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیونی تومان حوزه جهاد کشاورزی گفت: تسهیلات زراعت و باغبانی پرداخت شده و تنها تسهیلات شیلات مانده که پرداخت می‌شود.



 پرده‌برداری رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد از تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن پرده‌برداری از تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: هر وقت خواستیم این موضوع را رسانه‌ای کنیم عده‌ای نگذاشتند.
علی ارشدی به همراه جمعی از مدیران اصناف استان در ملاقات عمومی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی از دغدغه‌های اصناف مرکز استان اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی تحت عنوان مبلمان، لوستر و لوازم خانگی هفته گذشته در مصلای شهر یاسوج برگزار شد که اجناس این نمایشگاه 15 تا 100 درصد بالاتر از قیمت بازار بود.
رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بازرسان سازمان صمت، اصناف و تعزیرات حکومتی در بازدید از این نمایشگاه به تخلفات آنها پی بردند گفت: تخلفات در این نمایشگاه به گونه‌ای بود که در 10 دقیقه 7 برگه جریمه توسط بازرسان صادر شد و در نهایت همه واحدهایی که دچار تخلف شده بودند جریمه شدند.
وی عنوان کرد: هیچ کدام از کسانی که در این نمایشگاه، کالا عرضه کردند تولیدی نبودند حتی بازاری هم نبودند آنها دستفروشانی بودند که در زمان نمایشگاه از مغازه‌ها کالا خریداری می‌کردند و با قیمت بالاتری در نمایشگاه عرضه می‌کنند، برای مثال فلاکسی در نمایشگاه 75 هزار تومن قیمت زده شد در حالی که همین کالا در مغازه‌های شهر یاسوج قیمت 50 تومانی داشت و وقتی بررسی کردیم مشاهده شد این فلاکس از مغازه‌های همین شهر خریداری شده و آنها در نمایشگاه مبلمان و لوازم خانگی عرضه کردند.
این مسوول با اشاره به اینکه متاسفانه‌ واحدهای لوازم خانگی و مبلمان شهر یاسوج به دلیل مشکلات اقتصادی از بازار جمع شدند، گفت: آنها متحمل ضرر و زیان شدند و مجبور شدند از بازار بروند به این دلیل که عده‌ای دلال در قالب نمایشگاه مشکلاتی برای واحدها ایجاد کرده‌اند.
ارشدی به وضعیت جمعه بازار هم اشاره‌ای داشت و با بیان اینکه هزار واحد صنفی در جمعه بازار بدون پروانه کسب در حال فعالیت هستند، افزود: این واحدها مالیات پرداخت نمی‌کنند و فقط به شهرداری یاسوج عوارضی می‌دهند.
رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در ملاقات عمومی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به معضلی در استان تبدیل شده و هر وقت رفتیم تا تخلفات این واحدها را رسانه‌ای کنیم عده‌ای اجازه ندادند.
وی تبلیغات غیرواقعی و فرار مالیاتی و نداشتن مجوز را از جمله تخلفات این فروشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: مشاهده می‌شود در این فروشگاه‌ها نوشته شده 40 درصد تخفیف که باید توضیح دهند منظور از 40 درصد از خرید یا 40 درصد از سود را تخفیف می‌دهند اگر 40 درصد خرید است یعنی کالا باید با 25 درصد زیر قیمت بازار عرضه شود. در این فروشگاه‌ها کالاها بر چسب قیمت سازمان حمایت ندارند و در زمان بازرسی ملاک فاکتور خرید است. پول‌های کلان که این فروشگاه‌های اینجا جمع‌آوری می‌کنند به حساب مرکز می‌رود و سودی برای استان ندارند.
اما حسین کلانتری در همین خصوص گفت: بازار و اصناف هر استان پیشانی آن استان هستند رسیدگی به مشکلات اصناف حائز اهمیت است که برای اینکه در این زمینه به نتیجه برسیم جلسه‌ای با حضور سازمان صمت، شهرداری، اصناف و سایر دستگاه‌ها مرتبط در ساعت غیراداری برگزار شود تا مشکلات ونقطه‌نظرها گفته و شنیده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از مشکلات و دغدغه‌های اصناف استانی و برخی از آنها کشوری است که با مسوولان در مرکز کشور طرح می‌شوند حتی با سایر استان‌ها هم مکاتبه می‌شود.
وی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر و عید نوروز دوست ندارم حتی یک مغازه جریمه شود، گفت: اما اگر یک مغازه به مردمی که همه ما از وضعیت معیشتی و اقتصادی آنها آگاهیم اجحاف کند باید برخورد شود. اگر نمایشگاهی زده می‌شود باید 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار کالا عرضه کند که از اصناف توقع دارم این مورد را مد نظر داشته باشند.

شناسایی و جمع‌آوری ۴۵۰ مورد جعل استاندارد کالا در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۲ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ قلم کالا به دلیل جعل علامت استاندارد از بازار کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری شد.
بهمن رحمتی اظهار کرد: طی ۲ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ قلم کالا به دلیل جعل علامت استاندارد از بازار کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری شد
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کالاها شامل فیلتر هوا با نام تجاری شاپرک، باختر، پامچال، جهان، دنا گستر، آبلیمو دلیل، لواشک همپا، جرم گیر دریا، روغن موتور بهنام توان، دستمال کاغذی نرمین، نگار گستر، نیشابور، زری، افشین، توما، وایت، سبحان، هپی، پاک نرم، نوار بهداشتی، روغن هیدرولیک هیدر صنعت ایران، ترشی مخلوط دادفر، جوهر لیمو اشینل،  و محافظ برقی تواتر است.
رحمتی با اشاره به اهداف و وظایف اداره کل استاندارد در خصوص نظارت بر کالاهای دارای نشان استاندارد اجباری افزود: استفاده از کالای با کیفیت حق مسلم شهروندان است.
وی با تاکید براینکه درج کد ده رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، اجباری است ادامه داد: همشهریان برای اطمینان از صحت علامت استاندارد کالاها و نشان ملی استاندارد می توانند کد ده رقمی درج شده بر روی کالا را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و از اصالت علامت استاندارد کالا اطمینان یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1