تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۴۱۷۰۳۶
در شورای ادارای گچساران:

فرماندار گچساران: رأی مردم حق الناس است

۱
۰
فرماندار گچساران: رأی مردم حق الناس است
کبنا ؛پیش از ظهر امروز (یکشنبه 6 بهمن ماه 98) نشست شورای ادارای با دو موضوع دهه فاطمیه و دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

کاندیداها و لیدرها فضای گچساران را ملتهب نکنند

در این نشست علی خوانپایه با تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین چالش ما برگزاری انتخابات است لیکن  توقع و انتظار داریم سایر دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های مختلفی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود حضور داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری مراسمات دهه فاطمیه افزود: دستگاه های متولی باید در این زمینه برنامه‌های دهه فاطمیه را برای مردم تبیین کنند.
 فرماندار گچساران  با اشاره  به  اینکه در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم  و وارد چهلمین و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم، اذعان کرد: حضور مسئولان و روسای ادارات در آیین ها و مراسمات انقلاب ضروری است و اما در بحث برگزاری باشکوه انتخابات توقع و انتظار است که دستگاه های اجرایی نیز اهتمام تام در این خصوص داشته باشند.
وی افزود: مراسمات دهه فجر لازم است که باشکوه هرچه تمامتر برگزار و برنامه ها به شکل مطلوب باید برگزار شوند و این درحالی است که در دو حوزه تبیین گام دوم انقلاب و نیز تبیین اهداف انقلاب در این ایام گام برداشته شود.
 فرماندار گچساران ابراز کرد: تبیین کردن انقلاب اسلامی برای قشر دانش آموز و دانشجو در بحث اطلاع رسانی لازم و ضروری است.
فرماندار گچساران در ادامه به برگزاری اولین برنامه دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد:  یکی از برنامه‌های دهه فجر برگزاری رژه موتوری و غبارروبی گلزار شهدا در 12 بهمن و افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها در دهه فجر است که برخی از دستگاه‌ها به انتخابات مشغول هستند و نباید فراموش کنند که باید خدمات رسانی صورت گیرد.
فرماندار گچساران به اصل قانون و قانونمداری تاکید کرد و گفت: رای مردم  حق الناس است و رهبری به آن تاکید دارد.
خوانپایه با بیان اینکه همه ما مجریان و نظارت کنندگان مستلزم رعایت قانون و صحت انتخابات هستیم، ادامه داد: میزان مشارکت حداکثری مردم است و هر آنچه که از صندوق های رای خارج شود باید به آن احترام گذاشت.
 وی ادامه داد: موضوع دیگر صیانت و تامین امنیت انتخابات است و هر چه در قانون آمده است باید به آن  احترام و عمل کنیم.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه همه ما مستلزم اجرای قانون هستیم و فصل الخطاب ما قانون است، خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است و اگر مردم شرکت کنند و آنها را ترغیب کنیم دشمن مایوس خواهد شد.
 خوانپایه ابراز کرد: امنیت انتخابات حائز اهمیت است و اگر خدای ناکرده از طرف اشخاصی اگر بخواهد به امنیت انتخابات خدشه‌ای وارد شود موجب سوء استفاده دشمن می‌شود.
 وی ادامه داد: برای تامین امنیت در انتخابات نشست‌هایی با کاندیداهای انتخابات برگزار شد و کاندیداها مقید هستند و باید لیدرها و طرفداران سعی کنند جامعه را ملتهب نکنند تا این انتخابات در سایه آرامش و امنیت برگزار شود.
خوانپایه اذعان کرد: در ماده ۵۸ قانون انتخابات در زمینه تبلیغات عنوان شده که ضمن رعایت قانون و آرامش در جامعه حساسیت در جامعه ایجاد نکنیم و انجام هر گونه تبلیغات انتخاباتی اعم از صدا و سیما، نماز جمعه  فعالیت کارمندان در ساعات ادارای و استفاده از وسائط  نقلیه از وسایل اداری و نهادها  و غیره جرم محسوب می‌شود.
فرماندار گچساران عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی برابر با قانون ماده ۱۱ برگزاری انتخابات با متولیان برگزاری انتخابات همکاری داشته باشند و در صورت عدم هرگونه همکاری برابر قانون با آنها اعمال خواهد شد.

پیش بینی 151 شعبه اخذ رای در گچساران و باشت

در این نشست سید مرتضی سجادپوربا تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد:  انتخابات یک  رویدادمهم   سیاسی و یک نماد مردم سالاری  است که می‌بایست با اصل بی‌طرفی در کشور تحقق پیدا کند.
 وی ادامه داد: براساس جدول زمان بندی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  از تاریخ 10 آذر ماه شروع شده و تا زمان انتخابات25روز دیگر باقی مانده است.
 دبیر ستاد برگزاری انتخابات در شهرستان‌های گچساران و باشت افزود: تا کنون اقداماتی از جمله ، ثبت نام ازکاندیداها، تایید صلاحیت، تعیین شعبات اخذ رای، برگزاری نشست با نیروی انتظامی برای تامین امنیت، انتخاب شعب اخذ رای، بازدید میدانی  از مکان‌های انتخاب شده برای اخذ رای و سایر موارد دیگر از مهمترین مواردی است که با تلاش جمعی صورت گرفت.
 سجاد پور اذعان کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های  گچساران وباشت  تعداد 151 شعبه اخذ رای  پیش‌بینی شده که از این تعداد ۱۰۵ شعبه اخذ رای  در گچساران  و تعداد 46 شعبه اخذ رای در شهرستان باشت پیش‌بینی شده است.
این مسوول ادامه داد:  از مجموع 105 شعبه اخذ رای در گچساران  بیش از ۵۵درصد  از شعبات اخذ رای در مدارس، ۳۵درصد در مساجد و مابقی در خانه‌های بهداشت و سایر مکان‌های پیش بینی شده صورت خواهد گرفت.
سجاد پور تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات که در زمینه  برگزاری انتخابات است و تنها مشکلی که در سطح شهرستان است بحث تامین وسیله نقلیه است.
وی ادامه داد: حداقل نیاز به 400 دستگاه انواع خودرو داریم که  باتوجه به نامه‌نگاریی‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته برخی از دستگاه ها در این زمینه همکاری و برخی دیگر پاسخ نامه‌های فرمانداری نداده‌اند.
 دبیر ستاد برگزاری انتخابات در شهرستان‌های گچساران  و باشت  ابراز کرد: انتظار داریم برابر قانون ماده ۱۱برگزاری انتخابات دستگاه های اجرایی با متولیان برگزاری انتخابات همکاری داشته باشند.
 سجادپور خاطرنشان کرد:  از مسوولان دستگاه قضا که از برگزاری جلسات انتخابات  زود هنگام در شهرستان جلوگیری به عمل آمد تقدیر و تشکر دارم  چرا که این تبلیغات زود هنگام در شهرستان مشکلاتی را به وجود آورد.

تشکیل بیش از 20 پرونده برای مدیران متخلف گچساران

در این نشست رضا غریب‌پور گفت: دو مناسبت پیش رو داریم یکی ایام دهه فاطمیه  (س) است و دیگری برنامه جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
وی با تسلیت شهادت سردار قاسمی گفت: وجود شهید سلیمانی  برای دشمنان خطرناک‌تر از وجود سردار قاسم سلیمانی است.
 رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه در حوزه انتخابات مشارکت، امنیت و حضور حداکثری و صحت انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت:  موضوع  امنیت و صحت انتخابات با دستگاه قضا مرتبط است و اگر انتخابات صحیح برگزار نشود دستگاه قضا باید بررسی کند و حساسیت هم در خصوص امنیت انتخابات نیز داشته باشد.
غریب‌پور با بیان اینکه اگر امنیت انتخابات مخدوش شود دستگاه قضا وظیفه دارد که بر روند انتخابات نظارت و تخلفات را رصد کند، ابراز کرد: فضای  تبلیغات زود هنگام انتخابات خیلی فضای مناسبی نبود و قانون انتخابات نیز بیان کرده که  تبلیعات زودهنگام ممنوع است.
 رئیس دادگستری گچساران  ادامه داد: کارمندان ادارای در خارج از وقت اداری در زمان اعلام رسمی تبلیغات انتخابات ممنوع نیست و در غیر این صورت ممنوع است.
 وی با بیان اینکه قانون اگر  ایرادی هم  داشته باشد برای جلوگیری از هرج و مرج باید اجرایی شود، ادامه داد: فضای شهرستان خیلی فضای جالبی نیست  و طبق قانون تبلیغات انتخاباتی  زود هنگام ممنوع است.
 غریب‌پور ابراز کرد:  وقتی فضا به سمت دو قطبی کاذب و منفی پیش برود بسیار خطرناک است و اگر فضا به
سمت توهین و تهدید رود شایسته مردم و کاندیداها نیست و تبلیغات طایفه‌گرایی و قوم گرایی نکات جالبی نیست.
 رئیس دادگستری گچساران عنوان کرد:  درصد مشارکت استان ما در انتخابات بالاست و در ایام انتخابات کاندیداها زیاد سیاه نمایی می‌شود و نباید خدا نکرده خدمات به نحوی سیاه نمایی شود و  موجب شود خدمات نظام دیده نشود.
 غریب‌پور افزود: افرادی هستند که کاندیدا هستند دائما نکات منفی طرف مقابل را بیان می‌کنند در حالی که چنین مواردی صحیح نیست.
وی تصریح کرد:  نباید خدمات  نظام به نفع شخصی  مصادره شود و باید از سیاه نمایی جلوگیری کرد.
رئیس دادگستری گچساران  ادامه داد: متاسفانه طرفداران، لیدرها و سایت ها نکات منفی طرف مقابل را بیان می‌کنند که این گونه صحیح نیست.
 غریب‌پور با بیان اینکه فضا به سمتی راه یافته که دو قطبی منفی در جامعه به وجود آمد ه است، گفت:  فضا به سمت توهین و تهدید از کسانی که  خود را الگو و یا اسوه می‌دانند  شایسته مردم و کاندیداها نیست و تبلیغات طایفه گرایی و قوم گرایی نکات جالبی نیست و در رسانه از الفاظ جالبی استفاده نمی‌شود.
رئیس دادگستری گچساران با اشاره به اینکه نکات جالبی در ایام انتخابات بیان نمی‌شود، اظهار کرد: دستگاه قضا به دو موضوع حساسیت وجود دارد در ایام انتخابات تظاهر نمایی با اسلحه را نمی‌پذیریم و تهدید می‌دانیم و هر کجا مشاهده شود که کاندیدای نماد آن سلاح باشد با آن شخص برخورد صورت خواهد گرفت.
غریب‌پور  ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم که از نماد اسحله دوری کنند.
وی در ادامه به موضوع  بی طرفی شورای هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات  اشاره کرد و گفت: تاکنون  برابر قانون اعمال شده است.
رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه در رسانه‌ها مشاهده شده که در شهرستان های همجوار تبلیغات انتخابات وجود دارد که باید گفت، تا زمان اعلام زمان رسمی هرگونه تبلیغات ممنوع است.
غریب‌پور ابراز کرد: در بحث سیاه نمایی در ایام انتخابات زیاد مشاهده می‌شود که مختص شهرستان و استان نیست بلکه در کل کشور است.
 وی ادامه داد: درست است که خدمات نظام نباید به نفع شخصی مصادره نشود اما باید خدمات نظام بازگو شود.
رئیس دادگستری گچساران خاطرنشان کرد: در هر کجا که مشاهده شود که حقوق بیت المال در حال تضییع باشد برخورد  صورت خواهد گرفت.
غریب‌پور ادامه داد: در زمینه پتروشیمی گچساران برای ما مهم نیست چه کسی مدیرعامل باشد برای ما این مهم است که باید مقررات را رعایت شود.
رئیس دادگستری گچساران گفت: کارمندان دولت نباید در  زمان غیر رسمی انتخابات تبلیغاتی داشته باشند تاکنون  بیش از ۲۰ مورد پرونده قضایی در دادگستری مربوط به  مدیران و کارمندان  دستگاه‌های اجرایی  در دادگستری تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: در مصوباتی که داشتیم تمام کاندیداها بلافاصله در خصوص برگزاری عدم تبلیغات زودهنگام انتخاباتی اعلام آمادگی کردند هر چند مشکلات ما حول و حوش طرفداران و لیدرهای کاندیداهاست.
غریب‌پور در ادامه اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس مشاهده شد که یک ناهماهنگی در دعوت نامه های اداری بود که رسانه ها به این موضوع پرداختند  و این ناهماهنگی ها اگر نباشد خیلی بهتر است.
وی ادامه داد: جلسات اگر در وقت غیر اداری باشد خیلی بهتر است چرا که تکریم ارباب رجوع واجب است.
رئیس دادگستری گچساران افزود: در مصاحبه‌های روسای ادارات و اعضای شورای تامین تناقض در آمار وجود دارد که باید یک ساز و کاری صورت گیرد.
 غریب پور با اشاره به دیگر مشکلات گفت: لغو جلسات یکی از نکاتی بود که باید به آن رسیدگی شود و عدم حضور مسوولان در مراسمات از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

 در این نشست یدالله مرادی با بیان اینکه در آستانه چهل و یکمین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، گفت: همه ما باید مدیون امام(ره) و شهدا هستیم و  هرآن چه  که داریم از شهداء است.
 وی ادامه داد: انقلاب اسلامی که با هویت دینی آغاز شد و گفتمان جهانی وحدت مستضعفین و مسلمین را ایجاد کرد و طبیعی است که در بی‌رحمانه ترین شکل هم توسط دشمنان مورد هجمه قرار گرفته است.
 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران افزود: باید در مقابل انقلاب اسلامی ادای دین کرد.
 مرادی ادامه داد: همه ما مسوولان مدیون و امانت دار امام (ره)  هستیم که با عبا و قبای خود بزرگترین رژیم را سرنگون کردند.
 این مسوول ابراز کرد: ما مدیون کسانی هستیم که در طول این چهل سال با نثار خون خود از این نظام و انقلاب حفاظت و حراست کردند.
مرادی ادامه داد: وقتی که انقلاب اسلامی را با انقلاب فرانسه، روسیه و چین مقایسه می‌کنیم مشاهده می‌شود که انقلاب اسلامی دارای ویژگی های خاصی دارد که در هیچ یک از انقلاب های رخ داده وجود ندارد.
 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قله مبارزه با مظاهر شیطانی است و امسال دهه فجر به نوعی اولین سال از اجرای عملی بیانیه گام دوم انقلاب است و گامی که متوجه نسل های جوان و آینده کشورمان است که باید به عنوان یک وظیفه با عمل تبیین کنیم، عنوان کرد: امسال برنامه‌های  دهه فجر از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که می‌توان به اولین سال بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد.
مرادی ابراز کرد: در دهه فجر امسال جشن های متعدد و متنوع  برگزار خواهد شد که از دیگر ویژگی‌های برنامه دهه فجر امسال است.
 وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید خدمات نظام را  به نفع شخص خاصی مصادره  کنند چرا که خدمات مربوط  به نظام و شهدا و بیت المال است و هیچکس و هیچ جریانی نمی‌تواند منتی برمردم داشته باشد.
مسوول ادامه داد: به عنوان مثال آقایان جهاد کشاورزی، امور آب، هلال احمر و دیگر دستگاه های اجرایی این خدمات متعلق به نظام است و ما امانت دار هستیم.
 مرادی اذعان کرد: همه ما باید مدیون و امانتدار مردم باشیم و باید توجه داشته باشیم که دهه فجر نباید جولانگاهی برای تبلیغات انتخاباتی شود.
رئیس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران اذعان کرد:  در این ایام بایستی فضای اداری را پاکسازی کرد و فضای اداری و محیط شهرمان مزین به فضای انقلاب اسلامی شود و خدماتی که هم می خواهیم ارائه  دهیم با همین عنوان باشد.
 وی در ادامه با اشاره  به یکی دیگر از مناسبت‌ها در روزهای دهه فجر در 20  بهمن برنامه چهلمین روز ترور شهادت قاسم سلیمانی است، گفت: برنامه باشکوه و بزرگ  با حضور سخنران کشوری برگزار خواهد شد.
 مرادی در ادامه با انتقاد  از روسای ادارات گفت: متاسفانه در سالهای گذشته هر رئیس کمیته‌ای که دعوت به همکاری می‌شود حضور پیدا نمی‌کرد.
 وی ادامه داد: دستگاه های اداری ما در دهه فجر بخل‌ترین  و خساست‌ترین را انجام می‌دادند و از حتی  از نصب یک پرچم خودداری می‌کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران ادامه داد: در دهه فجر امسال پنج جشن روستایی با همکاری جهاد کشاورزی در روستاها برگزار می‌شود که برخی از روسای ادارات از حضور در این مراسم خودداری می‌کردند.
 مرادی خاطرنشان کرد: امسال 12کمیته برگزاری  مراسمات دهه فجر  از جمله کار گروه اصناف، مساجد، ایثارگران، بسیج، روستایی و عشایری، زنان و خانواده، دانش آموزی و فرهنگیان، فضاسازی و مدیریت شهری، کودک و نوجوانان، ورزش و جوانان، همیاری و خدمات رسانی و  اماکن مقدسه مراسمات دهه فجر را برگزار خواهند کرد.
وی ادامه داد: در دهه فجر امسال دستگاه قضا و نیروی انتظامی به رسالت نظارت خود در برگزاری جشن و برنامه های ویژه خود را دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصطفی
Iran, Islamic Republic of
اینقدر پا گذاشتی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1