کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روایتی از نشست حسن روحانی، ناطق نوری، جهانگیری و رئیس دولت اصلاحات

5 بهمن 1398 ساعت 14:32

گفته مي‌شود که علي‌اکبر ناطق‌نوري در اين جلسات به نمايندگي از جريان اصولگرايي حضور مي‌يابد و صحبت‌هاي جدي‌اي هم از سوي او مطرح شده است.» البته اين ديدارها درقالب گفت‌وگوي ملي برگزار مي‌شود. طراحان اوليه ايده «گفت‌وگوي» ملي جريان اصلاح‌طلب و دولت اعتدالي بودند و به نظر مي‌رسد شايعات اصولگرايان ناشي از عداوت آنها نسبت به ايجاد آرامش در فضاي سياسي کشور است.


 «باز نزديک انتخابات شد و بازم شروع کردند داستان سرايي خودشون رو»، اين عبارت در اين روزها بارها شنيده مي‌شود و با ذره‌اي تامل مي‌توان فهميد منظور گوينده اين جملات، جز اصولگرايان دلواپس نيستند که به رغم عدم تاييد صلاحيت اکثر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم به رسم عادت يا شايد ماموريتي که دارند درصدد سياه‌نمايي هستند. ظاهرا رفتار اصلاح‌طلبان در مواجهه با عدم احراز کانديداهايشان براي انتخابات مجلس متفاوت از تصور دلواپسان بود و به همين دليل برنامه‌اي براي چنين شرايطي پيش‌بيني نکرده بودند. بنابراين مجبور شدند به برنامه‌هاي گذشته که محلي از اعراب و توجه نداشت رجوع کنند مانند ادعاي ديدار بزرگان اصلاحات و اعتدال!
شايعه تکراري نشست بزرگان
شايعه تکراري روز پنجشنبه چنين بود که «رئيس دولت اصلاحات با رئيس‌جمهور حسن روحاني 3 بهمن98 ديدار کرد. در اين جلسه چهره‌هاي ديگري چون ناطق نوري، حسن خميني و اسحاق جهانگيري نيز حضور داشته‌اند. برگزاري اين جلسه بدون مناسبتي خاص عملا اتفاق نادري است چون جمع شدن اين چهره‌هاي سرشناس سياسي تنها در ماه رمضان هر سال و با دعوت رئيس‌جمهور براي ضيافت افطار شکل مي‌گرفت.» در همين روز چند کانال تلگرامي در مطلبي با عنوان «جلسه انتخاباتي روحاني و اصلاح‌طلبان در کاخ سعدآباد!» مدعي شدند که «جلسه انتخاباتي روحاني و اصلاح‌طلبان با هدف هماهنگي نحوه شرکت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، پنجشنبه صبح در کاخ سعدآباد برگزار مي‌شود و علاوه بر روحاني در اين جلسه رئيس دولت اصلاحات، جهانگيري، واعظي، ناطق نوري و سيدحسن خميني نيز حضور خواهند داشت و قرار است راهبرد انتخاباتي مشترک ميان اصلاح‌طلبان و جريان اعتدال مورد بحث و تصميم‌گيري قرار بگيرد.» ساعتي پس از انتشار اين شايعه، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهور در واکنش به انتشار شايعه‌اي مبني بر «جلسه انتخاباتي روحاني و اصلاح‌طلبان در کاخ سعدآباد» نوشت: رئيس‌جمهور نه امروز صبح و نه هيچ زمان ديگري، جلسه انتخاباتي نداشته و نخواهد داشت. عليرضا معزي معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهور در حساب کاربري خود در توئيتر در واکنش به انتشار شايعه‌اي مبني بر «جلسه انتخاباتي روحاني و اصلاح‌طلبان در کاخ سعدآباد» نوشت: «تنور انتخابات را از جاي ديگر و به طريق ديگر بايد گرم کرد؛ از توسل به فيک نيوز، آبي گرم‌ نخواهد شد. رئيس‌جمهوري نه امروز صبح و نه هيچ زمان ديگري، جلسه انتخاباتي نداشته و نخواهد داشت. گرچه روحاني وظيفه خود مي‌داند که همه ارکان را براي خلق انتخاباتي رقابتي و پرشور متقاعد سازد.»
اين 4 نفر!
اين جمع يعني حسن روحاني، رئيس دولت اصلاحات ، علي اکبر ناطق نوري و اسحاق جهانگيري جلساتي با يکديگر دارند که شايعه نيست مانند فروردين سال گذشته که به عنوان اولين نشست سران اصلاحات و اعتدال در غياب آيت‌ا...‌هاشمي منتشر و در آن آمده بود که نشست آنها در سکوت خبري برگزار شد و درباره آينده وضعيت کشور و مشکلات دولت و جامعه صحبت کردند. يکي از سايت‌هاي خبري در گفت‌وگويي بدون ذکر نام نوشت: «اين جلسه 2-3 ساعته پنجشنبه دو هفته قبل در منزل آقاي روحاني برگزار شد. همه مسائل در راستاي تقويت دولت مطرح شده است. جلسه درباره پيگيري جدي‌تر وعده‌هاي انتخاباتي رئيس‌جمهور، رفع حصر، برنامه‌هاي اقتصادي دولت، استفاده بيشتر از ظرفيت‌هاي آقاي جهانگيري و برطرف شدن ناهماهنگي‌ها در مجموعه دولت بود.» خبرآنلاين درآن مقطع نوشت: «گعده سياسي در منزل حسن روحاني؛ تکرار يک همنشيني که در زمان آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني تجربه شده بود. جلسه‌اي که مي‌گويند به درخواست حسن روحاني تشکيل شده و البته در آن حرف‌هاي بسيار مهمي رد و بدل شده است. افراد مدعو به خانه حسن روحاني، علاوه بر معاون اول دولت، علي اکبر ناطق نوري و رئيس دولت اصلاحات بوده‌اند. اين اولين بار است که شنيده مي‌شود حسن روحاني باني چنين جلسه‌اي آن هم در خانه خودش بوده است. فعلا که اين 4 نفر بنا را بر سکوت خبري گذاشته و کسي از آنها درباره محتواي اين شب نشيني اطلاع‌رساني نکرده است. هر چه هست حالا سوالات مهمي پديد آمده است. چرا حسن روحاني بر خلاف منش سياسي که تا حالا از او مشاهده نشده خواستار تشکيل چنين جلسه‌اي شده است؟ محتواي مباحث مطرح شده در اين جلسه چه بوده است؟ چه تصميماتي از سوي اعضاي حاضر اتخاذ شده است؟ آيا بنا بر تداوم اين جلسات است؟ آيا قرار است افراد ديگري هم به اين جمع دعوت شوند؟» درآبان سال گذشته هم بحث مفصلي درباره نشست اين شخصيت‌ها مطرح بود و برخي رسانه‌ها مدعي شدند: «شش‌ماهي است که جلساتي بين ليدر جريان اصلاحات، اسحاق جهانگيري، علي‌اکبر ناطق‌نوري، حسن روحاني و سيدحسن خميني در همين زمينه در جريان است. گفته مي‌شود که علي‌اکبر ناطق‌نوري در اين جلسات به نمايندگي از جريان اصولگرايي حضور مي‌يابد و صحبت‌هاي جدي‌اي هم از سوي او مطرح شده است.» البته اين ديدارها درقالب گفت‌وگوي ملي برگزار مي‌شود. طراحان اوليه ايده «گفت‌وگوي» ملي جريان اصلاح‌طلب و دولت اعتدالي بودند و به نظر مي‌رسد شايعات اصولگرايان ناشي از عداوت آنها نسبت به ايجاد آرامش در فضاي سياسي کشور است.


کد مطلب: 416998

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416998/روایتی-نشست-حسن-روحانی-ناطق-نوری-جهانگیری-رئیس-دولت-اصلاحات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1