تاریخ انتشار
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۱۶۹۸۴
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

خانواده زندانیان باید مورد حمایت روانی، مالی و اخلاقی قرار گیرند

۱
۰
خانواده زندانیان باید مورد حمایت روانی، مالی و اخلاقی قرار گیرند
کبنا ؛حجت الاسلام «سید نصیر حسینی» امروز (3 بهمن) در دیدار کارکنان و تعدادی از زندانیان «رای باز» سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد که در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: نظام ما اسلامی و الهی است و اهداف عالیه ای دارد که باید برای رسیدن به این اهداف، تلاش کنیم.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این نظام اسلامی و الهی دشمنان قسم خورده ای دارد و تلاش می کنند نظم، انظباط و معنویت را در جامعه از بین ببرند. 
وی در ادامه، هدف از زندانی کردن در نظام جمهوری اسلامی را تربیت و رفع مشکل برای جامعه دانست و گفت: طبیعت جامعه، یک طبیعت خطاکار است و دچار خطا و اشتباه می شود، ولی خداوند مسیر توبه، بازگشت و اصلاح را باز گذاشته است.
 حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه انسان گاهی اشتباه می کند و می تواند برگشته و خود را اصلاح کند، اضافه کرد: گاهی این اشتباه تعدی به حقوق مردم، تعدی به حق الله و تعدی به حق النفس است که به خود، دیگران و گاهی به خداوند ظلم می کند.
 امام جمعه یاسوج یادآور شد: خداوند مسیر اصلاح را قرار داده و انسانی که اشتباه می کند گاهی خودش پشیمان می شود و برمی گردد و گاهی جرمی دارد که باید حاکمیت برخورد کند.
 وی با بیان اینکه عده ای خواسته یا ناخواسته به جرم زندان گرفتار می شوند، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با احترام و اکرام زندان را کانون تربیت، آموزش و بازگشت به جامعه قرار می دهد.
 حجت الاسلام حسینی ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از افراد جامعه ما نباید خوشحال شویم که یک زندانی داریم، گفت: قبل از اینکه کسی زندانی شود، باید بسترهای جرم و خطا را با کارهای قانونی و حکومتی کم کنیم.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر شکل گیری بحث تبلیغ، تربیت، ارشاد، هدایت کلی و آگاهی های قانونی جامعه، اضافه کرد: گاهی فرد نسبت به قانون آگاهی کامل ندارد، باید آگاه سازی لازم صورت گیرد و تربیت دینی و اخلاقی انجام شود.
 
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که مشکلات زندانیان کاهش پیدا کند، گفت: با برگزاری کلاس ها و برنامه های مختلف، ادعیه و ارتباط ها با خارج از زندان شامل سفرهای زیارتی زندانی را با تربیت و آموزش به جامعه برگردانند.
 حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: زندان به انسان توجه می دهد که خطاهای سابق را جبران کند و زندانی که از زندان خارج می شود در واقع تازه متولد می شود. 
امام جمعه یاسوج به بحث حمایت از زندانیان اشاره کرد و یادآور شد: باید تلاش کرد که مشکل زندانیان و خانواده های آنها حل شود، خانواده زندانیان باید مورد حمایت روانی، مالی و اخلاقی قرار گیرند که تا حدود زیادی این کار در حال انجام است.
 وی با اشاره به اینکه فعالیت های تربیتی و آموزشی یک نیاز برای زندانیان است، اضافه کرد: مراقبت ها باید شکل بگیرد تا زندانی ساخته شده از زندان آزاد شود.
 حجت الاسلام حسینی به سیاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش زندانیان اشاره کرد و گفت: ما نباید خوشحال باشیم که زندانی بیشتری داشته باشیم، ضمن اینکه باید مراقبت ویژه از زندانیانی که قصد آلوده کردن دیگران را دارند نیز مدنظر قرار گیرد.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ها و اقدامات اداره کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید در قبال خانواده، شهر و کشور احساس وظیفه و مسئولیت داشته باشیم، زیرا همه این مجموعه ها به هم وابسته هستند.





 
نام شما

آدرس ايميل شما

/
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات مربوط به زندانیان هست/
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1