تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۱۶۹۲۷
سخنگوی شورای نگهبان:

رد صلاحیت افراد به دلیل حمایت آنها از برجام و دولت نبوده است

۰
رد صلاحیت افراد به دلیل حمایت آنها از برجام و دولت نبوده است
کبنا ؛ سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی با اشاره به رد صلاحیت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشت: اگر ادعای رد صلاحیت یکی از نمایندگان به دلیل حمایت از دولت یا برجام درست بود، او در همان دور قبل که برجام به تصویب مجلس رسید، رد صلاحیت می‌شد.
عباسعلی کدخدایی روز پنجشنبه در توئیت خود نوشت: شاید برخی از همین اطلاعات غلط، مبنای اظهارات برخی مقامات محترم در روزهای گذشته قرار گرفته است.
شورای نگهبان ۲۲ دی ماه با انتشار اطلاعیه‌ای فرصت پنج روزه‌ای را برای اعتراض رد صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد. اما برخی از این افراد از علت رد صلاحیت خود مطلع نیستند تا بتوانند در مقام دفاع و شکایت از موضوع رد صلاحیت‌شده خود برآیند.
مهلت داوطلبان ردصلاحیت شده یا فاقد صلاحیت برای ثبت شکایت در ستاد دریافت شکایات روز پنجشنبه ۲۶ دی ماه پایان یافت.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری دیروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفته بود: اگر رد صلاحیت‌ها بر اساس قانون باشد و کسی تخلف اعم از اقتصادی، اخلاقی و هر چه که قانون مشخص کرده، مرتکب شده باشد، دولت به هیچ وجه درباره این نوع رد صلاحیت‌ها مطلبی را مطرح نمی‌کند اما گزارش‌هایی که ما از افرادی که جزو نمایندگان فعلی مجلس محسوب می‌شوند و همچنین آن‌هایی که نماینده فعلی نیستند، دریافت کرده‌ایم این گونه است که برخی از آن‌ها رفته‌اند صحبت کردند و به آن‌ها اعلام شده که شما از برجام حمایت کرده‌اید یا اینکه از دولت طرفداری کرده‌اید؛ چیزهایی که داوطلبان کاندیداتوری سوال می‌کنند یا اینکه چیزهایی در پرونده آن‌ها قرار می‌دهند در حالی که این موضوعات مربوط به تفکر و اندیشه‌ای است که مردم به آن رأی دادند و در دولت وجود دارد؛ برجام چیزی نیست که فردی که از آن حمایت کرده این حمایتش الان تبدیل به نقطه ضعف او و رد صلاحیت‌اش شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1