تاریخ انتشار
جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : ۴۱۶۹۱۹
بسته خبری کبنانیوز؛

پلمپ 6 مطب و موسسه غیرمجاز در کهگیلویه / رهاسازی ۲۵۸ خودروی گرفتار در برف / شادی برفی در سی سخت / اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال به آبرسانی روستاهای باشت

۰
پلمپ 6 مطب و موسسه غیرمجاز در کهگیلویه / رهاسازی ۲۵۸ خودروی گرفتار در برف / شادی برفی در سی سخت / اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال به  آبرسانی روستاهای باشت
کبنا ؛بسته خبری کبنا نیوز؛ پلمپ 6 مطب و موسسه غیرمجاز در کهگیلویه، رهاسازی ۲۵۸ خودروی گرفتار در برف و اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی روستاهای باشت بخشی از خبرهای روز ( پنجشنبه 3 بهمن ماه 98) است.


از بازگشایی محورهای ارتباطی ۳۰ روستا تا بسیج امکانات تیپ ۴۸ فتح در مناطق برف‌گیر استان

 نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران ظهر روز ( پنجشنبه 3 بهمن ماه 98) به ریاست حسین کلانتری برگزار شد و دستگاه‌ها به ارائه گزارشی از آنچه پس از بارش برف انجام شده پرداختند.
محمد نصیری راد در این نشست بیان کرد: جهت بازگشایی محورهایی روستایی نیاز به ورود ماشین آلات سنگین است که تاکنون دستگاه‌هایی به کار گرفته شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۵ دستگاه ماشین آلات به کار گرفته شده که اولویت ما بازگشایی راه‌های روستایی لوداب و مارگون و سپس حومه شهر است همچنین تلاش می‌کنیم محور یاسوج اقلید بازگشایی شود.
وی بیان کرد: راه‌های ارتباطی ۲۳۰ روستای استان مسدود است که تاکنون راه ۳۰ روستا بازگشایی شده و برای بقیه سایر محورها در تلاش هستیم.
در ادامه این نشست سرهنگ ویسی‌پور با اشاره به باز بودن محورهای استان گفت: در محور سیپدان و سمیرم با محدودهای ترافیکی مواجه هستیم
فیلی بیان کرد: محور اقلید_ یاسوج و باغچه سادات تا پایان وقت امروز بازگشایی می‌شود.
اما سرهنگ حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امکانات تیپ ۴۸ فتح برای بازگشایی محورهای استان در خدمت همه دستگاه‌ها است و ما تا پایان کار حضور داریم.
در ادامه هم سرهنگ مصطفایی با بیان اینکه سامانه ۱۱۰ و ۱۲۰ پلیس آماده پاسخگویی به مردم است، گفت: مردم تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورتی که نیاز به سفر بود زنجیر چرخ و تجهیزات به همراه داشته باشند.
نستهن مقدم به آماده باش همه واحدهای خدماتی اشاره کرد و گفت: همه واحدهای خدماتی ستاد از همان روزهای اول ورود سامانه بارشی به حالت آماده‌باش درآمدند و همه پای کار بودند.
شهردار یاسوج عنوان کرد: از ساعت ۲ بامداد شب گذشته نیروهای ما در حال برف روبی هستند که از مردم انتظار داریم شهرداری را در پویش برف تکانی از درختان یاری کنند.وی از برخی تخریب‌ها هم انتقاد کرد.
اما شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد به مشکل تردد نیمی از جمعیت روستایی اشاره کرد و گفت: محورهای روستایی باز نیستند مسیر یاسوج مارگون و زیلایی به شبلیز بسته هستند و قرار است ظرف یکساعت آینده بازگشایی شود.
 حسین جنتی‌پور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم از ارسال ماشین الات سنگین بنیاد مسکن به مناطق مختلف استان خبر داد.
محسن جلیل رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گفت: روز گذشته ۴۸ ماموریت برای نیروهای اورژانس تعریف شد که ۳۴ نفر به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.
امان‌الله جهانبین در ادامه از کمک نیروهای هلال احمر به ۲۴۸ خودرو و کمک به ۱۰۵ نفر خبر داد که بسته‌های مواد غذایی ۷۲ ساعته بین افراد توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر عنوان کرد: پایگاه‌های امداد هلال احمر آماده اسکان اضطراری مسافران گرفتار در برف است.
هاشمی مدیرکل  محیط زیست هم از توزیع علوفه در مناطق حفاظت شده خبر داد.
لطف‌الله مسعودی از توزیع نفت سفید در مناطق روستایی خبر داد و اینکه مصرف نفت سفید افزایش ۲۵ درصدی داشته است.
 در پایان هم عزیز فیلی گعت: محور اقلید_یاسوج و باغچه سادات تا پایان وقت اداری بازگشایی شود.

درخواست محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مردم برای مهربانی با وحوش در فصل سرما و برف
اداره محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه‌ای از مردم خواست با توجه به بارش برف و نزدیک شدن احتمالی گونه‌های حیات وحش به مناطق مسکونی از آنها مراقبت کنند.
محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست تا با حیوانات وحشی که به خاطر سرما و گرسنگی به حاشیه روستاها و مناطق مسکونی پناه می آورند با خشونت رفتار نکنند.
در اطلاعیه اداره کل محیط زیست آمده است: با توجه به شرایط جوی و بارش شدید برف در ارتفاعات و برودت هوا در اکثر نقاط استان، امکان حضور گونه‌های جانوری وحشی برای تامین علوفه به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت‌های شهری وجود دارد..
در ادامه این اطلاعیه از هم استانی‌های علاقمند به محیط زیست درخواست شده در صورت مشاهده وحوش، به ماموران محیط زیست در نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی و یا با شماره ۲_۳۳۳۳۴۴۴۴۱ با پیش شماره ۰۷۴ اطلاع دهند.
همچنین با توجه به بارش زیاد برف در ارتفاعات و زیستگاه‌های جانوری از خیرین، دوست‌داران محیط زیست و ساکنین روستاهای اطراف مناطق در خواست داریم اداره کل حفاظت محیط زیست استان را در تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش علف خوار یاری کنند.
در این اطلاعیه آمده است: بدیهی است ادارات حفاظت محیط زیست استان تمهیدات لازم را برای کمک رسانی و امداد به حیات وحش استان انجام خواهند داد.
افزون بر 11 درصد مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد را مناطق حفاظت شده تشکیل می‌دهد.
هفت منطقه حفاظت شده شامل دنا با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با دو هزار و 287 هکتار و سیوک با 12 هزار و858 هکتار در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۶ مطب و موسسه درمانی غیرمجاز در کهگیلویه پلمپ شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: چهارمطب پزشک و ۲ موسسه درمانی غیر مجاز در این شهرستان پلمپ شد.
محمدطاهر طیب‌زادگان اظهار داشت: این مراکز بهداشتی و درمانی غیر مجاز طی یک ماه گذشته پلمپ شدند.
وی بر تشدید نظارت از سوی بازرسان تاکید کرد وگفت: تشدید نظارت بر مراکز طب سنتی، مراکز خدمات پوست و مو در اولویت بازرسان است.
 طیب زادگان تصریح کرد:  با نظارت بازرسان و همکاری مردم در ارائه گزارش تخلفاتی، پزشکان و کسانی که مبالغی خارج از تعرفه مصوب اخذ کنند به تعزیرات حکومتی و کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی معرفی می شوند.
وی بیان کرد: طی پنج ماه اخیر بیش از ۴۰ فروشگاه آرایشی و بهداشتی فعال مورد بازرسی قرار گرفت.
طیب‌زادگان افزود: در این بازرسی ها لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد برچسب، اصالت و تاریخ مصرف گذشته از سطح مراکز عرضه این فروشگاه‌ها جمع‌آوری شد.
وی بازدید از عطاری‌ها، داروخانه‌ها و بررسی نسخ و حق فنی و جمع‌آوری داروهای تاریخ مصرف گذشته را از جمله فعالیت‌های واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان اعلام کرد.
طیب زادگان صدور پروانه موسسه‌های درمانی، مطب و مراکز درمانی متقاضیان و همچنین برگزاری کمیسیون‌های پزشکی به صورت هفتگی از دیگر فعالیت‌های واحد نظارت بر درمان در حوزه سلامت شهرستان اعلام کرد.


دولت یازدهم بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی روستاهای باشت هزینه کرد
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت گفت:  از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۰ طرح آب‌رسانی ملی و استانی در سطح روستاهای این شهرستان بااعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
امین محمدی افزود: این طرح‌ها درزمینهٔ اصلاح و بازسازی شبکه آب‌رسانی، ساخت مخازن، تعمیر و نگهداری، آب‌رسانی سیار، اجرای مجتمع آب آشامیدنی روستاها  بوده است.
وی بیان کرد: ساخت سه حلقه چاه ۲۵۰ متری،  احداث چهار ایستگاه پمپاژ، تعویض و اصلاح  و بازسازی شبکه و خطوط  توزیع آب بطول ۱۰۰ کیلومتر، نصب ۱۲ دستگاه کلر زنی گازی و مایعی بر روی تاسیسات آبرسانی روستایی و ساخت ۲۰ مخزن آب به ظرفیت پنج هزار متر مکعب از مهمترین اقدامات انجام شده در روستاها در زمینه آبرسانی بوده است.
محمدی اظهار داشت: این میزان اقدامات آبرسانی در مجتمع های  آشیری، بوسنگان، پیچاب، دیمه و تکیه، کته و منصورآباد، کلگه امیر شیخی، کله گان و شاه زینعلی، بوسنگان و  تلخاب، شادگان، برمامیون، خان احمد، دلی رباط، گوهرگان، پشتکوه، تل مویزی، برغون و گروس، بیدک و پزین، امام ضامن، مله برفی، پشتکوه و اسلام آباد و جهان آباد انجام شد.
وی ادامه داد: زیر ساخت های آبرسانی به بیش از ۷۰ روستا در این مجتمع ها انجام شد.
محمدی بیان کرد: در طول دولت یازدهم به ۴۶ روستای این شهرستان با بیش از یکهزار خانوار آب‌رسانی شده است.
وی عنوان کرد: کته، منصورآباد، چاه تلخ، دمیه، تکیه، ده توت پیچاب، شادگان، بوسنگان، پشتکوه باشت، کلگه امیر شیخی از مهم‌ترین این روستاهاست.
محمدی ابراز کرد: این تعداد روستاها بااعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال آب‌رسانی شدند.
وی تصریح کرد: ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب در روستاهای این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۴۰ درصد فرسوده است.
محمدی اظهار داشت: آب آشامیدنی سه هزار و ۷۰۰خانوار روستایی این شهرستان از ۱۶ حلقه چاه آهکی تأمین می‌شود.
شهرستان ۲۱ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۵ روستا و آبادی دارای سکنه با ۱۴ هزار نفر جمعیت است.

برگزیدگان جشنواره استانی هنرهای نمایشی در یاسوج مشخص شدند
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آثار و افراد برتر هجدهمین دوره جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری امروز پنجشنبه در شهر یاسوج مرکز این استان مشخص و تجلیل شدند.
کبری اخلاقی نیا اظهار داشت: هشت نمایش تولیدی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره یک روزه حضور داشته و با یکدیگر رقابت کردند.
وی افزود: شعار اصلی این جشنواره شامل «نمایش، تمرین زندگی و ساختن آینده» بوده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره شامل انجام کار مشترک گروهی، ایجاد همدلی، کسب مهارت و افزایش هر چه بیشتر نشاط و شادابی بین اعضای مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و کمک به رشد استعدادها و خلاقیت آنان بود.
اخلاقی نیا عنوان کرد: بر اساس رأی هیأت داوران سه اثر نمایشی برگزیده این جشنواره انتخاب و به دبیرخانه جشنواره ملی معرفی شدند.
وی ابراز داشت: هیأت داوران تندیس این جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به نمایش «من که از علف خوشمزه ترم» به کارگردانی جمیله فلاحی  از مرکز فرهنگی، هنری شماره ۲ گچساران، نمایش «شیروان» به کارگردانی اعظم امینی از مرکز فرهنگی، هنری شماره یک گچساران و نمایش‌ «پیرزن و گربه» به کارگردانی سکینه عسکری از مرکز فرهنگی، هنری لنده اهدا کردند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد برتر این جشنواره نیز معرفی و با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
اخلاقی نیا اظهار داشت: لوح تقدیر و دیپلم افتخار بخش طراحی و ساخت دکور به اعظم امینی و خسرو کاویانی در نمایش «شیروان» و لوح تقدیر این بخش به سیده کلثوم آرام در نمایش «پیرزن و گربه» اهدا شد.
وی افزود: دیپلم افتخار بخش طراحی و ساخت عروسک به جمیله فلاحی و زهرا موسوی در نمایش‌ «من که از علف خوشمزه ترم» و لوح تقدیر این بخش به کلثوم صداقتی نیا در نمایش «در حوالی شهر قصه» از مرکز فرهنگی، هنری شماره ۲ یاسوج تعلق گرفت. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لوح تقدیر بخش موسیقی به فرشید نقدی در  نمایش «من که از علف خوشمزه ترم» رسید.
اخلاقی نیا عنوان کرد: دیپلم افتخار بخش بروشور به اعظم امینی در نمایش «شیروان» و لوح تقدیر این بخش به جمیله فلاحی و فاطمه نیک جو  در نمایش «من  که از علف خوشمزه ترم» اهدا شد.
وی ابراز داشت: دیپلم افتخار بخش صداپیشگی به زهرا موسوی در نمایش «من که  از علف خوشمزه ترم» و لوح تقدیر این بخش به طور مشترک به رضوان احمدی در نمایش «پیرزن و گربه» و دیانا موسوی فر در نمایش «در حوالی شهر قصه» تعلق گرفت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیپلم افتخار بخش بازیگری مرد به کامران عیدی پور و لوح تقدیر این بخش به امیرحسین فرهنگ نسب در نمایش «کوزه طلا» از مرکز فرهنگی، هنری شماره یک یاسوج رسید. 
اخلاقی نیا اظهار داشت: دیپلم افتخار بخش بازیگری دختران به هانیه خدیوی نسب در نمایش «دختران کار» از مرکز فرهنگی، هنری شماره یک یاسوج و لوح تقدیر این بخش به طور مشترک به ستاره رحیم پور در نمایش «شیروان»، حدیث اسلام دوست در نمایش «پیرزن و گربه» و یاسمین پناه پوری در نمایش «شیروان» اهدا شد.
وی افزود: دیپلم افتخار بخش عروسک گردانی به زهرا موسوی در نمایش «من که از علف خوشمزه ترم» تعلق گرفت و ساغر صفری در نمایش «در حوالی شهر قصه» شایسته تقدیر شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دیپلم افتخار بخش نمایشنامه نویسی به علی اکبر پوررسول و در بخش بازنویسی نمایشنامه به جمیله فلاحی در نمایش «من که از علف خوشمزه ترم» رسید و سکینه عسکری در نمایش «پیرزن و گربه» شایسته تقدیر شد.
اخلاقی نیا عنوان کرد: دیپلم افتخار بخش کارگردانی به جمیله فلاحی در نمایش «من که از علف خوشمزه ترم» اهدا شد و لوح تقدیر این بخش به طور مشترک به اعظم امینی در نمایش «شیروان» و سکینه عسکری در نمایش «پیرزن و گربه» تعلق گرفت.  
وی ابراز داشت: هجدهمین دوره جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۲ سطح استانی و کشوری برگزار می شود و از هر استان نیز سه نمایش برتر راهی مرحله کشوری خواهد شد.
اخلاقی نیا گفت: در آیین پایانی این جشنواره از کتاب «عروسک ها مهربانند» و نمایشنامه عروسکی «همان لنگه جوراب راه راه» به نویسندگی فرشته حق نظری کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد. 

مدیریت رسانه ای ضرورتی انکارناپذیر در شرایط بحرانی است
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در مواقع بروز بحران، علاوه بر هماهنگی های بین بخشی و آماده باش کامل تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی، مدیریت رسانه ای و اطلاع رسانی دقیق و به موقع ضرورتی انکارناپذیر است.
حسین کلانتری اظهار داشت: گاه اطلاع رسانی ضعیف وبا تاخیر در مورد بروز حوادث پیش بینی نشده سبب بروز شایعه شده و ایجاد بحران می کند که باید این مهم به طور جدی مورد تاکید حوزه معاونت عمرانی و روابط عمومی های دستگاه های خدمات رسان و امدادی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: رسانه ها بویژه صدا وسیمای استان به همان میزان که در شرایط بحرانی و حوادث پیش بینی نشده ضعف ها، کمبودها و مشکلات مردمی را مطرح و به تصویر می کشند به جنبه های مثبت و خدمات رسانی های دستگاه های خدمات رسان و  امدادی نیز توجه کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با توجه به بارش سنگین برف شبانه روز گذشته در شهرستان های بویراحمد و دنا و برخی مناطق سردسیری استان و ضرورت ایجاد هماهنگی های بیشتر بین بخشی در این زمینه نیز گفت: خدمات رسانی دستگاه های امدادی و تاکنون قابل تقدیر بوده است.
وی تصریح کرد: البته خط قرمز شورای مدیریت بحران در این شرایط باید خسارت جانی افراد و شهروندان درمسیرها و راه های ارتباطی باشد.
وی با اشاره به اینکه در برخی محورها همچون یاسوج – کاکان تا بیش از یک متر برف به زمین نشسته است ، گفت: اولویت اصلی نیروهای راهداری و امدادی مسیرهای اصلی است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: باید از تمامی ظرفیت ها وامکانات بخش های دولتی و خصوصی ، پیمانکاران راه و شهرسازی ، بسیج ، سپاه و سایر سازمان های مردم نهاد در مواقع بروز بحران ها استفاده کرد.
کلانتری ادامه داد: با توجه به وضعیت نامساعد و ناپایدار جوی و آب و هوایی استان و برودت و کولاک شدید بویژه از صبح فردا (جمعه) مدیران دستگاه های خدمات رسان و امدادی و شهرداران به ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها آماده‌باش در محل خدمت حاضر باشند.

بیش از ۲۰۰ روستا همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: حدود ۳۰۰ روستا در مناطق برف گیر و سردسیری استان ظرف شبانه روز گذشته مسدود شده بود که هم اینک به کمتر از ۲۰۰ روستا رسیده است.
محمد نصیری راد ابراز داشت: محور یاسوج - باغچه سادات- چرام نیز به دلیل بارش سنگین برف و به دستور استاندار همچنان و از شب گذشته مسدود است.
وی تصریح کرد: نیروهای راهداری در مناطق برف گیر علاوه بر برف روبی و بازگشایی محورها ظرف شبانه روز گذشته بیش از ۶۵ مسافر در راه مانده را نجات دادند.

رهاسازی ۲۵۸ خودروی گرفتار در برف
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: با بارش سنگین برف ظرف شبانه روز گذشته نیروهای امداد و نجات این جمعیت ۲۵۸ خودرو گرفتار در برف و کولاک را طی این مدت رهاسازی کردند.
سید امان الله جهان بین افزود: بیش از ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز بین مسافران و خودروهای گرفتار توزیع شد.
وی بیان کرد: هم اینک نیز ۱۲ تیم پشتیبان و بیش از ۲۰ پایگاه امداد و نجات در سطح استان و مناطق و گردنه های برف گیر مشغول امدادرسانی و خدمات به مردم و شهروندان در مسیرهای ارتباطی هستند.
بر اساس گزارش ها ارتفاع برف در پی بارش سامانه بارشی روز چهارشنبه، در برخی مناطق همچون کاکان در شهرستان بویراحمد به بالای ۴۰ سانتی متر رسید.
بیشترین باران سامانه بارشی اخیر استان در شهر بوستان به میزان ۵۱ میلیمتر ثبت شده و در این مدت در شهرهای باشت۴۶.۵،یاسوج ۴۵.۸، گنجه ای ۴۰.۵،کاکان منصورخانی ۳۹ و لنده ۳۵ میلیمتر باران گزارش شده است.
میزان بارش باران در قلعه رئیسی ۳۳،امامزاده جعفر ۳۲.۵، سی سخت ۳۲،جاورده ۳۰،سرآسیاب یوسفی ۲۸،قلعه دختر ۲۴،دوگنبدان ۲۰.۴،دهدشت ۱۸.۸،چرام ۱۳ و لیکک ۳.۸ میلیمتر گزارش شده است.

تلاش برای بازگشایی راههای روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه ارتباطی ۲۳۰ روستای استان از روز چهارشنبه بر اثر بارش برف و باران مسدود شده که هم اینک تلاش برای بازگشایی جاده ها ادامه دارد.
محمد نصیری راد اظهار داشت: بارش شدید برف و باران روز گذشته، سبب بسته شدن راه ارتباطی بیش از ۲۳۰ روستای این استان شد، که ۹۰ درصد این روستا ها در شهرستان های بویراحمد و دنا و مابقی در بخش دیشموک کهگیلویه هستند.
وی افزود: هنوز ۲ جاده ای ارتباطی یاسوج_ اقلید و یاسوج _ چرام تا اطلاع ثانوی مسدود است و تلاش برای بازگشایی آن ها ادامه دارد.
بر اساس گزارش ها ارتفاع برف در پی بارش سامانه بارشی روز چهارشنبه، در برخی مناطق همچون کاکان در شهرستان بویراحمد به بالای ۴۰ سانتی متر رسید.

هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد به ۳۰۲ خودروی گرفتار در برف کمک کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: با بارش سنگین برف، بوردت هوا و کولاک شدید ظرف شبانه روز گذشته ، نیروهای امداد و نجات این جمعیت ۳۰۲ خودرو گرفتار در برف و کولاک در مناطق و گردنه های برف گیر را طی این مدت ازاد کردند.
سید امان الله جهان اظهار داشت: یش از ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز بین مسافران و خودروهای گرفتار در محورهای برفی توزیع شد.
وی بیان کرد: هم اینک ۱۲ تیم پشتیبان و بیش از ۲۰ پایگاه امداد و نجات در سطح استان و مناطق و گردنه های برف گیر مشغول امدادرسانی و خدمات به مردم و شهروندان در مسیرهای ارتباطی هستند.

افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز در کهگیلویه و بویراحمد/مردم به اطلاعیه‌های شرکت گاز توجه کنند
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز خواستار استفاده بهینه مردم از گاز شد.
 رحمان خادم در نشست هماهنگی شورای مدیریت بحران گفت: با توجه به برودت هوا مصرف گاز امروز پنجشنبه نسبت به روز گذشته ۵ درصد افزایش داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش مصرف داشتیم.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ماه‌های آذر و دی به ترتیب ۱۶ و ۱۷ درصد افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.
وی با بیان اینکه مشکل خاصی در خصوص گاز نداریم، مصرف گاز استان در ۲۴ ساعت گذشته تقریبا نسبت به سال گذشته ۱۷ افزایش داشته است، عنوان کرد: با توجه به وجود خطوط پرفشار به مردم توصیه می‌کنیم مصرف بهینه داشته باشند چرا که اولویت ما مشترکین خانگی است. هم‌اکنون گاز سیمان یاسوج قطع است و در صورت اعلام ستاد شرکت ملی گاز، مصارف صنعتی و سی.ان.جی‌ها با هماهنگی قطع می‌شود.
این مسوول به مردم توصیه کرد مصرف بهینه گاز را رعایت کنند و دمای خانه را بین ۱۸ تا ۲۲ درجه نگه‌ دارند، از پرده‌های ضخیم استفاده کنند و منافذ و پنچره‌ها را جهت جلوگیری از هدر رفت ببندند.
وی با اشاره به توجه مردم به اطلاعیه‌های شرکت گاز خاطرنشان کرد: ان‌شاالله بتوانیم فرهنگ مصرف بهینه را در استان داشته باشیم.

پیش‌بینی کاهش 7 تا 9 درجه‌ای دما در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به کاهش دما از فردا جمعه تا اواسط هفته آینده گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در استان بین 7 تا 9 درجه کاهش یابد.
رضا کاکاوند با اشاره به بارش برف و باران در همه مناطق استان گفت: با ورود سامانه بارشی بیشترین بارش باران روز گذشته را در منطقه بوستان با 51 میلی‌متر داشتیم، ضمن اینکه بارش‌ها در باشت 44.5، یاسوج 45.8، گنجه‌ای 40.5، سی‌سخت 32 و دوگنبدان 20.4 میلی‌متر گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ارتفاعات بارش برف در منطقه کاکان 45 سانت، سی‌سخت 30 سانت و یاسوج 10 سانت بوده است، طبق آخرین پیش‌بینی هواشناسی برای فردا جمعه جو پایدار و آرامی را پیش‌بینی می‌کنیم.
وی تصریح کرد: اما در روز شنبه سامانه بارشی جدیدی از جو استان عبور می‌کند که برای بعدازظهر شنبه بارش برف را در مناطق سردسیری و باران را در منطقه گرمسیری خواهیم داشت که البته شدت سامانه بارشی روز شنبه از سامانه بارشی روز گذشته ضعیف‌تر است.
این مسوول در پایان با اشاره به کاهش دما از فردا جمعه تا اوایل هفته آینده گفت: بین 7 تا 9 درجه کاهش دما را برای مناطق استان خواهیم داشت به طوری که دمای هوا در مناطق گرمسیری استان صفر و حتی به زیر صفر خواهد رسید.

کشف کالای قاچاق از 2 دستگاه وانت نیسان در گچساران
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از کشف کالاهای قاچاق به ازرش ۶۸۲ میلیون ریال از ۲ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از کشف کالاهای قاچاق به ازرش ۶۸۲ میلیون ریال از ۲ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سید” محمد موسوی “در تشریح این خبر گفت: مأموران پاسگاه انتظامی امامزاده جعفر(ع) شهرستان گچساران و مأموران پاسگاه انتظامی آبشیرن این فرماندهی حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری محور در محورهای مواصلاتی این شهرستان به ۲ دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک شدند و آن ها را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو تعدادی لوازم خانگی از جمله یخچال، کولرگازی، تلویزیون فاقد اسناد گمرکی کشف و ۲ نفر را دستگیر کردند.
سرهنگ موسوی ارزش کالاهای کشف شده را ۶۸۲ میلیون ریال اعلام کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: کالاهای کشف شده به اداره گمرک تحویل خودروها نیز به پارکینگ منتقل و متهمان به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

پلمب ۶ مطب و موسسه درمانی غیرمجاز در کهگیلویه
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: طی یک ماه گذشته چهار مطب و ۲ موسسه درمانی غیرمجاز در شهرستان پلمب شدند.
محمدطاهر طیب‌زادگان  اظهار داشت: طی یک ماه گذشته چهار مطب پزشک و ۲ موسسه درمانی در شهرستان پلمب شدند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: گشت‌های مشترک با نهادهای نظارتی و تشدید نظارت بر مراکز طب سنتی، مراکز خدمات پوست و مو از اهم عملکرد نظارت بر بخش درمان است.
وی بیان داشت: پزشکان متخلف و کسانی که مبالغی خارج از تعرفه مصوب اخذ کردند به تعزیرات حکومتی و کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند.
طیب‌زادگان گفت: از ابتدای شهریور ماه تاکنون افزون بر ۴۰ فروشگاه آرایشی و بهداشتی فعال مورد بازرسی قرار گرفت.
طیب‌زادگان افزود: فرآورده‌های فاقد برچسب، اصالت و تاریخ مصرف گذشته از سطح مراکز عرضه این فروشگاه‌ها جمع‌آوری و به متصدیان تذکرات لازم داده شد.
این مسوول بازدید از عطاری‌ها، داروخانه‌ها و بررسی نسخ و حق فنی و جمع‌آوری داروهای تاریخ مصرف گذشته را از جمله فعالیت‌های واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان اعلام کرد.
وی تصریح کرد: صدور پروانه موسسه‌های درمانی، مطب و مراکز درمانی متقاضیان و همچنین برگزاری کمیسیون‌های پزشکی به صورت هفتگی از دیگر فعالیت‌های واحد نظارت بر درمان در حوزه سلامت شهرستان است.

شاد برفی در «دشتک» سی‌سخت

مردم شهر سی‌سخت یک روز پس از بارش برف طاقت ماندن در خانه های خود را نداشتند و همراه با خانواده به دل طبیعت زدند و در دشتک سی‌سخت یک روز شاد را سپری کردند.

یک روز شاد برفی در «دشتک» سی‌سخت+تصاویر و فیلم

مردم شهر سی‌سخت یک روز پس از بارش برف طاقت ماندن در خانه های خود را نداشتند و همراه با خانواده به دل طبیعت زدند و در طبیعت زیبای دشتک سی‌سخت به سرسره بازی پرداختند.
در این حرکت خودش تعداد زیادی از سی‌سختی‌ها برای تفریح به این مکان آمده بودند که به دلیل ازدحام جمعیت و استقبال زیاد از این تفریح مهیج و پرنشاط تنها نظاره‌گر بودند.
به گزارش فارس؛ شهر سی‌سخت در فصل زمستان قابلیت برگزاری چندین جشنواره برفی دارد که متاسفانه تاکنون این کار محقق نشده و مردم به صورت خودجوش اقدام به برگزاری خانوادگی این برنامه ها می‌کنند.
مردم شهر سی‌سخت از ادارات مربوطه به خصوص ورزش و جوانان و میراث فرهنگی انتظار دارند که نسبت به برگزاری این برنامه ها اقدام جدی داشته باشند.




















 

ترمه سفید بر تن شهر برف و آفتاب «سی‌سخت»+تصاویر و فیلم
بارش برف درسی‌سخت باعث یک دست سفیدپوش شدن طبیعت این شهر توریستی در دامنه دنا شد.
ترمه سفید بر تن شهر برف و آفتاب «سی‌سخت»+تصاویر و فیلم
به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، بارش رحمت الهی در سی‌سخت باعث شد تا طبیعت یک دست سفید پوش شود و خوشحالی را به کانون گرم سی‌سختی‌ها بیاورد.












 







نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1