کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش مردمی از شهروندان گچسارانی و درخواست اتوبوس خط واحد:

لزورم راه‌اندازی خط اتوبوس در گچساران + نظرات مردم

2 بهمن 1398 ساعت 12:07

من همسرم بیکار هست، در این شرایط برای دو کورس یا باید تاکسی دربست کنم یا دو کورس هزینه بدهم، و تاکسی ها هم که اصلا سر خیابان سوار نمی کنند، همه شان دنبال دربستی هستند! این چه وضعیتی هست؟ به نظرم هیچ شهری نیست که اتوبوس خط واحد نداشته باشد! من واقعا از شهرداری و مسئولان خواهش می کنم بخاطر وضعیت مردم کمی به فکر باشند! شهر فقط این نیست که یک جایی را سنگ فرش کنند و تمام. ما واقعا نیاز به اتوبوس های خط واحد هم داریم.


شهروندان گچسارانی نسبت به نبود وسایل حمل و نقل عمومی در شهرستان گچساران ابراز گلایه کردند.
بنا بر این گزارش مردمی؛ در حالی که سیاست کنترل ترافیک شهری در دنیا و در شهرهای بزرگ به واسطه حمل و نقل شهری و اتوبوس‌های خط واحد مدیریت می‌شود، در شهری مثل گچساران با جمعیت بیش از 100 هزار نفر و ساختار شهری، مدیران شهری نسبت به این مسئله بی تفاوت هستند؛ با این حال، در مضیقه بودن وضعیت معیشتی مردم، تورم، عدم ثبات قیمت‌ها و گرانی در بازار بیشترین دلایل شهروندان در مطالبه و درخواستشان برای وسایل حمل و نقل عمومی است.
از طرفی یکی از دلایل شهروندان و گلایه آنها، بخاطر امنیت روانی و امنیت خاطری است که بانوان در سوار شدن به اتوبوس‌های خط واحد دارند. موضوعی که در تاکسی‌ها برخی حساسیت‌ها را برای بانوان ایجاد می‌کند.
بنا بر گزارش مردمی و به گفته یکی از شهروندان؛ چند سال پیش شهرداری اتوبوس‌های خط واحد برای قسمت پانصددستگاه و مناطق مختلفش گذاشته بود، به خاطر اینکه قیمت بلیت اتوبوس نصف قیمت تاکسی بود کمتر به خرج و مخارج ما فشار می‌آمد، ولی الان من که شوهرم ماشین شخصی ندارد، باید با همه خریدهایم تا ایستگاه تاکسی پیاده بیایم، و کرایه تاکسی هم واقعاً بالا است.
یکی دیگر از شهروندان که خانم جوانی است اینگونه گفته است: من هر بار برای کلاس‌هایم و کارهای دیگر باید به مناطق مختلف در رفت و آمد باشم، مسیر ما فقط به مرکز شهر نیست، من می‌آیم داخل شهر، دوباره باید یک کورس هزینه کنم تا خیابان پیروزی. واقعاً مگر ما چقدر حقوق می‌گیریم که باید اینهمه پول تاکسی بدهیم؟ من همسرم بیکار هست، در این شرایط برای دو کورس یا باید تاکسی دربست کنم یا دو کورس هزینه بدهم، و تاکسی‌ها هم که اصلاً سر خیابان سوار نمی‌کنند، همه‌شان دنبال دربستی هستند! این چه وضعیتی هست؟ به نظرم هیچ شهری نیست که اتوبوس خط واحد نداشته باشد! من واقعاً از شهرداری و مسئولان خواهش می‌کنم بخاطر وضعیت مردم کمی به فکر باشند! شهر فقط این نیست که یک جایی را سنگ فرش کنند و تمام. ما واقعاً نیاز به اتوبوس‌های خط واحد هم داریم.
مردی میانسال از شهروندان گفت: چند سال پیش شهرداری اتوبوس برای مردم گذاشته بود، ساعت حرکتشون نیم ساعت به نیم ساعت بود، هر چند زیاد بود و تأخیر زیاد داشت، و بی برنامه بودن، ولی باز هم این مردم و همه مون امیدواری بیشتری تا الان داشتیم، الان ما واقعاً فکر می‌کنیم این مسئولان و شهرداری به فکر مردم نیستند. نمی‌دانم می گویند به بخش خصوصی واگذار شده، می گویند پولی که درمی آورد کفاف نمی‌داد، ولی اتوبوس باید خدمات دولت و شهرداری باشد، نباید به بخش خصوصی واگذار شود. ما پول نداریم برای خرج و مخارج فرزندمان. این مسئولان یک کاری هم که ازشان برمی آید نمی‌کنند.
یکی دیگر از زنانی که از بازار میوه و تره بار خرید کرده در ایستگاه تاکسی ایستاده گفت: باور کنید اینهایی که دستم هست بیشتر از ده کیلو هست، عزیزم مگر همه ماشین شخصی دارند؟ صدای من پیرزن رو هیچکس نمیشنوه، شما صدای ما رو به فرماندار، به شهردار، به این مسئولان برسانید. من پیرزن قبلاً خرید می‌کردم، اتوبوس نیم ساعت توی ایستگاه بود، ما می‌نشستیم راحت، و بعد هم داخل بعضی از این خیابان‌ها دور می‌زد، دم کوچه‌مان پیاده می‌شدیم، داخل اتوبوس فامیل و آشنا را می‌دیدیم، روحمان شاد می‌شد. الان شما که جوانی، انرژی داری، می‌فهمید چه می گویم، صدای ما رو برسان. این‌ها که اهمیت نمی‌دهند.
یکی دیگر از مسافران در تاکسی می‌گوید: من یادم هست از زمانی که بچه بودم اتوبوس‌های شرکت نفت همیشه بودند، برای اینکه مردم اهالی شرکت نفت راحت باشند! شما ببینید چقدر به فکر مردمشان هستند، به نظرم همین الان هم باشد هنوز. چرا ما باید همیشه با تاکسی رفت و آمد کنیم؟ چرا این مردم این همه هزینه بدهند؟ از طرفی اتوبوس خدمات عمومی هست، حتماً مردم استقبال می‌کنند. الان شما ببینید نه درمانگاه عمومی در این شهر مانده، همه خصوصی شده‌اند، چیزهای دیگر هم همینطور است. حمل و نقل عمومی هم متاسفانه چنین وضعیتی است، تنها زمانی که اتوبوس‌ها خدمات می‌دهند برای پنج شنبه‌های بهشت زهرا است. شما شهرهای اطراف را بروید اینطور نیست، من شیراز دانشجو هستم، اصلاً اینطور نیست.
یکی دیگر از مسافران تاکسی گفت: ما در اتوبوس‌های خط واحد شهرداری واقعاً احساس امنیت می‌کنیم، من به شخصه از تاکسی خسته شدم، همسرم ماشین ندارد، هر بار وقتی می‌خواهم با تاکسی رفت و آمد کنم واقعاً احساس ناراحتی دارم، علاوه بر کرایه زیاد، و به دلیل کمبود فضا در تاکسی، مخصوصاً برای خانم‌ها زمانی که خرید هم کرده باشی، مشکلاتی وجود دارد. واقعاً برای ما خانم‌ها سخته که همیشه با تاکسی رفت و آمد کنیم. من از شهرداری درخواست می‌کنم فکری به حال ما کنند.  
بنا بر این گزارش یکی از مطالبات عمومی مردم از سازمان شهرداری و تاکسی رانی؛ قرار دادن اتوبوس‌های خط واحد برای مسیرهای درون شهری است و شایسته است مسئولان شهرداری به این مطالبه‌ی مردم پاسخی مناسب دهند.
 


کد مطلب: 416873

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416873/لزورم-راه-اندازی-خط-اتوبوس-گچساران-نظرات-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1