تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۱۶۸۷۱
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یاسوج مطرح کرد:

بتن ریزی بدون مجوز شهرداری یاسوج ممنوع شد/ ارائه تسهیلات تخفیف عوارض پروانه با شروع دهه فجر

۰
بتن ریزی بدون مجوز شهرداری یاسوج ممنوع شد/ ارائه تسهیلات تخفیف عوارض پروانه با شروع دهه فجر
کبنا ؛
شهرداری یاسوج آیین نامه ای صادر کرده که بر اساس آن بتن ریزی در سطح شهر ممنوع شده و با افراد و شرکت های متخلف برخورد قانونی می شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یاسوج در این باره گفت: عدم رعایت ضوابط شهرسازی و فنی از مهمترین مشکلات ساخت و سازها در شهر یاسوج است. عدم رعایت سطح اشغال در اغلب ساخت و سازهای سطح شهر باعث تضییع حقوق شهروندان شده و املاک آنها را از نظر ارزش مکانی تحت شعاع قرار داده است.
 سید ذبیح الله رمضانی  افزود: شهرداری با توجه به وظیفه قانونی که در این زمینه دارد علاوه بر تعطیل کردن اینگونه املاک و ارجاع آنها به کمیسیون ماده صد و اقدامات قانونی دیگر سعی دارد ساخت و سازهای خلاف ضوابط کنترل شود.
وی ادامه داد: اقداماتی که تاکنون انجام شده بازدارنده نبوده و تخلفات همچنان ادامه دارد به همین دلیل با قانون مند کردن بتن ریزی املاک، گام مهمی در راستای کم کردن ساخت و سازهای خلاف برداشته شده است.
رمضانی تاکید کرد: اولین گامی که شهرداری در این خصوص برداشته است تهیه مجوزی تحت عنوان مجوز بتن ریزی است که تا زمان صدور این مجوز توسط شهرداری هیچ شرکت سازنده بتن آماده یا مجریان بتن ریزی حق بتن ریزی در سطح شهر یاسوج را ندارند و در صورت مشاهده، با شرکتهای متختلف برخورد قانونی انجام می شود.
 وی یادآور شد: مجوز بتن ریزی قبل از صدور توسط شهرداری، باید توسط مهندسین ناظر و سازمان نظام مهندسی کنترل و تأیید شده  و توسط شهرداری صادر شود و در صورتی که مهندسین ناظر نسبت به تأیید مجوز بتن ریزی برای املاکی که خلاف مفاد پروانه است اقدام کنند ضمن مسدود کردن نام مهندسین در شهرداری، موضوع به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ارجاع می شود.
رمضانی با بیان اینکه بی توجهی به فصل سرما در بتن ریزی یکی از مشکلات است افزود: بتن ریزی در هوای سرد  عواقب منفی دارد در حالی که شرکتهای بتن ریز یا مجریان بتن ریزی با دستگاه ثابت (بتونیر یا میکسر ثابت) بدون در نظر گرفتن خطر یخ زدگی مصالح ، اقدام به بتن ریزی می کنند و مهندسین ناظر نیز به راحتی از کنار این موضوع عبور می کنند.
 وی ادامه داد: تا زمانی که انجام  بتن ریزی از نظر سردی هوا امکان پذیر نباشد شهرداری هیچ مجوزی صادر نمی کند و  مهندسین ناظر و سازمان نظام مهندسی نیز باید نسبت به کنترل این موضوع توجه  و دقت بیشتری داشته  باشد.
همچنین ذبیح اله رمضانی در رابطه با تسهیلات تخفیف عوارض پروانه های مسکونی، تجاری و رفاهی ، تجاری مسکونی گفت : تسهیلات تخفیف عوارض پروانه های مسکونی، تجاری و رفاهی ، تجاری مسکونی همزمان با دهه مبارک فجر در یاسوج آغاز و تا اواخر سال جاری ادامه دارد.
سید ذبیح اله رمضانی در تشریح تسهیلات شهرداری یاسوج افزود :تسهیلات تخفیف عوارض صدور پروانه های ساختمانی از سوی شهرداری یاسوج پیشنهاد شده و به تصویب شورای اسلامی شهر یاسوج رسیده است
وی گفت: پروانه های صرفا مسکونی و تفکیک عرصه و اعیان مشمول 70درصد و برای پروانه های تجاری و رفاهی 80 درصد تسهیلات اعمال می شود.
رمضانی افزود: برای پروانه های تجاری مسکونی نیز 75درصد عوارض شهرداری اعمال خواهد شد.
معاون شهردار یاسوج گفت: چنانچه مالکین محترم قصد تخریب و نوسازی ملک خود را داشته باشند پروانه جدید مشمول این تعرفه خواهد شد . 
رمضانی تاکید کرد: هر پرونده ساختمانی تنها یک بار مشمول عوارض می شود.
وی با بیان کرد: جرائم ساختمانی از جمله کمیسیون ماده صد، هزینه های نقل و انتقال و همچنین سهم شهرداری مشمول تخفیف نمی شود .
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یاسوج تصریح کرد: در ماه های بهمن و اسفند به دلیل حجم مراجعات ممکن است پرونده برخی مالکان تکمیل نگردد و شامل این تخفیف نشود، توصیه کرد : مالکان محترمی که قصد دارند از مزایای این طرح بهرمند شوند از هم اکنون با مراجعه به شهرداری و دفاتر پیشخوان نسبت به تشکیل پرونده ،تهیه نقشه و مراحل اناجم صدور مراحل پروانه اقدام نمایند. 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1