تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۱۶۸۳۹
سرسره‌بازی سیاسی در پیست اسکی کاکان؛

انتقادات شدید مدیرکل ورزش از فرماندار بویراحمد؛ اینجا میدان ورزش است نه جولانگاه انتخابات

۱۷
۰
انتقادات شدید مدیرکل ورزش از فرماندار بویراحمد؛ اینجا میدان ورزش است نه جولانگاه انتخابات
کبنا ؛از استان کهگیلویه  و بویراحمد به نام استان چهار فصل یاد می‌شود که تنها با سفر 50 کیلومتری از ناحیه سردسیری به ناگاه وارد منطقه گرمسیری می شویم استانی که مرکز آن شهر یاسوج به دلیل طبیعت زیبا و بکر پایتخت طبیعت ایران نام گرفته است.
استانی که  از داشته های خداوندی همه را یک جا در خود می بیند و از کوه و جنگل و دشت آلاله و آبشار و کوه های بلند و بیشه زارها و گونه های گیاهی و جنگلی چیزی کم ندارد.

ظرفیتی مغفول برای تفریح و اشتغال
یکی از این داشته ها پیست اسکی کاکان در 25 کیلومتری شهر یاسوج واقع در گردنه باباحسن در جاده یاسوج به اقلید است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر و مسافر و ورزشکار از اقصی نقاط ایران به خصوص از نواحی جنوبی کشور است.


 
پیست اسکی کاکان در بهترین نقطه نسبت به شهر یاسوج قرار گرفته و همه شرایط طبیعی برای  رونق یک پیست را در خود دارد و در همه سال هایی که این پیست راه اندازی شده اگر تدبیری وجود داشت اکنون در رونق شهر یاسوج و اشتغال جوانان این شهر نقش بیشتری ایفا می کرد.
پیست اسکی کاکان که زیر نظر هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد اداره می‌شود در یک کلام درگیر مسائل خانوادگی و درون طایفه ای شد و همین موجب گردید که همه اقدامات و هزینه ها و اعتباراتی که برای توسعه پیست هزینه شده بود به آسانی و در گیر و دار مسائل خانوادگی از بین برود.
به یاد داریم که در سال های ابتدایی راه اندازی پیست اسکی کاکان چه شور و ذوق و شعفی در پیست حکمفرما بود و از استان های مختلف کشور برای تفریح و ورزش به پیست اسکی کاکان مراجعه می کردند.

متولی حفظ بیت‌المال در اینجا کیست؟
متاسفانه یکی از دلایل رکود در پیست اسکی کاکان را از گذشته می توان به بی توجهی مسوولان استان نسبت داد چرا که به عنوان متولی پیست کمترین  نظارت را بر کار هیات اسکی داشتند و همین موجب شد تا بیت المال در پیست کاکان به راحتی از بین برود.
بالا برهای خراب، پیست کوب از کار افتاده کافی شاپ بی رونق و ست‌های اسکی که به سرقت رفته نمونه‌هایی از بی توجهی مسوولان به پیست اسکی کاکان است که یکی از جاذبه های گردشگری استان را به باد فنا داد.
تراژدی سرقت و یا به عبارتی به یغما رفتن امکانات ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد شاید از روزی سر باز کرد که در مجمع سالیانه هیات اسکی با حضور سید عبدی افتخاری رییس هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد این موضوع مطرح شد.

خبر تکان دهنده بود!!
در آن نشست یکی از دست اندرکاران این رشته ورزشی از سرقت تعداد زیادی ست اسکی در استان خبر داد و معلوم شد که سارقان راه‌بلد! حتی به کابل‌های برق پیست اسکی کاکان رحم نکرده‌اند و آن را کنده و با خود برده‌اند.
خبری تکان دهنده بود چرا که تأمین بیش از ۱۰۰ ست اسکی برای یک هیات ورزشی بسیار سخت و در واقع غیر ممکن است و آن هم در اوضاع و احوال کنونی که نمی‌توان خود را به اجناس و کالاها نزدیک کرد تا بخواهیم وسیله‌ای از بازار خرید کنیم.



این داستان دزدی‌ آن گاه دردآور است که در همان نشست مجمع سالیانه اسکی بسیاری از حاضران معتقد بودند که سارقان آگاهی کافی به همه داشته‌های اسکی استان داشته‌اند و از این خانواده جدا نیستند.
به گزارش فارس از یاسوج هر چند که بخیل شدن آسمان بر زمین در سال های اخیر هم یکی از دلایل رکود در پیست اسکی کاکان بوده اما نگهداری ضعیف از این سرمایه استانی و ملی وظیفه مسوولان است.

وعده استاندار عملی می‌شود؟
در سفر چند روز پیش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به گردنه باباحسن و در نزدیکی پیست، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاران قول داد که ظرف چند روز آینده با اقداماتی که انجام شده پیست اسکی کاکان راه اندازی شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم از تعمیر برفکوب و بالابرها خبر داد و گفت: همه تلاش خود را برای تعمیر و تجهیز وسایل و امکانات پیست اسکی کاکان خواهیم کرد.
در همین خصوص به سراغ مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم تا از وی آخرین وضعیت پیست اسکی کاکان را جویا شویم.
سید محمد تقی علوی با بیان این که آقای استاندار به جد پیگیر راه اندازی پیست اسکی کاکان است اظهار کرد: کارها تقریبا انجام شده و پمپ ها هم آماده بستن توسط تعمیرکار است.
علوی ادامه داد: تنها مشکل ما در پیست اسکی کاکان برفکوب است که بقیه به تدریج در حال آماده شدن بوده که بنا به گفته رئیس هیات اسکی استان تا روز پنج شنبه راه اندازی می‌شود هر چند که از وی به جد خواسته ایم تا کار امروز را به فردا محول نکند.

انتقاد شدید از سیاسی‌کار آقای فرماندار
وی در ادامه با انتقاد شدید از فرماندار شهرستان بویراحمد که به جای  رفع مشکلات تنها به دنبال انتقام جویی است اظهار کرد: متاسفانه آقای فرماندار که هیچ اطلاعی از اسکی و بالابر و برف‌کوب ندارد حرف‌هایی را به زبان می‌آورد که همه رنگ و  بوی سیاسی انتخاباتی و انتقام جویی دارد.
علوی خطاب به شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد گفت: شما اگر دلسوز ورزش و اسکی بودید در شورای برنامه ریزی شهرستان بویراحمد اعتباری برای رفع مشکل پیست می گذاشتید.
وی گفت: آقای فرماندار شما قبل از آن هم وقتی که معاون فرماندار بویراحمد بودید هیچ کاری برای پیست اسکی کاکان نکردید و تنها شعار می‌دهید و هدفی جز سیاسی کاری  ندارید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با مخاطب قرار دادن دوباره فرماندار بویراحمد نسبت به سرقت امکانات پیست اسکی کاکان گفت: شما به عنوان مسوول امنیت منطقه وقتی که 150 ست اسکی به سرقت رفت کجا بودید و چه می کردید که اکنون در گرما گرم انتخابات دلسوز اسکی شده‌اید؟

اینجا میدان ورزش است نه جولانگاه انتخابات
وی گفت: اگر دلسوز ورزش هستید مثل دلسوزی که برای انتخابات و برگزاری میتینگ‌های سیاسی دارید تلفن‌ها را در مواقع ضروری جواب دهید به همین خاطر هرگز اجازه سیاسی کاری به هیچ فردی و شما آقای فرماندار در حوزه کاری  خود نمی دهم و همه هم می‌دانند که ورزش  جولانگاه سیاسی کاری و رسیدن به مطامع سیاسی نیست.
علوی گفت: جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن اذهان از آقای فرماندار می‌پرسم چه ربطی دارد که وقتی در شورای ترافیک هستیم به مشکل سرویس‌های بهداشتی پیست اسکی کاکان اشاره می‌کنیم، این دو موضوع چه ربطی به هم دارند این کارها به غیر از انتقام جویی سیاسی نام دیگری هم دارد؟.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
جای تقدیر وتشکر داره از مدیرکل ورزش وجوانان استان .درضمن اقای فرماندار اینحا محیط انتخابات نیست محیط ورزشی برای جوانان استان خدا جای دیگر روزی بهت بده
ح
Romania
جای تقدیر وتشکر داره از مدیرکل ورزش وجوانان استان .درضمن اقای فرماندار اینحا محیط انتخابات نیست محیط ورزشی برای جوانان استان خدا جای دیگر روزی بهت بده
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بدبختی ما اینجاست که غیربومی ها را میاریم مدیر کل میکنیم که فرزندان خدوم استان را از صحنه بیرون کنن
Romania
از آقایون فرمانداران وبخشداران وهمه مسولین استدعا داریم همواره خداراناظر کارخویش قرار بدهند وبدانند چشمان مردم محروم وشهیدپرور استان هم تیزبین وهم ریزبین میباشد.وهرکس درهرمقام وجایگاهی وازهرجناح وحزبی که باشد.ودنبال مسائل سیاسی و...باشند خیلی زود رسوا خواهند شد. ان شاالله
شهروند
Iran, Islamic Republic of
استاندار از فرماندارش خواسته که تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنه و این ارتباطی به مسایل سیاسی ندارد و مدیرکل محترم بفرمایند ایشون چه کرده اند در این چند سال ؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
استاندار از فرماندارش خواسته که تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنه و این ارتباطی به مسایل سیاسی ندارد و مدیرکل محترم بفرمایند ایشون چه کرده اند در این چند سال ؟
شهابی
Iran, Islamic Republic of
سلام.ای کاش مدیرکل ورزش و جوانان استان به جای برف بازی ،از نزدیک به درد و دل جوانان این استان گوش میکرد.یک استان با این ظرفیت
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام خواهشمندیم مدیر کل تربیت بدنی یک بار که شده گزارش و عملکرد یک ماه از تربیت بدنی را در رسانه ها منتشر نماید تا مردم بفهمند بازده تربیت بدنی چیست موقع فوتبال می گوید شهرداری تیم بگیرد موقع رسیدگی به اسکی می گوید گردشگری یک زمین چمنی چندسال ساختن که مخروبه شده و حتی یک دستشویی و شیر اب ندارد پس این هزینه ورزش همگانی که می گیرید کجا هزینه می کنید اگه کسی کلا تربیت بدنی را منحل کند بزرگترین خدمت را به کشور انجام داده است جالب اینجاست تعداد زیادی کارمند دارد و سر ماه اضافه کار هم دریافت می کنند
بویراحمدب
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام خواهشمندیم مدیر کل تربیت بدنی یک بار که شده گزارش و عملکرد یک ماه از تربیت بدنی را در رسانه ها منتشر نماید تا مردم بفهمند بازده تربیت بدنی چیست همه می دانند که تربیت بدنی یک نهاد تشریفاتی و فاقد بازده بوده . موقع فوتبال می گوید شهرداری تیم بگیرد موقع رسیدگی به اسکی می گوید گردشگری یک زمین چمنی چندسال ساختن که مخروبه شده و حتی یک دستشویی و شیر اب ندارد پس این هزینه ورزش همگانی که می گیرید کجا هزینه می کنید اگه کسی کلا تربیت بدنی را منحل کند بزرگترین خدمت را به کشور انجام داده است جالب اینجاست تعداد زیادی کارمند دارد و سر ماه اضافه کار هم دریافت می کنند
ایوبی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی که باید،دیگه کسی مثل آقای علوی نمیتونه خودشو .دکتر بهرامی قدر دان ورزشکاران و ورزش دوستان هست.
خدیر
Iran, Islamic Republic of
این شهر چقدر پتانسیل داره.ولی یکی مثل علوی به جای اینکه رسیدگی کنه به مسائل می رسه.آقای علوی به فکر ورزش و ورزشکاران این شهر باشید،حالا آقایان اظهار نظر کردن دلیل نمیشه شما موقع دعواتون از ورزشکاران مایه بزارید و موقع حمایت سر سره بازی سیاسی کنید.لطفا به هوش باشید
گچساران
Iran, Islamic Republic of
ورزش یاسوج کجا گچساران کجا حالا متوجه میشوید گچساران ورزش قوی و حرفه ای دارد در همه عرصه ها
علی از چشمه چنار
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای علوی شما بگوئید خدا وکیلی توی این جند سالی که مدیرکل هستی برای ورزشهای زمستانه چکار کرده ای،تا انجا که از معاون میراث استان شنیده ایم،پیست کوب هم میراث فرهنگی خریده،این تجهیزات هم قبل از شما مستقر شده،قبل از انکه دیگران مقصر بکنی وفرافکنی بکنید .خودتان بگوئید چکار کرده اید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی اقای علوی.به ورزش استان
احساس خواه
Iran, Islamic Republic of
آقای مدیر کل شما در برنامه رودرو با مجری گری آقای عادل زاده در جواب پیامک ما یک کلیپی را که معلوم نبود از کجاهست نشان دادید گفتید اعتبار تامین شده پیست اسکی گاز دارد پمپ ها درست شده پول برای تعمیر برفکوب هست آقای استاندار قول همکاری دادند حالا بعد از ۵ ماه کو چرا
کاظمی زاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقتدار فرماندار . مدیرکل ورزش باید پاسخگو باشه فقط به فکر حفظ صندلی مدیرکلی هستند
محمدی
United States
به نظر می رسد آقای. نمی تواند بی طرفی خود را حفظ کند...آیا چنین فردی می تواند از .محافظت کند؟! استاندار محترم لطفا به ایشان تذکر جدی بدهید!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1