تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۱۶۷۹۰
کبنا گزارش می‌دهد

دستگاه قضایی مانع تعطیلی ۲۲ واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد شده است / تذکرات انتخاباتی رئیس سازمان بازرسی کل کشور / ورود بازرسی به جرائم عمومی نمایندگان مجلس

۰
کار سخت یک مدیر در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛با حضور حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام درویشان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس کل دادگستری و سایر مسوولان کهگیلویه و بویراحمد ابوالفتح ابوالهادی به عنوان رئیس بازرسی استان منصوب و از خدمات سید نواب دانشی سرپرست و کرمی رئیس پیشین بازرسی استان تجلیل شد.

مچ سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال را قطع می‌کنیم
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مچ سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال را قطع می‌کنیم.
حجت‌الاسلام حسن درویشیان در این مراسم شهید سلیمانی را نماد مقاومت و مبارزه با تروریست دانست و اظهار کرد: این سردار رشید به دست تروریستی‌ترین دولت دنیا ترور شد و به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت که به برکت خون این شهید و شهدای ترور فرودگاه بغداد تحولی ایجاد شد.
  رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: به فرموده  مقام معظم رهبری یکی از خصوصیات شهید سلیمانی  اخلاص بود. او هیچ‌گاه حاضر نشد مطرح شود بارها پیشنهادهای اجرایی به ایشان شد اما از این سمت‌ها فراری بود وقتی به ایشان گفته می‌شد به جهت محبوبیتی که دارید نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوید می‌گفت من نامزد شهادتم.امیدوارم راه، مکتب و منشی که این شهید نشان داده را بشناسیم و ادامه دهیم.
بستر فساد باید از بین برود
وی در  بخش دوم اظهارات خود با بیان اینکه امید جدیدی که در دوره قوه قضاییه ایجاد شده را همه می‌دانند و نقل می‌کنند گفت: در کنار این امید و اعتماد، انتظاری از سوی مردم ایجاد شده که رئیس کل دادگستری مدام تاکید دارد که این امید را پاس بداریم و اجازه ندهیم به یاس تبدیل شود.



این مسوول گفت: حتی خود آیت الله رئیسی تا  ساعت ۱۲ شب در دفتر کارشان مشغول هستند لذا این روحیه جهادی و انقلابی رئیس قوه قضاییه باید در همه دستگاه‌ها و ارکان نظام ایجاد شود و قدردان فرصت خدمتگزاری به مردمی که در تشییع پیکر سردار سلیمانی حماسه آفریدند و در نماز جمعه گذشته باشکوه حضور یافتند و معادلات دشمن را بر هم زدند و نقشه‌های دشمن را نطفه خفه کردند باشیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:  اگر کسی روزی تردید داشت که امریکا در حوزه نظامی نمی‌تواند کاری کند الان به یقین رسیده که همه این ها به برکت حضور مردمی که با وجود مشکلات و فسادهایی که می‌بینند و می شنوند اما پای نظام ایستاده‌اند که همه این را باید قدر بدانیم.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های حکمرانی خوب و مدیریت مطلوب مسئله نظارت است که در بیش از ۱۴۰ آیه قرآن خداوند نظارت را مطرح کرده، گفت: باید به نظارت‌های درون دستگاهی بیشتر توجه شود. موضوع نظارت به عنوان یک وظیفه ملی و قانونی مورد توجه باشد چرا که هدف دیگر نظارت هدایت است، ضمن اینکه در وظیفه اصلی پیشگیری، از دستگاه‌ها مطالباتی داریم.
وی با اشاره به اینکه دنبال مچ‌گیری نیستم در خصوص تذکر به کسانی که از بیت‌المال سوء استفاده می‌کنند، گفت: کسانی که علی‌رغم تذکرات بی‌اعتنایی کنند را نه تنها مچ‌گیری می‌کنیم بلکه مچ آنها را قطع می‌کنیم و قبول نداریم می گویند بازرسی جسارت را از تصمیم‌گیران نظام گرفته است.
وی به نیرو و سرمایه انسانی پاک و مخلص اشاره کرد و گفت: هیچ چیزی قابل قیاس با سرمایه انسانی نیست، یکی از اولویت‌های ما صیانت از مدیران ارزشمند و شجاع است که در این شرایط تحریم  سوء استفاده نمی‌کنند، ضمن اینکه نباید تحریم و شرایط کشور فرصتی برای سوء استفاده کنندگان باشد.



درویشیان بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات که دنبال می کنیم این است که برخی مشکلات کشور  ناشی از بستر و ساختار فسادزا است که باید به کمک دولت و مجلس شناسایی و برای پیگیری همت شود.
وی با بیان اینکه بستر فساد را باید از بین بریم، افزود: یکی از علل زمین‌خواری و فساد عدم اجرای قانون کاداست است که این مایه تاسف است که ما نسبت به سایر کشورها عقب هستیم و فقط ۲۵درصد اجرا شده است، بسیاری از فسادها و تصرفات ناشی از همین موضوع است.



درویشیان با تأکید بر اینکه قدردان مردم باشیم، عنوان کرد: توصیه می‌کنم اقدامی صورت نگیرد که موجب رنجش مردم این استان چه در جذب نیرو چه در سایر اقداماتی که حساسیت ایجاد می‌کند شود این را بدانید به شدت از سمت مردم رصد می شوید باید از موضوع اتهام خود را دور کنید و ارتباط خوبی با مردم داشته باشید.
درویشیان تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی برای انجام وظیفه نظارتی استفاده می‌کنیم و آمار قابل توجهی بازرس افتخاری داریم که بیشتر اطلاعات آنها کارساز است، گفتمان ضد فساد در قوه قضاییه راه افتاده و اجازه نمی‌دهیم کسی  به بیت‌المال دست درازی کند و فساد اقتصادی در این شرایط داشته باشیم.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: متاثر شدم با این همه ظرفیت نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است که این به عنوان یک مسئله پیگیری می‌شود.



دستگاه قضایی مانع تعطیلی ۲۲ واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد شده است

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی در چند ماه اخیر مانع تعطیلی و بیکاری کارگران ۲۲ واحد تولیدی شد.
حسن نگین‌تاجی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد یکی از وظایف مهم قوه قضاییه که در قانون به آن اشاره شده را بحث حقوق عامه دانست و گفت: یکی از مطالبات به حق مردم از دستگاه قضایی برخورد با تغییر کاربردی‌ها غیرمجاز، واگذاری‌های غیر مجاز اراضی، استخدام عیرقانونی، تصرف اراضی ملی و مباحثی است که جز حقوق عامه است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای دفاع از حقوق عامه قانون خاصی تعریف شده و در سند تحولی که رئیس قوه قضاییه به مقام معظم رهبری تقدیم کرد یکی از اولویت‌های اساسی همین بحث حقوق عامه است طوری که مردم به دستگاه قضایی امیدوار شدند.
وی با بیان اینکه حتی در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری اقداماتی صورت گرفته گفت: در همین چند ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ۲۲ واحد تولیدی اقداماتی صورت گرفته که جلوی تعطیلی و اخراج کارگران گرفته شد که این از اقدامات خوب دستگاه قضایی است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سیاست بازرسی در جهت حمایت از تولید است و ساختار این سازمان بستر فساد را از بین می‌برد تا تخلف و فسادی صورت نگیرد و امکان تخلف نباشد.
نگین‌تاجی با بیان اینکه هدف بازرسی لزوما تشکیل پرونده قضایی نیست بلکه پیشگیری، اصلاح،  ساختار معیوب و بهبود خدمات سازمان‌های اداری است، افزود: دنبال مچ‌گیری و تخریب مدیران نیستیم.
وی با اشاره به احیای فرهنگ نظارت پذیری توسط سازمان بازرسی گفت: باید این فرهنگ‌ که ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد در اولویت قرار گیرد.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه گفت: در اطاله دادرسی فرهنگ نظارت احیا شده و در همین زمینه ۴۰ درصد پرونده‌های مسن مختومه شدند و همه فهمیدند هدف بازرسی مچ‌گیری نبوده بلکه شناسایی آسیب‌ها و رفع آنها است لذا احیای این فرهنگ اولویت بازرسی خواهد بود.
نگین‌تاجی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید اولویت بازرسی باشد بحث آموزش حقوقی در پیشگیری از وقوع جرم است که مدنظر مدیرکل جدید بازرسی قرار گیرد.
تذکرات انتخاباتی رئیس سازمان بازرسی کل کشور
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کارکنان دولت چه مدیر و چه کارمند، نباید از امکانات دولتی در وقت اداری برای تبلیغ نامزدهای مجلس اقدام کنند که این اقدام، تخلف و جرم بوده و قابل تعقیب است.
تذکرات انتخاباتی رئیس سازمان بازرسی کل کشور
حجت‌الاسلام حسن درویشیان در خصوص صیانت سازمان بازرسی از محیط زیست اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به طور جدی همه مسوولان دستگاه‌های مرتبط و ما به عنوان دستگاه نظارتی باید دنبال کنیم، موضوع مهم محیط زیست است. یکی از بخش‌های حفظ محیط زیست، جنگل‌ها هستند و با توجه به اینکه کشور ما یک کشور خشک است، باید از جنگل و فضای سبزی که داریم صیانت کنیم.
وی بیان کرد: از جنگل‌ها باید بیشتر از اراضی غیرجنگلی مراقبت شود و اجازه سوء استفاده، تصرف، تخریب، تجاوز و تغییر کاربری را ندهیم که در کنار سایر موضوعات زمین و اراضی، حفظ جنگل‌ها در دستور کار سازمان بازرسی است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند مانع تصرف اراضی و جنگل‌ها شود، سند‌دار کردن اراضی و پیگیری جدی قوه قضاییه است که با هر بهانه‌ و با دور زدن قانون نباید به اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه تصرف داده شود.
درویشیان عنوان کرد: دریاخواری، کوه‌خواری، زمین خواری، جنگل‌ها و بستر و حریم رودخانه مورد تصرف و تعدی قرار گرفت و در سیل چند استان در نتیجه عدم توجه مسوولان آن زمان در صیانت از بسترها و حریم رودخانه خسارتی وارد شد که برای برخی از آنها پرونده کیفری تشکیل شده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره واحدهای شن و ماسه در حریم و بستر رودخانه بشار و عدم اجرای احکام گفت: موضوع را بررسی می‌کنم؛ پیشنهادات سازمان بازرسی در زمان بازرسی برای دستگاه‌ها لازم‌الاجراست و اگر اجرا نکنند تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند. باید ببینیم چرا احکام اجرا نشده آیا موانعی و مشکلاتی بوده یا کوتاهی صورت گرفته است. معتقدیم مردم باید به دستگاه‌های نظارتی کمک دهند.
ورود بازرسی به جرائم عمومی نمایندگان مجلس
این مقام قضایی در خصوص انتخابات مجلس نیز گفت: سازمان بازرسی یکی از ماموریت‌هایی که در همه انتخابات دارد و اعلام کردیم، این است که کارکنان دولت چه مدیر و چه کارمند نباید از امکانات دولتی در  وقت اداری برای تبلیغ یک کاندیدا اقدام کنند که تخلف و جرم بوده و قابل تعقیب است. این موارد اگر گزارش شود همکاران ما در مرکز استان حتما به مرکز قضایی منعکس می‌کنند و برخورد لازم صورت می‌گیرد. ضمن اینکه به همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی خصوصا مدیران توصیه می‌کنم نظارت کنند تا از امکانات دولتی له یا علیه نامزدها استفاده نشود.
درویشیان در پاسخ به سوالی مبنی بر تخریب اراضی و جنگل‌ها در اجرای پروژه‌های عظیم عمرانی گفت: برای پروژه‌های عظیم عمرانی خیلی از طرح‌های ملی در مرکز تصویب می‌شود و نحوه اجرای طرح‌ها در قرار داد پیش بینی شده که اگر در نحوه اجرایی طرح تخطی شود برخورد می‌کنیم.
وی در خصوص نظارت بر نمایندگان مجلس هم اظهار داشت: نظارت در حوزه قانونگذاری و نظارتی نمایندگان بر عهده شورای نگهبان است و مجلس در این خصوص هم آیین‌نامه‌ای دارد، اما هر شخص حقیقی و حقوقی که خارج از حوزه نمایندگی جرم و تخلفی مرتکب شود و آن جرم محرز شود، پیگیری می‌کنیم. در جرائم عمومی هیچ فرقی میان نماینده و غیرنماینده وجود ندارد.
فارس هم در مطلبی با عنوان «کار سخت یک مدیر در کهگیلویه و بویراحمد؛ از حجم وسیع قانون‌گریزی تا میل به استخدام‌های آن چنانی» نوشت: وابستگی‌های فامیلی موجب شده تا شاهد برخی از مشکلات و آسیبها در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم که در سال های اخیر موضوعاتی مثل طایفه سالاری اداری و پارتی بازی در بکارگیری و استخدام نیروها را با همه وجود احساس کنیم.
 پس از گذشت چندین ماه که اداره کل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست اداره می‌شد امروز و با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور مدیرکل جدید این  دستگاه نظارتی در استان معرفی شد.
استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت بسیاری از استان های کشور استانی نوپا به شمار می رود و به همین دلیل نسبت به سایر استان های کشور برخی امور را کمتر تجربه کرده است.
استانی که مردمانی انقلابی و پای کار دارد اما به دلایل مختلف از جمله مسائل عشیره ای و طایفه ای برخی قوانین به درستی در استان اجرا نمی شود.
همین وابستگی‌های فامیلی موجب شده تا شاهد برخی از مشکلات و آسیبها در استان باشیم که در سال های اخیر موضوعاتی مثل طایفه سالاری اداری و پارتی بازی در بکارگیری و استخدام نیروها را با همه وجود احساس کنیم.
استان کهگیلویه و بویراحمد با همه ظرفیت هایی که دارد از قافله توسعه عقب مانده است و دلیل آن هم عدم التزام و رعایت قانون در ادارات و دستگاهها و توسط مسوولانی است که طایفه و جناح را بر منافع مردم مقدم می دارند.
از این جاست که باید وظیفه و رسالت دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی را بسیار سنگین دانست چرا که در صورت هرگونه کوتاهی در نظارت شاهد مشکلات به مراتب بیشتر و قانون شکنی های سنگین تر در استان خواهیم بود.
در سالهای اخیر رشد پارتی بازی و قانون شکنی در به کارگیری نیروهای اداری در استان کار را به جایی رساند که احکام سنگینی مثل شلاق برای برخی از مسوولان استان صادر شد و یا که بکارگیری فله ای نیرو در برخی ادارات به گونه ای بود که صدای اعتراض مردم درآمد و همان نیروها که بیش از ماه ها به کار گرفته شده بودند از کار برکنار شدند و این گونه بسیاری از خانواده ها دچار آسیب های روحی شدید شدند.
مشکلات کهگیلویه و بویراحمد تنها در استخدام های فله‌ای و طایفه‌ای خلاصه نمی شود بلکه پارتی بازی در بسیاری از ادارات و در زمینه های مختلف موجب نارضایتی مردمی بیش از همه دوره ها شده است.
زمین خواری و تعدی و تجاوز به اراضی ملی و خاموشی دستگاه ها در برابر چنین اقدامات سودجویانه هم موجب بروز مشکل جدی در استان شده است.
استفاده شخصی از بیت المال و همچنین ارائه تسهیلات به افراد خاص و از بین رفتن سرمایه کشور و استان توسط عده‌ای خاص که به غیر از سودجویی کار دیگری برای استان نکرده اند موضوعی است که ابوالهادی مدیرکل جدید بازرسی استان می بایست در دستور کار قرار دهد.
 شاید یکی از دستگاه هایی که اگر شبانه روز و به همه توان در این استان فعالیت کند باز هم در اجرای وظایف و ماموریت خود وقت کافی و مقتضی نداشته باشد سازمان بازرسی است چرا که با حجم عدیده ای از  چنین تخلفاتی در استان روبرو بوده و هستیم.
سازمان بازرسی در دوره کنونی که دستگاه قضایی و به خصوص رئیس آن عزم جدی برای مقابله با فساد در کشور دارد باید برای ترسیم مسیر درست استان و عبور از تخلفات با همان رویکرد آیت الله رئیسی انجام وظیفه کند تا بلکه کهگیلویه   و بویراحمد روی ریل و روال عمل به قانون قرار گیرد.
سازمان بازرسی می‌تواند در خصوص اعتباراتی که تاکنون در استان هزینه شده و نحوه هزینه و دستاوردهای آن در همه حوزه‌ها از جمله در زمینه کشاورزی و صنعت و گردشگری تحقیق کرده و اگر خطایی بوده با برخورد قاطع اجازه ندهد از این پس و بیشتر از این به استان و مردم مظلوم آن اجحاف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1