تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : ۴۱۶۷۸۰
رپورتاژ آگهی؛

از حمام های سنتی ترکیه تا ساحل بلک؛ دیدنی های تفریحی تور ترکیه

۰
از حمام های سنتی ترکیه تا ساحل بلک؛ دیدنی های تفریحی تور ترکیه
کبنا ؛
آکواریوم استانبول و آکواریوم آنتالیا
استانبول دارای اکوارویم بزرگی در منطقه ای خارج از شهر می باشد که با سرویس های رفت و برگشت می توان به انجا رفت و چند ساعتی را می توان برای گردش و تفریح و بازدید از سایر بخش های این مجموعه اختصاص داد. در اکواریوم استانبول سعی شده تا از هفده بخش جداگانه تمامی اب های دنیا پوشش داده شود و ابزیان هر بخش از اب ها و دریاها در ان بخش گرداوری و نگهداری می شوند و محیطی شبیه به محیط زندگی خودشان از لحاظ نور و درجه حرارت اب برایشان فراهم شده است. بازدید از بخش های اکواریوم بزرگ استانبول از دریاهای استانبول شروع شده و به اقیانوس ها ختم می شود و در نهایت به جنگل های بارانی می رسد که مجموعه ای کامل از لحاظ دوزیستان، خزندگان، مارها و جانوران موجود در این جنگل هاست. بخش های متنوع و مهیجی در انتظار شما خواهد بود و چیزهای شگفت اور و دیدنی های جذابی را در این بازدید تماشا خواهید نمود. در کنار آکواریوم بزرگ استانبول، مجموعه رستوران و کافه و محوطه هایی برای خرید سوغات و یادگاری های سفر وجود دارد. اکواریوم آنتالیا نیز در حاشیه شهر قرار دارد و دارای تونل بسیار طولانی به اندازه بیش از صد متر می باشد که این مجموعه خود را دارای طولانی ترین تونل شیشه ای اکواریومی در دنیا می داند و در طول گذر از این تونل از انواع کوسه های خطرناک و ماهی های غول پیکر و سایر ابزیانی که تاکنون ندیده اید بازدید می کنید. اکواریوم آنتالیا دارای تالارهای جداگانه مربوط به آب های مختلف دنیاست و موجودات و ابزیان هر بخش متفاوت و مختص یک منطقه از اب های کره زمین می باشد.
حمام های سنتی ترکیه
در تور ترکیه  و بیشتر شهر های توریستی ترکیه حمام های سنتی وجود دارند که بیشتر انها در همان ساختمان های بافت قدیم خود بازسازی شده اند و امروزه به یک جاذبه ی توریستی پر طرفدار در ترکیه تبدیل شده اند و توریست ها استقبال بی نظیری از این حمام ها می کنند. این حمام ها با اداب خاصی انجام می شود و پس از حمام ترکی می توان از یک ماساژ بهره برد که در انجا انجام می شود. حمام خرم سلطان یکی از مشهورترین حمام های ترکی در استانبول است که در مکانی فوق العاده با معماری عثمانی قابل استفاده برای توریست ها می باشد. این حمام دارای بخش های بزرگ گرمخانه و قسمت ماساژ و سایر قسمت هاییست که با آداب خاص ترکی انجام می شود . توصیه می شود در پایان سفر خود تجربه حمام ترکی را از دست ندهید و خستگی سفر را از تن به در کنید.
بازار سنتی مارماریس
به گزارش سفر باتو ، بازار سنتی مارماریس در قلب تاریخی این شهر قرار گرفته است و مارماریس را با لقب جواهر ترکیه می شناسند. مارماریس دارای مناظر زیبای دریایی و در روبرویش مناظر زیبا و سرسبز کوهستانی و جنگلی می باشد که از لحاظ اب و هوا جزو خوش آب و هوا ترین شهر های ترکیه است . در بازار مارماریس محصولات سنتی چرمی چراغ اویزهای رنگارنگ عثمانی زیورالات لباس های متنوع و انواع کیف و کفش های چرمی با کیفیت یافت میشود .در این بازار که بیش از هزار مغازه دارد می توان انواع شیرینی جات ترکی از باقلوا گرفته تا لوکوم های خوشمزه و رنگارنگ را در طعم های مختلف به صورت تازه تهیه نمود و از انواع قهوه های اصیل ترک خرید نمود. این بازار محیطی توریستی دارد و چانه زنی روال خرید کردن در آن میباشد. در داخل بازار کافه هایی قدیمی وجود دارند که بازسازی شده اند و پس از ساعتی گردش و عکاسی می توانید در آنجا به یک میان وعده قهوه و باقلوا خود را مهمان کنید .
امفی تئاتر بدروم
امفی تئاتر بدروم از یادگاره های دوران روم باستان می باشد که در منطقه ای تاریخی در حاشیه شهر قرار گرفته و مناظر زیبای دریایی را از وسط امفی تئاتر همانند قاب عکسی می توان تماشا نمود و عکاسی کرد .این امفی تئاتر امروزه جزو بناهایی است که پس از گذشت قرن ها هنوز بسیاری از قسمت هایش سالم بر جای مانده است و امروزه در مناسبت های مختلف و به خصوص در فصل تابستان برنامه های فرهنگی جشنواره ها و کنسرت ها هنوز در ان اجرا شده و چند هزار نفر می توانند در انجا حضور داشته باشند. در منطقه ی امفی تئاتر بدروم جاذبه های تاریخی دیگری هم وجود دارند. مانند موزه ای در فضای باز می توانید از خرابه های بیزانسی و روم باستان دیدن داشته باشید.
ساحل بلک در انتالیا
این منطقه ساحلی جزو جاهایی است که به دوستداران طبیعت توصیه شده و در ان تنوع محیط طبیعی و سواحل تمیز کامل بوده و روزها می توان در انجا در هتل های متنوع و به قیمتش اقامت داشت. سواحل بلک بسیار تمیز بوده و به خوبی به ان رسیدگی می شود و یکی از بهترین گزینه ها برای زوج های جوانی است که به دنبال گذراندن تعطیلات در محیطی ارام و دل انگیز می باشند.
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1