کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای اداری کهگیلویه مطرح شد

گلایه «صلواتی» از نظارت بر انتخابات؛ جلوی تطمیع و تهدید عزت مردمِ کهگیلویه را بگیرید! + پاسخ فرماندار

29 دی 1398 ساعت 15:25

خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی، با بیان اینکه از نهادهای نظارتی بر انتخابات واقعا گلایه مندم، وارد میدان شوید، تصریح کرد: چرا در آستانه انتخابات،کسانی مردم را تطمیع می کنند با بسته های غذایی،ارزاق های مختلف به سمت خانواده ها،بعضی از نهادها، این شان مردم کهگیلویه نیست!


پیش از ظهر امروز (29 دی ماه) جلسه شورای اداری کهگیلویه با حضور، فرماندار، رئیس دادگستری، ائمه جمعه و دیگر اعضا در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
حجت الاسلام صلواتی، خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی در این نشست، با اشاره به وضعیتِ بد انتخابات در شهرستان کهگیلویه، اظهار کرد: عده‌ای در سطح شهرستان بچه‌های منطقه را سوختند و متاسفانه شخصیت‌هایی که از جهت علمی دارای تعهد، تخصص و خیلی خصوصیات دیگر هستند که باید در صحنه بودند الان نیستند.
صلواتی یکی از علت‌های اساسی این آسیب را کم کاری فعالان سیاسی، فعالان فرهنگی و کسانی که عهده دار کار بودند دانست که در این زمینه خوب کارنکردند.
وی افزود: حال که به این انتخابات رسیدیم، در هر کوچه‌ای از هر راننده تاکسی‌ای یا هر فردی بپرسیدنتیجه انتخابات چه می‌شود؟ می‌گوید هر کسی که پول دارد، لیدر دارد می‌تواند، که این یک مصیبت است برای شهرستان با عظمت و با فرهنگ کهگیلویه که چنین فکری بر آن حاکم شود!
صلواتی با بیان اینکه از نهادهای نظارتی بر انتخابات واقعاً گلایه مندم، وارد میدان شوید، تصریح کرد: چرا در آستانه انتخابات، کسانی مردم را تطمیع می‌کنند با بسته‌های غذایی، ارزاق‌های مختلف به سمت خانواده‌ها، بعضی از نهادها، این شان مردم کهگیلویه نیست!
حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: وارد میدان شوید جلوی کسانی که مردم را تطمیع و عزت آنها را تهدید می‌کنند، بگیرید، در بعضی از مناطق در آستانه انتخابات متاسفانه چنین فضایی هست می‌بینیم.
وی افزود: در آستانه انتخابات بعضی مدیران شروع به کار کردند درشان این مردم نیست، جاده قلعه رئیسی به دیشموک شان این مردم نیست کجایید؟
خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی گفت: باید پیش از برگزاری این انتخابات و برای آینده چاره اندیشی کرد، همه به حضور حداکثری و بانشاط مردم در انتخابات کمک کنیم و و اگر حرفی می‌زنیم باید پایان بیاستیم.
صلواتی با بیان اینکه همه، واحدهای فرهنگی، مسئولین باید پای کار باشند و به انتخاب اصلح کمک کنیم، گفت: انتخاب اصلح یعنی نه به اشرافی گری، نه به قوم گرایی، نه به خیلی از مسائل، ارجاع به تفکر و تدبر، قانون محوری و ولایت محوری  که اساس است وباید در این زمینه چاره اندیشی کرد.
وی ازآقایان مسوول و متولی انتخابات خواست که  یک جانبه عمل نکنید و دیدن تنها یک جناح را اشتباه بزرگی برشمرد و افزود: شما را به سفارش استاندار که حمایت و دفاع  از حق الناس و رأی مردم است توصیه می‌کنم، بی طرف باشید و بدانید انتخابات آبروی نظام، اسلام و ولایت است که خون شهدا پشتوانه آن است.
صلواتی بیان کرد: حقیقت این است برخی از متولیان انتخابات، خودرأی و مشورت پذیر نیستند که در موقع انتخابات با این گونه مدیران با مشکل برخورد می‌کنیم.
وی در پایان مطرح کرد: باید برای فضایی که بر انتخابات حاکم است یک فکر اساسی کرد و نهادهای نظارتی بیشتر دقت کنند.
 فرماندار کهگیلویه، که بر خلاف مدیران حاضر در جلسه، حرف‌های صلواتی به دلش ننشست، اظهار کرد: برعکس این صحبت‌هایی که هست، در این دوره از انتخابات تا امروز جلوی همه بداخلاقی‌های انتخابات گرفته شده است.
علیرضا اتابک عنوان کرد: اعم از هر چیزی که شما اسم بردید ومن نام نمی‌آورم، رصد شد، تذکر داده شد و فضا تا الان یک فضای سالم و آرامی بوده است ولی رقابت‌ها باید مدیریت شود.
اتابک با بیان اینکه اگر کسانی هم می‌دادند در این انتخابات  این فرمایشاتی که دارد صورت می‌گیرد چرا گزارش نمی‌شود؟ تصریح کرد: ما مدعی هستیم این موارد نیست، اگر وجود دارد  هم دستگاه‌هایی داریم که پیگیری و برخورد کنند.
 وی افزود: چرا آستانه تحمل خود را بالا نتوانیم ببریم تا گفتگو کنیم، ما دولت هستیم، مجلس قانون گذار است باید قانون تصویب کند تا اجرا کنیم، هیچ ترسی نداریم از این مسائل، وظیفه خود را انجام می‌دهیم هر کسی که نماینده باشد.
 فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه بیشتر از این اجازه ندهید فضای شهرستان کهگیلویه، در افکار عمومی استان وکشور آلوده شود، تصریح کرد: ما که فرزندان این شهرستان هستیم الان فضا خوب است چرا تقویت نکنیم فضا را، چرا ذهنیت سازی کنیم و بگویم فلان کار دارد صورت می‌گیرد؟! خودِ ما داریم خراب می‌کنیم!
اتابک امنیت را مهمترین اصل دانست و گفت: ما دنبال  انتخابات امن هستیم تا مردم آسیب نبینندو مه‌ترین اصل برای ما مجریان انتخابات، اصل بی طرفی است که تا به امروز خدارا شکر بی طرف بودیم.
وی ادامه داد: نقدی هم داریم که فضا باید یک فضای رقابتی می‌بود و همه قشرها و دسته‌ها در این انتخابات حضور می‌داشتند و رقابت فقط در یک جناح خاص نبود.
اتابک با اشاره به جرائم انتخاباتی هم گفت: دوست نداریم دستگاه‌های اداری ما به سمتی بروند که بحث جرم پیش بیاید، همه رفتارهای ماها رصد می‌شود محافظت بفرمایید تا مشکلات و بحث‌های حاشیه‌ای پیش نیاید.
وی افزود: تا این لحظه ادارات ما خوب رعایت کردند، وظایف اداری خود را انجام می‌دهند، کاندیداها را به سمت ادارات نیاوردند و انشاءالله انتخابات خوب و مردم پسند خواهیم داشت، نتیجه هر چه هم باشد، خواسته این است انتخابات در تراز نظام جمهوری اسلامی باشد.
 


کد مطلب: 416771

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416771/گلایه-صلواتی-نظارت-انتخابات-جلوی-تطمیع-تهدید-عزت-مردم-کهگیلویه-بگیرید-پاسخ-فرماندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1