تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۴۱۶۷۵۲
تذکر جدی رئیس بازرسی کل کشور به مدیران کهگیلویه و بویراحمد:

از موضع اتهام خودتان را دور کنید/ در قوه قضاییه گفتمان ضدفساد راه افتاده است

۲
از موضع اتهام خودتان را دور کنید/ در قوه قضاییه گفتمان ضدفساد راه افتاده است
کبنا ؛(روز یکشنبه 29 دی ماه)؛ رئیس بازرسی کل کشور در مراسم معارفه رئیس بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه مردم باید در نقش بازرس بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند گفت: اقداماتی که حساسیت دارند، به شدت مورد نظارت هستند و رصد می‌شوند، نه از سازمان بازرسی، بلکه از طرف خود مردم مورد نظارت هستند. ببینند مدیری یکی از آشناهایشان را ولو اینکه شرایطش را داشته باشد جذب دستگاه می‌کند.
حجت الاسلام درویشیان خطاب به مدیران گفت: باید از موضع اتهام خودتان را دور کنید، چه ضرورتی دارد فامیل شما حتماً بیاید در دستگاه شما، باید مثل بقیه باشد.
وی بیان کرد: ارتباط با مردم، شنیدن حرف مردم، گوش کردن به آنها مهم است، حتی اگر کسی درخواست غیرقانونی دارند توضیح بدهید که امکانش نیست، حتماً قانع خواهند شد.
حجت الاسلام درویشیان ابراز کرد: نکته آخر اینکه از همه ظرفیت‌های قانونی که در قوانین وجود دارد  در انجام مأموریت نظارتی‌مان استفاده می‌کنیم. از جمله نظارت مردمی و همگانی که، ما در سراسر کشور الان بازرسان افتخاری داریم که گزارش‌های این افراد بسیار منشأ اثر و پیگیری ما هست.
حجت الاسلام درویشیان تصریح کرد: امروز در قوه قضاییه گفتمان ضدفساد راه افتاده است. حتماً همانطور که ریاست محترم قوه گفته‌اند با قوت ادامه پیدا می‌کند و ما به هیچ وجهی اجازه دست درازی به بیت المال را نمی‌دهیم، در این شرایطی که مردم در سختی و گرفتاری معیشتی هستند. البته در کنار این، حتماً از مدیران پاکدست و شجاع حمایت و صیانت می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از گزارشگران فساد که از ابزارهای تاثیرگذار در ناامن کردن فضا برای مفسدین است استفاده می‌کنیم. این جزو اولویت‌های کاری ما هست.
حجت الاسلام درویشیان افزود: آنچه که برای مردم مسئله است برای سازمان بازرسی هم مسئله است و اولویت پیگیری و بررسی دارد. اگر مسئله امروز استان مسئله زمین خواری است و مسئله امروز استان مشکلاتی در جنگل، گردشگری، و استفاده از این ظرفیت‌های بکر است، حتماً در اولویت بازرسی استان است.
وی گفت: خیلی متأسف شدم با این ظرفیت‌های بالقوه‌ای که استان دارد نرخ بیکاری در حد بالاترین‌ها در کشور است و باید به عنوان یک مسئله مورد پیگیری قرار بگیرد.
 مچ سوءاستفاده‌کنندگان را از بیت‌المال ‌قطع می‌کنیم / ‌جسارت را از تصمیم‌گیران نظام نگرفته‌ا‌یم
حجت الاسلام درویشیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با اقدام‌های انقلابی و جهادی آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه شاهد ایجاد امید در جامعه هستیم، عنوان کرد: ایشان دغدغه اینکه این امید به یاس تبدیل نشود را دارند و حتی تا ساعت 12 شب در محل کار خود مشغول هستند.
درویشیان با تاکید بر اینکه این روحیه جهادی و انقلابی باید در ارکان مختلف نظام اجرا شود، ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های حکمرانی خوب و مدیریت مطلوب بویژه در نظام اسلامی مسئله نظارت است.
وی تصریح کرد: نظارت لزوما به معنای نظارت بیرونی نیست و باید به نظارت‌های درون دستگاهی بیشتر توجه شود و یکی از رویکردها در دوره جدید مطالبه از مسئولان برای نظارت بر مجموعه با هدف پیشگیری است.
درویشیان خاطرنشان کرد: مدیران باید به نظارت به عنوان یک وظیفه قانونی و شرعی نسبت به زیر مجموعه خود حساس باشد و این موضوع به معنای بی اعتمادی نیست بلکه تدوام همان اعتماد روز انتصاب و هدایت است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی ما پیشگیری بوده و دنبال مچ‌گیری نیستیم ‌بلکه دستگیری می‌کنیم، افزود: اما در صورت سوء استفاده پیگیری می‌کنیم آن مچ را از بیت‌المال و منافع عمومی مردم قطع کنیم.
درویشیان بیان کرد: اینکه می‌گویند سازمان بازرسی جسارت را از تصمیم‌گیران سلب می‌کند قبول نداریم و بلکه همکاران خود را به همکاری و مساعت در مواردی که سوء جریان نبوده و بلکه تخلف شکلی بوده و با تذکر برطرف می‌شود، توصیه کرده‌ایم.
وی یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی را صیانت از نیروی انسانی دانست و ادامه داد: نباید تحریم دستاویز و وسیله‌ای برای سوء استفاده کنندگان و فرصت طلبان باشد.
درویشیان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات از ساختارها و بسترهای فسادزا بوده که با کمک دولت، مجلس و دیگر نهادها باید شناسایی و برای اصلاح پیگیری شود که در این راستا از روز اول حضور در سازمان بازرسی پیگیر راه اندازی سامانه‌های الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی بوده‌ام.
وی یکی از مهمت‌رین دلایل زمین خواری و فساد در حوزه اراضی کشور را عدم اجرای کامل قانون حد نگاری عنوان کرد و گفت: در این زمینه تاکنون 25 درصد اجرایی شده و باید تمام املاک کشور باید قانون حدنگاری را اجرا کنند.
درویشیان آگاهی‌بخشی مدیران و کارشناسان را ضروری دانست و ادامه داد: یک کارمند دولت نمی‌تواتد عضو هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی باشد و از طرفیت‌های مردمی و بازرسان افتخاری در انجام ماموریت‌های نظارتی استفاده می‌کنیم.
به گزارش کبنا، در این مراسم ابوالفتح ابوالهادی به عنوان رئیس بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد و از خدمات سید نواب دانشی سرپرست این سازمان و کرمی رئیس پیشین سازمان بازرسی استان تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1