تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۴۱۶۷۵۰
با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان بازرسی کشور:

رئیس بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد / نگین‌تاجی: سازمان بازرسی دنبال مچ گیری نیست/ بستر فساد در ادارات از بین رود

۲
۰
رئیس بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد / نگین‌تاجی: سازمان بازرسی دنبال مچ گیری نیست/ بستر فساد در ادارات از بین رود
کبنا ؛مراسم تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس سازمان بازرسی کشور و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (یکشنبه 29 دی ماه) مراسم تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان کل بازرسی کشور، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به حقوق عامه اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات جدی و به حقی که مردم از دستگاه قضا دارند، جلوگیری از واگذاری اراضی غیرقانونی، حفاظت از اموال دولتی، تصرف اراضی، تغییر کاربری‌های غیرمجاز و... است.
وی افزود: قانونگذار به آب منطقه‌ای این اجازه می‌دهد که از تصرف حاشیه رودخانه‌ها از سوی افراد منفعت طلب جلوگیری کند. همچنین به اداره کل منابع طبیعی این اجازه را می‌دهد که از تصرف اراضی مستقیماً جلوگیری کند و لازم نیست که به دستگاه قضا حتی مراجعه کنند.
وی بر صیانت از حقوق عامه به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم تاکید کرد و گفت: اصلاح ساختارها و استحکام بخشی باید شکل گرفته و بسترهای فساد ادارات از بین برود
رئیس کل دادگستری استان گفت: ارتقای آموزشی نیز از هدفگذاری های شکل گرفته در راستای تحقق اهداف است.
نگین تاجی تصریح کرد: یکی از مباحثی که از وظایف مهم قوه قضائیه در اصل ۱۵۶ و چند بند قانون آئین دادرسی طرح شده، بحث حقوق عامه است.
وی ابراز داشت: صیانت از حقوق عامه نیز در این مواد طرح و وظایفی شرح داده شده است.
رئیس کل دادگستری استان گفت: در سند تحول تقدیمی رئیس قوه قضائیه به رهبر معظم انقلاب، یکی از اولویت‌ها همین حقوق عامه است.
نگین تاجی با اشاره به برنامه‌های استانی، اظهار داشت: همچنین برنامه‌های نظام مندی در استان ما شکل گرفته و حول جلوگیری از تعطیلی واحدها و حمایت از سرمایه گذاری در استان اقداماتی انجام گرفته است. 22 واحد تولیدی در این مدت تعیین تکلیف شد و از بیکار شدن کارگران زیادی جلوگیری کردیم و این از دستاوردهای دستگاه قضا در این استان است. 
وی اضافه کرد: یکی از وظایف بازرسی این است که از بستر فساد در یک مجموعه اداری جلوگیری کند.
نگین تاجی اضافه کرد: هدف نظارت و بازرسی تشکیل پرونده قضائی نیست، بلکه پیشگیری، اصلاح ساختارهای معیوب و ارتقای عملکرد محور فعالیت بازرسی است.
نگین تاجی ادامه داد: یکی از وظایفی که سازمان‌های بازرسی به آن باید پرداخت احیای فرهنگ نظارت پذیری در دستگاه‌ها است.
وی با بیان اینکه ریشه فرهنگ نظارت پذیری در آموزه‌های دینی ما وجود دارد، گفت: این فرهنگ نظارت پذیری در کشورهای غربی بیشتر مشاهده می‌شود. دستگاه‌های اداری باید سازمان بازرسی را همراه خود بدانند،
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: فرهنگ نظارت پذیری یکی از اولویت‌های اساسی کار ما بود. و در همین راستا، 40 درصد پرونده‌های مسن ما مختومه شدند. همکاران ما کاملاً اطمینان پیدا کرده‌اند که هدف ما مچگیری نبوده و هدف شناسایی معایب و برطرف کردن آنها بود. احیای فرهنگ نظارت پذیری ان شاء الله از اولویت‌های سازمان بازرسی خواهد بود.
نگین تاجی احیای فرهنگ نظارت پذیری را از اولویت‌های سازمان بازرسی دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ نظارت پذیری در دستگاه‌ها اجرایی شود و ادارات بازرسین را مکمل فعالیت خود بدانند.
نگین تاجی تاکید کرد: آموزش باید در سازمان بازرسی استان در اولویت قرار بگیرد.
به گزارش کبنا، در این مراسم ابوالفتح ابوالهادی به عنوان رئیس بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد و از خدمات سید نواب دانشی سرپرست این سازمان و کرمی رئیس پیشین سازمان بازرسی استان تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ننوشته چه کسی ریس بازرسی شده این هم شد خبر //////.......
ابراهیم و مختار مهدوی
Iran, Islamic Republic of
با سلام این حقیرانه دارای پرونده۸۰۹ ۹۱ و پیرو آن اًبات مالکیت۲۰۶ ۹۲ کهدر شعبات اول و هفتم تجدید نظر به حق اینحقیران قطعی گردید واز سال۹۵ تا کنون چند وکیل هم گرفتیم که احکام صادره اجرا و به حقمان برسیم ولی بدلیل نفوذ ورابطه بقیه ملتمان که خارج از تصرفات محکوم علیه است مربوط به او دانسته اند...م بایگانی و۳ حقوقی با پرونده ساختگی تکروی‌های که متراژ واقعی نیستند خودشان میگویند اجرا کرده وحقیران هم همه ملتمان رفته عاجزانه تقاضای رسیدگی داریم با احترام ۰۹۱۷۸۴۱۶۵۷۹ ابراهیم مهدوی
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1