کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

دوئل انتخاباتی روشنفکر، بهرامی و زارعی

امیر مبشری اصل

28 دی 1398 ساعت 13:07

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، رقبای اصلی دوئل انتخاباتی اسفند ۹۸ مهدی روشنفکر و محمد بهرامی می‌باشند و احتمالاً در این دوره شاهد افت و ریزش محسوس سایر کاندیداها و برخی نمایندگان فعلی باشیم.


متن ارسالی: انتخابات در شهرستان‌های بویراحمد و دنا همواره دارای هیجان و شور خاصی بوده، چه در انتخابات استان، اقوام و طوایف در کنار جریانات سیاسی در انتخابات مؤثر بوده و این خود باعث می‌شود که این رویداد نسبت به سایر مناطق پرشورتر و حساس‌تر برگزار گردد.
 این روزها با دقت به سبک فعالیت و گرایش‌ها به سمت افراد می‌توان رقبای اصلی را شناخت. اما آنچه می‌توان برداشت نمود، حضور پیش رونده‌ی پدیده دور گذشته‌ی انتخابات مجلس، مهدی روشنفکر به همراه دکتر محمد بهرامی می‌باشد.
 مهدی روشنفکر در مدت کوتاهی و بدون حمایت اصحاب قدرت شروع به فعالیت انتخاباتی نمود و توانست با آرا شگفت‌انگیز قدرت سیاسی، جایگاه اجتماعی و توان مبارزه در کارزار انتخاباتی را به رخ رقیبان بکشد.
دکتر محمد بهرامی شهردار اسبق شهر یاسوج نیز در سومین دوره‌ی حضور خود در انتخابات، امیدوار به حمایت اصلاح‌طلبان و به دست آوردن دل سید باقر موسوی در میدان رقابت حاضر شده است و حتی در مواقعی خود را برتر و قدرتمندتر از سایرین نشان می‌دهد.
محمد بهرامی به پشتوانه‌ی فراهم آوردن زمینه‌ی ایجاد تیم فوتبال شهرداری و با حمایت از جوانان، راه انداختن کمپین حامیان پایتخت طبیعت ایران و ایجاد جایگاه برای افراد صاحب نفوذ در شهرداری، خود را یک پای ثابت انتخابات بویراحمد و دنا کرده است.
کوچ ناگهانی هدایت‌خواه به تهران به نوعی در امیدواری مهدی روشنفکر و محمد بهرامی تأثیر گذار بوده است.
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، رقبای اصلی دوئل انتخاباتی اسفند ۹۸ مهدی روشنفکر و محمد بهرامی می‌باشند و احتمالاً در این دوره شاهد افت و ریزش محسوس سایر کاندیداها و برخی نمایندگان فعلی باشیم.
محمد بهرامی چهره‌ای کاریزماتیک و محبوب است که همواره از طرف اصلاح‌طلبان مورد کم لطفی قرار گرفته است اما هیچگاه نسبت به اشتباهات اصلاح‌طلبان واکنش جدی نشان نداد.
غلام محمد زارعی نیز دست از تلاش برای حضور مجدد بر نداشته است اما این بار شرایط برای زارعی سخت‌تر می‌باشد؛ زیرا اصلاح طلبان با ردصلاحیت دو نامزد خود، یعنی حاج اردوان ایزدپناه و دکتر شاپور رمضانی به احتمال زیاد حول محمد بهرامی جمع خواهند شد.
غلام محمد زارعی در انتخابات ۹۰ با استفاده از خستگی مردم از سیاست‌های افراطی جریان اصولگرا، و نبود حریفی قدرتمند در جبهه اصلاحات، توانست بر کرسی نمایندگی مردم در مجلس تکیه زند. اما شرایط در دوران زارعی وخیم‌تر و تلخ‌تر از دوران اصولگرایان شد.
مناسبت‌های طایفه‌ای در انتصابات مدیریتی و ضعف مدیریتی تا حدودی نارضایتی در بین مردم ایجاد کرد. فعالیت نچندان قوی زارعی در مجلس، مسیر را برای عبور مردم از وی در سال ۹۴ تقریباً هموار نموده بود اما زارعی با استفاده از حمایت اصلاح‌طلبان، و برخی موارد دیگر، توانست از رقیب سنتی خود ستار هدایت‌خواه پیشی گیرد و در انبوهی از سئوال و پرسش و تردیدها دوباره بر کرسی نمایندگی بویراحمد و دنا تکیه داد.
  زارعی دوران چهار ساله دوم خود را در مجلس همانند دوران چهار ساله اول به پایان می‌رساند؛ عملکرد زارعی در جریان سقوط هواپیمای پرواز تهران یاسوج موجی از انتقادات را بر علیه خود برانگیخت. زارعی با انفعال در مجلس شورای اسلامی خود را به راحتی در معرض حمله منتقدان قرار داده است.
 استخدام‌های بی ضابطه و سفارشی در برخی ادارات، عدم نقش آفرینی در انتخاب مدیران ارشد و راکد بودن بعضی طرح‌های عمرانی و اجرایی نیز از مشکلات این دوره نمایندگی‌ها بوده است. بر ضعف زارعی اضافه می‌گردد و حتی می‌توان به استخدام برخی افراد در خارج از استان نیز اشاره کرد.
 بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلایل پیش، اصلاح‌طلبان حاضر به پذیرش مجدد وی به عنوان گزینه نهایی نیستند، چرا که اشکالات مطرح شده، بهانه و دلیلی می‌باشد تا مردم اشتباهات را بر گردن اصلاح‌طلبان بیندازند و شاید بیشتر از هر کسی سید باقر موسوی مورد هجمه انتقادات در حمایت از زارعی است.
در مورد گزینه‌ی «برخی» مجریان انتخاباتی، این بار استاندار و معاونت سیاسی امنیتی استاندار مصمم‌تر از گذشته خواستار برگزاری انتخابات سالم و به دور از حاشیه هستند.
بدون تردید این‌بار بعد از رد صلاحیت ایزدپناه، اگر سید باقر موسوی گوشه نظری به بهرامی داشته باشد و یا حتی سکوت اختیار کند، نتیجه انتخابات به گونه دیگری می‌شود.
 آنچه زارع را امیدوار به رقابت می‌کند، دو دوره نمایندگی، رأی طایفه‌ای و بعضاً مدیرانی که به واسطه او منصبی دارند، است ولی شاید اینبار باتوجه به حضور دکتر کیان دهرابپور و نگرانی طرفدارن دکتر رمضانی، از سبد آرا طایفه‌ای زارع کاسته شود که این نیز بر بد شانسی‌های زارعی می‌افزاید.
در هر صورت مبارزه بین یک فرد باسابقه نظیر زارعی و دکتر بهرامی که سومین دوره حضور راتجربه می‌کند و دکتر روشنفکر در میدان رقابت دیدنی خواهد بود.
 -------------------------------
امیر مبشری اصل
--------------------------------


کد مطلب: 416716

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416716/دوئل-انتخاباتی-روشنفکر-بهرامی-زارعی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1