تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۴۱۶۷۰۲
رفیعی:

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا غیرمنطقی است

۰
تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا غیرمنطقی است
کبنا ؛ یک وکیل بین‌المللی ورزش کشور، تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا را مبنی بر گرفتن حق میزبانی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا، غیرمنقطی و براساس استدلالی بی‌بنیان و سست توصیف کرد.
غلامرضا رفیعی درباره تصمیم کنفدراسیون آسیا مبنی بر گرفتن حق میزبانی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا افزود: معتقدم قبل از اینکه بخواهیم واکنشی درباره این موضوع داشته باشیم باید به چند نکته مهم توجه کنیم. اول اینکه این تصمیم را هیات اجرایی AFC گرفته یا کمیته مسابقات، چون اختیارات هر کدام از این قسمت‌ها متفاوت است.  
وی ادامه داد: این تصمیم کاملا حیثیتی است. با وجود تنش‌های اخیری که برای کشور ایجاد شد، اکنون آسمان ایران کاملا امن است و هیچ جنگی در کشور و حتی اطراف آن وجود ندارد و چنین تصمیمی کاملا به دور از منطق است.
این وکیل بین المللی ورزش افزود: متاسفانه یکبار دیگر AFC مثل دیگر نهادهای دیگر ورزشی وارد سیاست شده و تصمیمی گرفته که بطور قطع هدایت شده است. ورزش ایران را با اهداف سیاسی هدف قرار داده‌اند و باید متوجه شویم که آیا تنها تصمیم برای بحث باشگاهی است یا بحث ملی را نیز دربرمی گیرد.
رفیعی با بیان اینکه اگر ماجرا به بعد ملی سرایت کند فاجعه بزرگی برای ورزش کشور خواهد بود، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیافتد فاجعه بزرگی برای ورزش کشور خواهد بود. معتقم فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش قبل از اینکه بخواهند واکنشی احساسی داشته باشند باید صاحب نظران در این بحث را جمع کرده و کاملا به موضوع تسلط پیدا کنند و سپس اقدامی داشته باشند.
وی ادامه داد: مسئولان نباید کاری کنند که تناسب نداشته باشد. نماینده‌هایی نیز در AFC داریم و باید با کمک آنها ریشه ماجرا را پیدا و متناسب با موضوع اقدام کنیم. هیچ کس اتفاقی که برای پرواز اوکراین افتاده را تایید نمی‌کند اما از این طور سوانح در دنیا کم نبوده و گرفتن میزبانی ورزشی از یک کشور به دلیل این اتفاق اصلا درست نیست. اکنون هم آسمان ایران میزبان پروازهای بین‌المللی زیادی است.  
این وکیل بین‌المللی ورزش ایران، نقش کمیته ملی المپیک را در این موضوع بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بیشتر از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اکنون نقش کمیته ملی المپیک بسیار مهم است. کمیته ملی المپیک در تمام دنیا نقشی مهم در ورزش دارد و می‌تواند از ظرفیت‌های موجود در منشور کمیته بین‌المللی المپیک به خوبی استفاده کند.
وی افزود: متاسفانه در برخی اتفاق‌های مشابه مثل موضوع جودو نتوانسته‌ایم به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و معتقدم این موضوع باید کمیته ملی المپیک با دقت فراوان و هوشیاری و تسلط و با استفاده کامل از ظرفیت‌های منشور کمیته بین‌المللی المپیک وارد عمل شود و از حق ایران دفاع کند.
رفیعی ادامه داد: اگر اقدامات لازم را انجام ندهیم، قاطعانه پاسخ ندهیم و رفتارمان متناسب نباشد، بطور قطع همین استدلال سست و بی بنیان به دیگر رشته‌های ورزشی کشور هم سرایت می‌کند و این تصمیم که با اهداف سیاسی گرفته شده برای دیگر ورزش‌ها نیز عملی می‌شود که بطور قطع فاجعه‌ای بزرگ خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1